Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pitäkää peukut ja varpaat pystyssä....  (Luettu 1499 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Pitäkää peukut ja varpaat pystyssä....
« Vastaus #45 : 07.09.06 - klo:23:02 »

Hyvä,että asiat ovat suloisen pikkuisen kohdalla nyt ok...
Ja HYVÄ kasvattaja pitää aina yhteyttä omiin kasvatteihin tai on kiinnostunut jälkeläistensä elämästä.Itse arvostan kovasti sellaista,että kasvattajalle voi soittaa jos on murheita tai iloja koiran tiimoilta.Itse olen saanut hyvän kasvattajan kanssa olla ystävä hänen kuolemaansa asti..siis tämä minun jäljellä olevan koirani...
Ja sinusta Luppakorva(Sinikka)olen tämän tuntemuksen kautta saanut sellaisen kuvan,että laisiasi kasvattajia saisi olla kaikki kasvattajat...ihana olet.....
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #46 : 07.09.06 - klo:23:50 »

Kiitos kauniista sanoista, nyt näen hyviä unia. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 08.09.06 - klo:09:10 kirjoittanut Luppakorva »
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #47 : 08.09.06 - klo:07:50 »

Ohoh, ikuna en ole tuollaisesta kuullut, kuin tuo Ressun tapaus. Mutta onneksi selvisi sekä vaiva että vaivan syy, osaa jatkossa olla tarkempi. Kyllä nuiden pikkupentujen kanssa kaikenlaista voi sattua.
Ihanaa, kun olet noin vastuuntuntoinen kasvattaja ja etsit uudet omistajat huolella. Myös Toivon kasvattajat ovat ihmisiä, joille voi aina soittaa ja apua löytyy. Tosin onhan meillä jo kokemusta kokkereista, kun on kaksi ollut aiemmin, mutta aina uuden pennun tullessa taloon, löytyy kysyttävää paljon  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 08.09.06 - klo:07:56 »

Hienoa, että Ressu voi jo paremmin.  [:-)]
Kirjattu

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #49 : 08.09.06 - klo:09:17 »

Ohoh, ikuna en ole tuollaisesta kuullut, kuin tuo Ressun tapaus. Mutta onneksi selvisi sekä vaiva että vaivan syy, osaa jatkossa olla tarkempi. Kyllä nuiden pikkupentujen kanssa kaikenlaista voi sattua.
Ihanaa, kun olet noin vastuuntuntoinen kasvattaja ja etsit uudet omistajat huolella. Myös Toivon kasvattajat ovat ihmisiä, joille voi aina soittaa ja apua löytyy. Tosin onhan meillä jo kokemusta kokkereista, kun on kaksi ollut aiemmin, mutta aina uuden pennun tullessa taloon, löytyy kysyttävää paljon  [:-)]

Kysyttävää löytyy minultakin ja paljon, aina on uusien tilanteiden edessä ja on mukavaa jos jollain
on niihin ratkaisu.  Ei noita pentuja voi hoitaa ihan kirjoista neuvoja lukemalla, vaan useimmin se apu
löytyy kokeneilta viisaammilta kasvattajilta.  Olen vain välillä saanut vastaukseksi, että kuinka voit
kysyä tuollaisia asioita, kun olet itse kasvattaja.  Jokainen on kerran vasta-alkaja kasvatustyössä ja
varmasti silloin neuvoja toisilta kasvattajilta kysellyt.  Yksinkertaisimmissa pulmissa tietenkin käytän
ihan omaa järkeäni ja joskus neuvotkaan eivät ole minua miellyttäneet, jos ovat olleet liian radikaaleja.

Kyllä tuo kotien etsiminen on se kaikkein työläin. 
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #50 : 08.09.06 - klo:10:50 »

Sinulle Luppis varmaan aika helppo etsiä kodit pennuillesi..niin tarkka seula sinulla on..onneksi.Tuntuu,että olet niin vastuuntuntoinen,että vaadit sitä uusilta kodeiltakin.Ja sitä sitoutumista läpi koiranpennun elämän ,eli lapsesta aikuisuuteen.Rakkautta,aikaa,ja huolenpitoa.....Tuntuu niin hyvältä lueskella sinun juttujasi,joista hehkuu lämpö ja välittäminen.
Minun koirani kasvattajasta ei voi puhua samana vuonnakaan.Kerroin hänelle sähköpostin välityksellä,(kiireinen kun on ei ehdi puhelimessa kaikkien kanssa jutella)että tällä koirallani todettiin maksasairaus.Ajattelin jotenkin hänen kiinnostuvan kasvatushommiaan ajatellen.Kesäkuussa kun ilmoitin,niin viime viikolla tuli kommentti..."olen pahoillani" ja siinä kaikki.Että jos jotain johtopäätöksiä voi vetää niin.....
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #51 : 09.09.06 - klo:10:01 »

Arja, ehkä tämä kasvattaja ei halua tietoa julkisuuteen, joka on minusta väärin.  Kaikkien sairauksien
julkistaminen on koko rotupopulaatiolle hyvin tärkeää, jos nyt sitten halutaan rodusta saada mahdollisimman
tervettä, mutta kun....  Kunnianhimo on monelle kasvattajalle noussut liian korkeaksi ja he jyräävät vaikka kiven läpi koirat eteenpäin, jos ovat ulkomuodoltaan exelentin arvoisia.  Valitettavasti jalostusuroksissa ja nartuissa löytyy yksilöitä jotka eivät ole perimältään terveitä,

Tietty jonkinlaista harkintaa minäkin käytän, vaikka tiedän, että taustalla on jotain ollut.  Etsin uroksen
puolelta yksilön, jonka tausta on mahdollisimman puhdas ja ainakaan sitä perinnöllistä sairautta ei siellä
ole, jota ehkä nartun perimässä on jossain kauempana. 

