Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 8.4.08  (Luettu 3648 kertaa)

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
Vs: Tiistai 8.4.08
« Vastaus #45 : 08.04.08 - klo:10:49 »

Aamupäivää Numijärveltä! Täällä on tihkusadetta. Linnut laulaa silti.  [:43]
Viime päivinä olen kuullut fasaanien tööttäilyä. Kummallista, että vasta nyt!? Kun muutettiin tänne, joku sanoi, että täällä on fasaaneja. Minä vaan en ole nähnyt niitä. Nyt on kuulunut ääniä. Tänään menen Mustikan kanssa lenkille tuohon puron varteen katsomaan niitä. Siellä ne oleilevat.

Tänään aamulla taisin kuulla meidän terassilta peipon äänen. Olin vielä niin unenpöpperössä, että en ole varma oliko se unta vai totta. Täytyy iltapäivällä kuunnella lisää. Yhtään peippoa en ole vielä nähnyt. On tämä vaan riemukasta aikaa, kun koko aika tulee uusia lintujen ääniä. Kohta pääsee puutarhahommiin ja tilliä kasvattamaan.

Hyvää päivänjatkoa kaikille pönttöläisille!  [:9]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #46 : 08.04.08 - klo:10:54 »

Huomenta   [:-)]
Maa on taas ihan valkoinen,vaikka eihän meillä ehtinyt kaikki lumi vielä sulaakaan.
Mittari on nollassa ja tuulee hieman.
Fasaanin oli tepastellut pihalla jäljistä päätellen.
Tänään ois ohjelmassa vesijumppaa ja kaupassa käyntiä iltapäivällä.
Kohta pitäis vähäsen siivoilla,kun Tikru oli pistänyt semmosen näytöksen pystyyn yöllä.     [?]
Mulla oli vielä virvonvarvoin-oksa tässä piirongin päällä maljakossa.Oli sen hypännyt hakemaan ja oksa oli melkoista hakkelusta.    :-O  Onneksi ei ollut pudottanut maljakkoa.   [:-)]
Antaapa nyt temmeltää itsensä väsyksiin noilla pajunkissoilla.      [NUT]
Äsken oli semmonen vauhti päällä,että juoksi hellalta suoraan uunin päälle,joka on n. metrin korkeudella hellasta. Melkoinen apina.    [?]
Meillä sanottiin lankapuhelin irti tämän kuun alusta,ei ollut kuin pari puhelua laskussa ja iso perusmaksu.
Kyllä se kaurapuuro on parasta marjojen kanssa; puna-mustaherukkaa ja puolukkaa pakasteesta löytyy.
Topakkaa tiistaita.   [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #47 : 08.04.08 - klo:11:12 »

Hyvvee huomenta!  [:-)]  Onpas pilvisen ja harmaan oloinen päivä.
Tulipas istahdettua hammaslääkärin tuoliin, ei vaan alkaneet korjata, liian ehjä porattavaksi, sellasta totesivat, eikä velottaneetkaan. Parin viikon päästä tarkastavat sitten muut hampaat.  Edellisestä hammaslääkärikäynnistä onkin jotai viisi tai seitsemän vuotta.
Mä syön kaurapuuroa yleensä sopan kanssa tänään neljän marjan soppaa.
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #48 : 08.04.08 - klo:11:29 »

Kaurapuuro on hyvää ainoastaan maitoon keitettynä ja hunajan kanssa... jos aamiaispuurosta puhutaan, niin ruispuuroa sen olla pitää! Joko voin ja sokerin tai sitten hunajan ja marjojen kanssa. Mannapuuro on sitten jälkkäriä, samoin kuin riisipuuro. Kokonaisista ohraryyneistä tehty uunipuuro menee sitten melkein lounaasta, etenkin jos sen tarjoilee keskiaikaisittain silakan tai kinkun kanssa...

Onko joku jo tehnyt puurogallupin?  :-))
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #49 : 08.04.08 - klo:11:32 »

Tihkusateinen kevätpäivä!
Ostoksilla kylillä kävimme, kassiin kerääntyi lähellä tuotettuja tomaatteja ja kurkkua, maitoa, kahvia hieman ettäämpää,..jne ja sitten vielä sitruunahappoa pesukoneiden ym. puhdistukseen ja maalarinteippiä n. 250 m, kasvihuoneikkunanpokien lasien suojaamiseen maalitahroilta ja sitten vielä perunanpesuhanskat!
Isäntä ei olleskaan tykänny, kun hanskat kädessä häneen tartuin, sanoi myös, että nyt onkin tosi selvää, kuka perunat pesee....juurespesuharjalle alkanee lepovaihe.

