Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 15.4.2008  (Luettu 3200 kertaa)

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #120 : 16.04.08 - klo:15:44 »

No on ainakin Jäken Deltassa hirmu hyvät nojatuolit, mutta kahvia siellä ei ikinä tarjottu  [:-)] Ja kolmeen kertaan korjasivat samaan hintaan yhden vian  [:-DD] No, nyt "tyytyväisenä" maksan paljon korkeampia hintoja naapuritalon toyota-huoltamoon  [:-I]

Mä käytin Toyotat Keravalla Kanniston Teboililla huollossa; siellä on ihan laillinen merkkihuolto.  [:-)]
Homma hoitui suunnilleen odottaessa. Siinä kerkis juoda kahvit ja lukea päivän lehdet kahvilassa. Ja mun mielestä hinnat ei olleet pahat!
Delta taas hautoo autoa vähintään klo 9-15. Siinä ajassa ehtisi KIRJOITTAA päivän lehdet.

Mä aina odotin Deltalla, max taisi olla joku 3 tuntia, onneksi oli ne hyvät nojatuolit.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #121 : 16.04.08 - klo:15:45 »

No on ainakin Jäken Deltassa hirmu hyvät nojatuolit, mutta kahvia siellä ei ikinä tarjottu  [:-)] Ja kolmeen kertaan korjasivat samaan hintaan yhden vian  [:-DD] No, nyt "tyytyväisenä" maksan paljon korkeampia hintoja naapuritalon toyota-huoltamoon  [:-I]

Mä käytin Toyotat Keravalla Kanniston Teboililla huollossa; siellä on ihan laillinen merkkihuolto.  [:-)]
Homma hoitui suunnilleen odottaessa. Siinä kerkis juoda kahvit ja lukea päivän lehdet kahvilassa. Ja mun mielestä hinnat ei olleet pahat!
Delta taas hautoo autoa vähintään klo 9-15. Siinä ajassa ehtisi KIRJOITTAA päivän lehdet.

Miten mulla lojuukin lompakossa huollon kortti. Siihen olen noin 2-3 vuoden takaa kirjoittanut Avensiksen huoltoajat ja -hinnat: 150 e ja 250 e. Tuo kalliimpi oli se huolto, missä vaihdetaan joku kalliimpi hihna/ ketju tms.

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #122 : 16.04.08 - klo:15:47 »

Pitäs taas viedä auto huoltoon, ilmastointi huollattaa ja renkaat vaihdattaa+ polttimo, valmiiks jo kauhistuttaa... Teboilia vois harkita.
Kirjattu

Veke 12v.

  • Vieras
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #123 : 16.04.08 - klo:15:52 »

Pitäs taas viedä auto huoltoon, ilmastointi huollattaa ja renkaat vaihdattaa+ polttimo, valmiiks jo kauhistuttaa... Teboilia vois harkita. 

Noi hommat, paitti ton ilmastoinnin, miä teen tos pihalla, polttimon hinnalla.   [:-I]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #124 : 16.04.08 - klo:16:25 »


Autoliikkeessä sai kylmää kovapohjaista suolaista piirakkaa ja pullasiivun, ilmaiset ensiapulaukut oli loppu [:-//]


Delta-Auto?  [:-I]

 [:5] Mistä muuten arvasit? [:-DD] [:-DD]

Hahhaaa. . . . vaikka ei tosiaan naurata.
Ollaan sitten samassa supermerkkihuollossa kiinni  [:-//]
Vaikka me ollaan yritetty löytää jotain muuta ammattitaitoistahuoltamoa.

