Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 13.4.2008  (Luettu 2374 kertaa)

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
Vs: Sunnuntai 13.4.2008
« Vastaus #120 : 13.04.08 - klo:21:49 »

Tanssikisan hohto menee kun kansa suuressa viisaudessaan äänestää pois parempia pareja
ja sitten sinne jää niitä jotka ihan oikeastikaan eivät osaa tanssia.  [:-/]

Hömikselle Jurotus-aiheinen kysymys jurotusehdotusta odotellessa:
käykö kotitalousvähennykseen putkirempan kulut tai putkirempan yhteydessä lisätyönä
teetetty lattialämmitys? Yrittänyt vastausta löytää noista oppikirjoista, mutta kun siellä
vaan puhutaan remontista sen kummemmin erittelemättä?!
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #121 : 13.04.08 - klo:21:57 »

Jarmolle [KIPPIS]

Iltaa taasen, vähäksi aikaa! Pimeätä on jo ja mittari näyttää lukemaa -1,2 astetta.
Sisälämpötila taasen +24,9 astetta.
Niin, ihan kohta mentävä nukkumaan, mutta hetken vielä pönttöilyä sitä ennen.

Hyvää yötä sanotaan jo valmiiksi ja mukavaa iltaa kaikille!   [:43]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #122 : 13.04.08 - klo:22:05 »

-0,2 ulkona, jospa hiukka katsomaan huomisia eväitä töihin valmiiksi, pihallekin koirulin kanssa vielä kurkkimaan ja
muihin pikku ehtootoimiin ennenkuin hipsitään peiton alle ...  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #123 : 13.04.08 - klo:22:06 »

Ja nyt sitten goisimaan, hups! Kuinka tuo aika rientääkää.

Yömeniä  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #124 : 13.04.08 - klo:22:38 »

Jokohan sitä kohta pitää alkaa kömpiä vällyjen välimaastoon... [:56]

« Viimeksi muokattu: 13.04.08 - klo:22:43 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #125 : 14.04.08 - klo:10:20 »

Tanssikisan hohto menee kun kansa suuressa viisaudessaan äänestää pois parempia pareja
ja sitten sinne jää niitä jotka ihan oikeastikaan eivät osaa tanssia.  [:-/]

Hömikselle Jurotus-aiheinen kysymys jurotusehdotusta odotellessa:
käykö kotitalousvähennykseen putkirempan kulut tai putkirempan yhteydessä lisätyönä
teetetty lattialämmitys? Yrittänyt vastausta löytää noista oppikirjoista, mutta kun siellä
vaan puhutaan remontista sen kummemmin erittelemättä?!

-----------------------------------------
Ja Jurottaja vastaa:

Taloyhtiön tilaamasta ja teettämästä putkiremontista ei voi saada kotitalousvähennystä. Kotitalousvähennyksen voi saada vain ns. luonnollinen henkilö, ei siis taloyhtiö.
Sama koskee kaikkia taloyhtiön vastuualueeseen kuuluvia töitä (esim. julkisivuremontti).

Jos asukas putkiremontin yhteydessä kuitenkin itse tilaa ja teettää lisäremonttia (esim. lattialämmitys), voi hän saada siitä kotitalousvähennyksen.
Mutta edellytys on, että asukas sen itse tilaa, teettää ja maksaa.

Työn tekevän firman tulee kuulua ennakkoperintärekisteriin!
Vähennys on 60 % työn osuudesta (ei materiaaleista), omavastuu on 100 euroa ja maksimvähennys on 1.150 euroa / henkilö / talous.

Jos sen sijaan taloyhtiö on suuremman remontin yhteydessä tilannut myös lattilämmityksen, ei siitä voi vähennystä saada > taloyhtiön tilaama ja teettämä.

http://www.vero.fi/

[:-)]
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
Vs: Sunnuntai 13.4.2008 - WC-rengas
« Vastaus #126 : 14.04.08 - klo:10:22 »

Mies voi myös opetella hoitamaan sen pienemmänkin asian istualtaan ja sopu säilyy!  [:-)]

Niin kai, tai sitten nainen voi opetella tekemään sen seisaaltaan. Ja... minkähän takia tälläisestä pikkujutusta yleensäkään pitää tehdä sovunsäilymiskysymys?  [NUT]

Muoks! Yön pimeydessä ja unenpöpperössä se paljas vessanpytty on toooodella kylmä ja epämiellyttävä kokemus!  :-O

Jaa... eikös aikuisen ihmisen pitäisi jo osata katsoa mihin istuu, tai edes niin että jos kerran joutuu tämän epämiellyttävyyden kokemaan, niin viimeistään sitten oppisi katsomaan mihin istuu (varsinkin jos edellytät että miehet samassa tilanteessa huomaisivat sen renkaan nostaa ylös, ja toimituksen jälkeen taas alas)?  [;-)]
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Risto

• Vieras
Vs: Sunnuntai 13.4.2008 - WC-rengas
« Vastaus #127 : 14.04.08 - klo:10:31 »

Tuosta Kaijan ylläolevasta jutusta tuli mieleen, että te naiset jotka valitatte että miehenne ei koskaan laske WC-rengasta alas teitä varten, niin nostatteko te sitä koskaan vastavuoroisesti valmiiksi ylös miestänne varten?  [;-)]