Perunanpesuhanskat taitais olla aika hyvät myös saunas, mutta.........
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #50 : 08.04.08 - klo:11:33 »

Tihkusateinen kevätpäivä!
Ostoksilla kylillä kävimme, kassiin kerääntyi lähellä tuotettuja tomaatteja ja kurkkua, maitoa, kahvia hieman ettäämpää,..jne ja sitten vielä sitruunahappoa pesukoneiden ym. puhdistukseen ja maalarinteippiä n. 250 m, kasvihuoneikkunanpokien lasien suojaamiseen maalitahroilta ja sitten vielä perunanpesuhanskat!
Isäntä ei olleskaan tykänny, kun hanskat kädessä häneen tartuin, sanoi myös, että nyt onkin tosi selvää, kuka perunat pesee....juurespesuharjalle alkanee lepovaihe.

Perunanpesuhanskat taitais olla aika hyvät myös saunas, mutta.........
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #51 : 08.04.08 - klo:11:34 »

sorry kertaus.....kaura- ym puurot syödään oman puutarhan marjojen kera...
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #52 : 08.04.08 - klo:11:50 »

Kaunis ketjunavauskuva Kaarinilta  [:-)]
Just nyt sateessa taukoa, mutta kohtaa taas sataaaaaaa....

Hyviä Päivän jatkoja  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #53 : 08.04.08 - klo:12:50 »

Onko joku nähnyt sitä heppua, joka tassuttelee siniset tossut jalassa? Jos näkyy, niin se on sitten karannut täältä ilman lupaa ja sille voi sanoa aika tiukoin sanankääntein, että alahan laputtaa takaisin  [:-/]

Juu, Nukkumatti karkasi. Päätin nousta hetkeksi ylös ja sitten taas lukemaan Suomela-lehdestä vaikka erilaisista rappaus-tekniikoista tai jotain. Se on aika tehokas lehti!  [:-)]

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 08.04.08 - klo:13:30 »

Haha..ja sillä on siniset tossut, joilla se sipsuttaa - tänne, tai se on JO täällä [:-DD]  Sillä kun on tapana piipahtaa laittamaan mut päiväunille :-))  Sori..  Kun menen niin kerron sille sinitossulle että J:päässä kaivataan, hopihopi sinne heti [:-P]   Täällä alkoi satamaan aika lailla, hyvä vaan, ei pinnat pölise [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 08.04.08 - klo:13:32 »

Haha..ja sillä on siniset tossut, joilla se sipsuttaa - tänne, tai se on JO täällä [:-DD]  Sillä kun on tapana piipahtaa laittamaan mut päiväunille :-))  Sori.. [:-P]   

Tosi törkeää vietellä MUN Nukkumatti!  [:-I] Miten mä selviän ensi yöstä töissä?  [:´((]

Marle, ota nyt nopeasti ne päikkärit ja lähetä se sitten tänne!  [:-DD]

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 08.04.08 - klo:13:37 »

Juu juu.. menossa ollaan. En mä sitä tänne pyytänyt, se on vaan niin kaukokatseinen että päätti tulla tänne pikavisiitille koska se huomasi että sulle ei uni maittanutkaan :-))  No mä supatan sen pikkukorviin että - nyt Kaijan luo.. [:-)]  Kyllä se siellä on ennen kuin ilta kerkii saapumaan  [:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 08.04.08 - klo:13:40 »

Nyt luomia painaa tosi rankasti alaspäin joten menen ja nukkumatti sinitossu pääsee jatkamaan matkaa [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 08.04.08 - klo:13:41 »

Juu juu.. menossa ollaan. En mä sitä tänne pyytänyt, se on vaan niin kaukokatseinen että päätti tulla tänne pikavisiitille koska se huomasi että sulle ei uni maittanutkaan :-))  No mä supatan sen pikkukorviin että - nyt Kaijan luo.. [:-)]  Kyllä se siellä on ennen kuin ilta kerkii saapumaan  [:-DD]

Toivottavasti se tulee junalla. Ja nopeasti!  :-))

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #59 : 08.04.08 - klo:13:44 »

Sateleminen on viherryttänyt maat ihan kokonaan. Ruoho on vihreää, pellot vihertää ja tuntuu että talojen seinät ja katotkin vihertää... ainakin siellä missä kukaan ei ehtinyt raaputtaa sammalia pois syksyllä.  [:-DD]

Kaupassa käydessä katsoin kun kosken kivillä istui ringissä ainakin kolmensorttista lokkia, mutten saanut valokuvaa kun zoomi on niin huono. Niillä näytti olevan tärkeäkin neuvonpito käynnissä. Naurulokin tunnistin, mutta ne muut jäi vähän hämäriksi...
Kirjattu

Sivu luotiin 0.295 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.