Kialle on annettu 5 vuoden takuu, eli mä olen naimisissa (pakkoavioliitto) tuon Deltan huollon kanssa vielä pitkään  [:-//]
15 tonnin huolto 400 e. Se oli paljon. Mutta 30 tonnin huolto, 660 euroa, meinas saada mut lentämään persiilleni  [HOT] Juu, ja työkaverien mukaan huoltojen hinnat nousee kilometrien myötä  [:-/]

Kaija, Mika sanoo ettei nykyään ole pakko käyttää sitä merkkikorjaamoa jos tietää HYVÄN yleiskorjaamon.
Kertoi että työkaverit ovat huollattaneet autonsa (takuussa olevat) ns. yleiskorjaamossa, luotettavassa sellaisessa.
Hekin merkkaavat kaikki tekemänsä huollot ym.t toimenpiteet siihen huoltokirjaan. Takuun pitäisi säilyä.
Kyselepäs joltakin huoltamolta (EI Deltasta  [:-DD] ) .
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #125 : 16.04.08 - klo:16:33 »


Autoliikkeessä sai kylmää kovapohjaista suolaista piirakkaa ja pullasiivun, ilmaiset ensiapulaukut oli loppu [:-//]


Delta-Auto?  [:-I]

 [:5] Mistä muuten arvasit? [:-DD] [:-DD]

Hahhaaa. . . . vaikka ei tosiaan naurata.
Ollaan sitten samassa supermerkkihuollossa kiinni  [:-//]
Vaikka me ollaan yritetty löytää jotain muuta ammattitaitoistahuoltamoa.

Kialle on annettu 5 vuoden takuu, eli mä olen naimisissa (pakkoavioliitto) tuon Deltan huollon kanssa vielä pitkään  [:-//]
15 tonnin huolto 400 e. Se oli paljon. Mutta 30 tonnin huolto, 660 euroa, meinas saada mut lentämään persiilleni  [HOT] Juu, ja työkaverien mukaan huoltojen hinnat nousee kilometrien myötä  [:-/]

Kaija, Mika sanoo ettei nykyään ole pakko käyttää sitä merkkikorjaamoa jos tietää HYVÄN yleiskorjaamon.
Kertoi että työkaverit ovat huollattaneet autonsa (takuussa olevat) ns. yleiskorjaamossa, luotettavassa sellaisessa.
Hekin merkkaavat kaikki tekemänsä huollot ym.t toimenpiteet siihen huoltokirjaan. Takuun pitäisi säilyä.
Kyselepäs joltakin huoltamolta (EI Deltasta  [:-DD] ) .


No Deltalta mä jo hiukan kysäisin  [:-DD] kun viime kesänä sai huoltoajan jonnekin seuraavalle kuulle. Arvaat varmaan, mitä ne sanoivat?
Mun on tosiaan pitänyt ottaa selvää asiasta, mutta entäs jos tosiaan jotain tulee ja sitten Deltalla sanovat ihan kylmästi, että takuu ei korvaa?  [:-/]
No, käytännössä varmaan JUST se vika, mikä autoon tulisi, ei kuuluisi muutenkaan takuuseen  [:18]

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #126 : 16.04.08 - klo:22:34 »

Minä jotenkin ymmärsin että on tullut jokin säädös että takuun
pitää kattaa vaikka on asianmukaisesti huollettu muuallakin.
Mutta tosiaan en varma ole.
Mutta jos huolto maksaa noin hirveen kamalanpaljon, niin kyllä
kannattais kysellä.
Kirjattu

Elina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #127 : 17.04.08 - klo:07:22 »

Se että ei huollata siellä merkkihuollossa ei ole enää muutamaan vuoteen vaikuttanut takuuseen. Siitä vaan ei ymmärrettävästi kauheasti laulella... Mutta ei, ei ole tosiaan pakko mennä sinne merkkihuoltoon takuun takia!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #128 : 17.04.08 - klo:10:50 »

Kukahan osaisi tästä kertoa jotain ihan lakiin perustuvaa? Joku kuluttaja-asiamies kenties?
Mä haluan mustaa valkoisella ja sitten voinkin valita huollon hinnan perusteella.  [:-)]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #129 : 17.04.08 - klo:10:59 »

Kukahan osaisi tästä kertoa jotain ihan lakiin perustuvaa? Joku kuluttaja-asiamies kenties?
Mä haluan mustaa valkoisella ja sitten voinkin valita huollon hinnan perusteella.  [:-)]

Tässä mustaa valkoisella [:-)]

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/eb13a1a3-ad59-41fb-beab-51943164b98d.aspx?announcementId=583fd14f-95c7-4f45-a787-a68822837cc7&groupId=e9a81d8a-99bf-4c4e-b808-7897541020fc
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Elina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #130 : 17.04.08 - klo:11:01 »

Kia onkin vähän pirulainen, lues tämä:
Lainaus
EU vapautti autojen huollon kilpailulle jo neljä vuotta sitten. Merkkihuoltojen lihavien aikojen piti olla pian ohi.