Minulla on sekä emä, että isä terveitä yhdistelmässä

Valitettavasti ihan perimältään tervettä koiraa ei taida olla.  Eihän ihmisissäkään ole sukuja joissa kaikki
olisi ihan OK.  Mutta kasvattajan työhän on vähentää riskejä.
On ikävää, kun monilla ulkomaisilla koirilla ja tuontikoirilla ei ole terveysselvitystä, eli monessa maassa
ei tutkita lonkkia eikä silmiä. Eikä mistään saa tietoja muistakaan sairauksista. Tai jos tutkitaan, ei tuloksia saa mistään.  Siksi  on vaan otettava riski
ja käytettävä vain sellaisia joilla mahdollisimman paljon tietoja on ja tietenkin positiivisia tietoja.

Nämä ovat vaikeita asioita, eikä tietenkään mukavaa kuulla uutisia, että kasvatti on sairastunut johonkin.  Mutta minä olen ainakin erittäin tyytyväinen, että omistajat ilmoittavat sairaudesta.
Paljon just jää näitä tietoja saamatta, jos koirat jäävät kotikoiriksi, monikaan ei soittele einään kasvattajalle.
Kirjattu
Entinen Mercinikka

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #52 : 09.09.06 - klo:10:03 »

Tarkkaa työtä tekee tunnollinen kasvattaja, Luppakorva on hyvä esimerkki kaikille.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #53 : 09.09.06 - klo:12:42 »

Nyt on pysyvästi kaikki OK Ressun kohdalla, siitä on tullu varsinainen ilopilleri ja ottaa kyllä
kaikki takaisin, eli ne päivät kun pikku-prinssi vain nukkui.  Yölläkin kavereita käydään korvasta
puremassa ja Ressulla on hauskaa.

Tähän Onneen päättyy Ressun tarina tämän otsakkeen alla ja siirryn kertomaan pennuista
sitten tuolla PENNUT SYNTYIVÄT otsakkeen alla.

Kiitos vielä kaikille jotka tukivat ja jaksoivat ladata minulle positiivista toivoa Ressun parantumiseen.
Kirjattu
Entinen Mercinikka

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #54 : 09.09.06 - klo:13:18 »

Onnellinen olotila on varmasti sinulla Luppakorva Ressun toipumisen johdosta  [:35] [:35] Ja seurataan sitten pentujen kasvua ja kehitystä siinä toisessa ketjussa.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #55 : 09.09.06 - klo:13:46 »

Arja, ehkä tämä kasvattaja ei halua tietoa julkisuuteen, joka on minusta väärin.  Kaikkien sairauksien
julkistaminen on koko rotupopulaatiolle hyvin tärkeää, jos nyt sitten halutaan rodusta saada mahdollisimman
tervettä, mutta kun....  Kunnianhimo on monelle kasvattajalle noussut liian korkeaksi ja he jyräävät vaikka kiven läpi koirat eteenpäin, jos ovat ulkomuodoltaan exelentin arvoisia.  Valitettavasti jalostusuroksissa ja nartuissa löytyy yksilöitä jotka eivät ole perimältään terveitä,

Tarkoitiko Luppis Katia eikä Arjaa? Koska varmaan juuri näin meidän Untman kohdalla. Untmalla huippuvanhemmat, täydellisesti tutkitut ja terveet, onhan kauheaa, että pentueesta löytyy yksi sairas yksilö, niinpa pentua "ei ole olemassa". Tällaista tämä on. Mutta meille Untma totisesti on olemassa ja kovasti meitä riemastuttaa olemassaolollaan  [:-DD]

Hienoa kuulla, että Ressu on kunnossa ja pirteä.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #56 : 09.09.06 - klo:22:06 »

Ehkä se Kati oli minulle tarkoitettu..kun mainitsin oman koiran kasvattajasta tämän otsikon alle....
Kirjattu
Arvo Ylppö

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #57 : 10.09.06 - klo:09:32 »

Joo Telkkis-Arjalle se vastaus oli, mutta tämähän vastaus sopii aivan yhtä Untman tarinaankin,
tosi ikävää, kun nämä tapaukset ovat niin yleisiä.

Minulla on edellisestä yhdistelmästä ilmeisesti tulossa yksi kivesviallinen, kun toinen kives ei vielä vuoden ikään ole laskeutunut. Olen jo sopinut 1/3 hinnasta takaisinmaksun, mutta omistaja haluaa vielä odotella 2 vuoden ikään asti.  Ei tulisi mieleenkään, että unohtaisin kuitenkaan tätä ihanaa poitsua.
Tietty minulla on kasvatteja vielä niin vähän, että yhteydenpitoon riittää aikaa. 
Mutta tämä kasvattaminen on minulle rikkaus, olen saanut niin paljon ystäviä lisää, että ei tunnu
olo yksinäiseltä.  Ja onhan nuo kasvatit minulle niin rakkaita.

TÄNÄÄN MUUTEN B-PENNUT Milou, Emmy, Lilli, Bessi ja Nita täyttävät 1 vuotta
Kirjattu
Entinen Mercinikka

Sivu luotiin 0.232 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.