Ressun vuoksi
Ressu-pentu tuo valkokorvainen on ollut poissaoleva ja heikko sunnuntaista asti ja
olen ollut todella surullien sen vuoksi.
Varmasti en tiedä mikä sillä on, ei tiennyt eläinlääkärikään, epäiltiin vesipäätä.
Onneksi nyt tänään vaikuttaa jo paljon pirteämmältä ja on taas mukana elämässä.
Sunnuntaina pikkuinen vain nukkui ja vapisi ja roikotti istuessaan päätään. Vapisi paljon.
Sain sen kyllä hyvin syömään ja juomaan. Annoin vettä, hunajaa, Nutro-plus-lisäravinnetta,
piimää ja jauhelihaa. Tuntui jotenkin ihan kuivalta ja ihan niinkuin pääkin olisi turvonnut.
Eilen oli jo pirteämpi ja alkoi huojuen kävellä ja teki normaalisti tarpeensa, mutta ei leiki
ja nukkuu melkein koko ajan. Tänään uni on jo paljon rennompaa ja Ressu on nukkunut
jo selällään, niin kuin kunnon cockeri nukkuu. Pää ei enään roiku eikä pikkuinen vapise
kuin syönnin jälkeen. Jospa elämä voittaisi.
Arvatkaapa kuka on itkenyt salaa, ettei lapseni pelästy. 4-viikkoisesta koiranpennusta luopuminen
olisi todella raskasta. Siihen kiintymys on kasvanut jo niin rajusti.
Ja vielä juuri tämä pentu sulatti lauantaina pentuja tulleen pariskunnan sydämen.
Toivon, että pikku-Ressu olisi vain jostain syystä jäänyt vähemmälle ravinnolle, vaikka kovasti olen
yrittänyt jokaisen puolta pitää ja se nyt vähitellen toipuu saadessaan extraa. Tuo Lordi vaikka on
vallan ihana, on kyllä armoton ja työntää vähänkin huonosti puoliansa pitävät pois nisiltä ja ruokakipolta. Täytyy nyt tarkkaan katsoa, että jokainen saa osansa.
Paino on kuitenkin normaalisti Ressulla noussut, mutta voi olla että nestemäärä ei ole riittänyt. Tänään tuntuu siltä, ettei pää ole niin ison näköinen kuin sunnuntaina. Tietty pyöreyttäkin on tullut muuhun
kroppaan lisää niin ovat tasapainossa pää ja runko keskenään.
Tää on tätä kasvattamisen nurjapuolta. Minun tunteillani tällaista pentua ei lopeteta vaikka kaksi ystävä-kasvattajaa kylmästi minulle ehdotti. Surullista kuulla miten moni kasvattaja olisi jo asian hoitanut toisin, ei heillä ole aikaa jos pentu on vähänkin heikko.
Laitoin tämän eri otsikon alle, kun en halua pilata sitä onnea mikä taas tuolla Pennut syntyivät otsakkeen alla vallitsee.
Toivottehan kanssani, että pentu selviää.