Toisin kävi, huolto on yhä tiukemmin merkkiliikkeiden käsissä.

Autoalan ja Korjaamoiden Liiton toiminnanjohtajan Veli-Jussi Niemen mukaan riippumattomien huoltokorjaamojen parhaimmisto on jo liittynyt johonkin yhteenliittymään, kuten AD, Osaset tai Fixus-ketjuun. Esimerkiksi AD Finland-ketjuun kuuluu jo 160 korjaamoa.

Ketjuuntumattomat korjaamot kuihtuvat vähitellen, ja kilpailun niukasta työvoimasta voittavat merkkikorjaamot.

Tunnetumpi liikemerkki ei yksin riitä kääntämään autoilijan päätä. Riippumattomat huoltamot ovat käynnistäneet EU:n laajuisen Right to Repair -kampanjan, jolla kuluttajia halutaan herätellä muistamaan, että auton voi huollattaa muuallakin kuin usein kalliimmassa merkkihuollossa ilman, että maahantuojan takuu raukeaisi.

Leasing-yhtiö Leaseplan seuraa uusien huoltoketjujen kehittymistä "kiinnostuneena", mutta käyttää lähinnä merkkihuoltoja.

"Riippumattomat ketjut ovat edelleen löyhiä liittoutumia, eivätkä pysty keskitetysti sopimaan hinnoista suuren asiakkaan kanssa", sanoo Leaseplanin toimitusjohtaja Petteri Pihlas.

Merkkihuollon etuna on, että siellä takuukorjaukset hoituvat määräaikaishuollon kanssa yhtä aikaa. Tässä onkin asian ydin: harva kehtaa kuskata autoaan kahteen eri huoltoon.

Tiukimpaan takuuhuoltosyleilyyn asiakkaan houkuttelee Delta-Auto, jonka seitsemän vuoden takuuaikojen ehtona on huoltopalveluiden ostaminen Deltasta. Tämä liikkeen myöntämä ylimääräinen takuu raukeaa, jos asiakas huollattaa autonsa muualla. Pitkän takuun kääntöpuoli on suureksi kasvava huoltolasku, joka on maksettava, jos takuun haluaa pitää.

Moni Deltan hintoihin hiiltynyt Kian omistaja viekin autonsa Hyundain merkkihuoltoon. Teknisesti autot ovat lähes identtiset.

sivustolta http://www.duuniauto.fi/artikkelit/article62595.ece
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #131 : 17.04.08 - klo:11:07 »

Tiinalle kiitos linkistä. Mä ripustin sen kirjanmerkkeihin talteen!  [:-)]

Elinan löytämästä jutusta en oikein voi iloita  [:-(]
Pitäisi vaan osata arvioida, että miten todennäköistä on, että Kiaan tulee takuuaikana takuuseen kuuluva vika.  [:-I]

Mun edelliset neljä autoja on kaikki olleet suht uusia Toyotia; yhtä mä pidin niin kauan, että mittarissa oli yli 100 000 km. En ainakaan muista, että olisi ollut mitään varsinaisia vikoja. Palaneet polttimot ei kuulu takuuseen, eikä tyhjentynyt akku.

Elina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #132 : 17.04.08 - klo:11:25 »

Mut tossa puhutaan 7 vuoden takuusta, onko sulla se vai mitä puhuit jossain 5 vuoden takuusta!?
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #133 : 17.04.08 - klo:11:26 »

Mut tossa puhutaan 7 vuoden takuusta, onko sulla se vai mitä puhuit jossain 5 vuoden takuusta!?

Ne pidensi sitä takuuaikaa. Mulla on hiukan vanhempi auto ja siinä on 5 tai 6 vuoden takuu, en ole ihan varma!  [:-I]

Elina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Tiistai 15.4.2008
« Vastaus #134 : 17.04.08 - klo:11:30 »

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/050208/
Voiks tästä päätellä mitään?
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.182 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.