Mies voi myös opetella hoitamaan sen pienemmänkin asian istualtaan ja sopu säilyy!  [:-)]

Muoks! Yön pimeydessä ja unenpöpperössä se paljas vessanpytty on toooodella kylmä ja epämiellyttävä kokemus!  :-O

Ja minä olen Kaijan kanssa samaa mieltä, monet vuodet yksinään asuneena, että kyllä se rengas kannattaa pitää aina alhaalla.
Kahdesta syystä:
1. - minä kyllästyin siivoamaan jälkiäni, kun ei se osu aina kuitenkaan tarkasti sinne pönttöön.
2. - istuin minäkin yön pimeydessä kylmälle posliinille ja se ei ollut aina puhdas!  [:-//]

Joten sanon minä, että minä teen ainakin molemmat asiat pöntöllä istualtaan.  [:-I] [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Sunnuntai 13.4.2008 - Velmalle kyssäri... :)
« Vastaus #128 : 14.04.08 - klo:10:34 »

No Velma Jurottaja hei...

Minulla ei ole pienintäkään aavistusta näistä, mutta onko minulla mahdollista saada jotakin kotitalousvähennystä, kun tänne vedetään kaupungin vedet ja viemäröinti? Jokaisen talouden on siihen pakko liittyä.

Samassa yhteydessä rakennetaan taloon myös WC/kylpyhuone, saanko siitä kotitalousvähennystä? Itte pittää kaikki maksaa... Tuo vesi-/viemäröintihomma ei mikään pikkusumma olekaan... [:-I]

Mitähän OLEELLISTA minun pitäisi tietää, ettei tule yllätyksiä...
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:10:36 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Elina

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #129 : 14.04.08 - klo:10:35 »

Lainaus
Jaa... eikös aikuisen ihmisen pitäisi jo osata katsoa mihin istuu
Jaa puoliunessa, pimeässä, tosi likinäköinen ihminen ilman laseja... joo...
Meillä ei onneksi tätä ongelmaa ole, mies osaa käyttäytyä  [;-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #130 : 14.04.08 - klo:10:37 »

Pasikin on onneksi -kahden tyttären isänä- oppinut, että rengas pidetään alhaalla.  [:-)]

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #131 : 14.04.08 - klo:10:44 »

Joo olen istunut kylmälle paljaalle reunukselle, tosi inhaa. Mä muuten ostin joku aika sitten vessaan uuden kehyksen vai mikä se on semmonen puisen näköinen reunus. En oppinut istumaan sillä, se tuntui liian kovalta istua. Jouduin pian ostamaan uuden semmosen halvan muovisen lätyskän, jolla kestää istua. Rengas on yleensä alhaalla usein myös kansi kiinni.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Sunnuntai 13.4.2008 - Velmalle kyssäri... :)
« Vastaus #132 : 14.04.08 - klo:10:45 »

No Velma Jurottaja hei...

Minulla ei ole pienintäkään aavistusta näistä, mutta onko minulla mahdollista saada jotakin kotitalousvähennystä, kun tänne vedetään kaupungin vedet ja viemäröinti? Jokaisen talouden on siihen pakko liittyä.

Samassa yhteydessä rakennetaan taloon myös WC/kylpyhuone, saanko siitä kotitalousvähennystä? Itte pittää kaikki maksaa... Tuo vesi-/viemäröintihomma ei mikään pikkusumma olekaan... [:-I]

Mitähän OLEELLISTA minun pitäisi tietää, ettei tule yllätyksiä...

Tuosta viemäröinnistä ja vesijohtojen vetämisestä et saa vähennystä.
Mutta jos teetät kylppärin, siitä toki voit saada. Mutta sekin sillä edellytyksellä, että se on tavanomaista peruskorjausta, ei uuden rakentamista.
Taitaa hiukka haiskahtaa uuden rakentamiselle - onko sulla ennestään ollut kylppäriä???
Minäpä kuulostelen tuota vielä tarkemmin - anna mulle selvä suunnitelma siitä, mitä siellä tullaan tekemään!
Jos esim. entinen kylmä tila muutetaan lämpimäksi tilaksi - siitä ei saa vähennystä, koska se katsotaan uudisrakentamiseksi.
Kirjattu

Elina

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #133 : 14.04.08 - klo:10:47 »

Lainaus
Rengas on yleensä alhaalla usein myös kansi kiinni.
Ei kantta kiinni! Sille kannelle on myös todella ikävä istua läsähtää... meillä vain eräät vierailevat tähdet laittaa kannen kiinni, joten siihen ei osaa varautua, kun se yleensä on aina auki.
Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Sunnuntai 13.4.2008 Velmalle...
« Vastaus #134 : 14.04.08 - klo:10:54 »

Hei Velma...

no miten tuon nyt ottaisi, siinä kohdassa oli ennen sähköllä toimiva kompostikäymälä. Se vaan oli niin hankala, että luovuin siitä. Tällä hetkellä siinä on pissiämpäri. [:-DD] Eiks se silloin ole vessa? [:-DD]

Täällähän on alunperin vain liiterin nurkassa puusee.

Eli - siis entisen kompostikäymälän tilalle - asennetaan suihku ja lavuaari ja vessanpönttö, kunhan saan ne vedet tänne. [:-I] Kai se vähän uudisrakentamiselta haiskahtaa... [:-I] Tilat on lämpimät jo entuudestaan.
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:11:05 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.372 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.