Tänään käydään eläinlääkärin luona Ressun luona, että saadaan varmistus sen parantumisesta.
Taisi olla tosiaan Marle, joku nappula OFF-asennossa välillä. Noilla patukoilla kun ei ole käyttö-ohjeita
syntyessään mukana
Mikä tässä kamalinta, niin olen suunnattomasti rakastunut tuohon Ressuun, kun olen sille nyt lähihoitoa
antanut, miten voin siitä sitten luopua uusille omistajille. Tämä on sitä kasvattajan nurjaa puolta,
mutta ei itketä vielä. Kaikkia tietty rakastan, mutta Ressu on nyt ollut vähä Ressu. Kuinka sen
nimeksi tulikin Ressu. Poikani antoi sen nimen sille viikon vanhana.
Palaan asiaan iltapäivällä, että mitä se Tuija-tohtori sanoi
Olin muuten tässä taas mukana synnytyksessä ystäväni kanssa ja taas on 5 kokkelivauvaa uutta maailmassa. Yhdellä on selvästi takapuolessa elefantin korvat niin, että häntä jää väliin ja se on
tietty kärsä. Kunhan saan kuvan siitä kuviosta niin
. Pyydän luvan näyttää teillekkin.
Sen lempparinimi on nyt Risto-fantti.
Kiitos kun ootte tukena tämän Ressujutun kanssa.
Ihanaa kun taas saa kirjoittaa asiasta, se helpottaa. En uskalla siitä näille "Superkasvattajille"
puhua ja neuvoa kysyä, kun heidän ratkaisunsa asiassa olisi edelleenkin epämiellyttävän radikaali.
Tuolla yleiselläkin sektorilla, esim klinikkaklubissa (Koira-Uutisten foorumi) ihmiset kysyy koiraongelmiinsa
neuvoja niin siellä on aina joku kylmä ihminen, joka ei voi ymmärtää, että joku uhraa pentuihin aikaa
ja rahaa, kun toinenkin ratkaisu on. He pitävät ihmisiä vähäjärkisinä jopa.
Mutta kyllä huomaa, että teissä löytyy sydäntä. En kuitenkaan antaisi pennun kärsiä. Jos sillä olisi
sellainen vamma, joka tuottaisi kipua ja vaikeita ongelmia tulevaan elämään, niin silloin miettisin varmaan toisin. Uroskoiralla pitää kuitenkin säilyä hieman dominanssia jotta selviää muiden koirien kanssa,
jos on liian alistuva ja pehmeä (en tarkoita kuitenkaan, että pitäisi olla tappelija) niin muut uroksen
hyökkäävät kimppuun. Tietty ylipehmeästä koirasta saa mukavan sylikoiran, mutta se voi muuttua
ilman sosiaalista kanssakäymistä muiden koirien kanssa myöhemmin äreäksi ja omaa turvallista perhettään kohtaan dominoivaksi.
Tällaisia tässä mietin ja olen sen vuoksi nyt onnellinen, että Ressu uskaltaa painia ja retuuttaa sisariaan
nyt niinkuin nekin retuuttaa sitä. Eli tervettä leikkiä vaikka rajulta näyttää.
Voi kun sain taas purkaa. Toivottavasti jaksatte kanssani