Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oletko sittekun-ihminen?  (Luettu 330 kertaa)

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Oletko sittekun-ihminen?
« : 24.04.08 - klo:08:44 »

Mulla on ainakin huono tapa ajatella:
sittekun jään eläkkeelle, teen sitä ja tätä
sittekun on kesä....
sittekun laihdun....
sittekun töissä on hiljaisempaa....
sittekun aurinko paistaa...


Siinä on vaan se paha puoli, että jotain jää tekemättä.
Nimittäin elää tätä päivää, tätä hetkeä nyt ja tässä ja täysillä!

Carpe diem! Tartu hetkeen! Nauti täysillä tästä päivästä! Sillä tämähän on juuri sitä Elämää!
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #1 : 24.04.08 - klo:08:48 »

En ole, olen `jos ja kun`ihminen [:-DD]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 598
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #2 : 24.04.08 - klo:08:56 »

Eipä ole tullut aiemmin mietittyä tätä, mutta nyt kun ajattelen, niin aika paljon olen "sitten kun"-ihminen. Usein ainakin tulee mietittyä juuri sitä, että sitten kun jään eläkkeelle, teen käsitöitä nautin kotona olemisesta ym. ym.
Kirjattu

Veke 12v.

  • Vieras
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #3 : 24.04.08 - klo:10:04 »

Minä olen sittenkun ihminen.
Olen suunnitellu, et sittenkun joudun eläkkeelle, alan värkkää solmuja köysii.  [:-I]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #4 : 24.04.08 - klo:10:08 »

Minä olen kuullut tuon versiona "sitku"-, "mutku"- ja "nytku"-ihmisistä. "Sitkut" elävät aina tulevaisuudessa, "mutkut" keksivät aina samanhetkisiä syitä mikseivät voi tehdä jotain, vain "nytkut" tekevät kaiken heti. Siihen kuulemma vaaditaan esimerkiksi se että saa tai paranee vaikeasta sairaudesta, tosin joillekin se aiheuttaa "mutku"-syndrooman. "Mutku mulla on tää tauti, emmä voi lähteä Balille nyt!"

Itse tuppaan olemaan vähän liikaa "mutku".  :-))
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #5 : 24.04.08 - klo:10:18 »

Olen pikemminkin tässä ja nyt. En siirrä asioita myöhemmäksi, teen tai en tee jotakin. Tosin teen eteenpäin paljonkin suunnitelmia, mitä milloinkin ja pyrin ne sitten aikanaan toteuttamaan. Mutta mulla on motto minkä voit tehdä tänään sitä älä siirrä sitä huomiseen, sen opetti mulle isä aikoinaan. Mutta sanon mä, että sitten kun aurinko paistaa lähden katselemaan perhosia, päiväperhoset kun ei pilvisellä säällä lentele. Nyt paistaakin aurinko. [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #6 : 24.04.08 - klo:10:47 »

Voiko olla mahdollista, et olen -kun ihminen?
En voi sinne lähteä, kun ei ole, esim vaatteita, ei kinttu anna periks, ei oo rahaa jne. [:-I]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #7 : 24.04.08 - klo:11:01 »

Voiko olla mahdollista, et olen -kun ihminen?
En voi sinne lähteä, kun ei ole, esim vaatteita, ei kinttu anna periks, ei oo rahaa jne. [:-I]


Off topic: Kaarin, kiva tirppa [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #8 : 24.04.08 - klo:11:04 »

Kiitos, Marle.  Itekkin tykästyin tohon.  Tinttarella on mun suosikki lintu, vaikka kaikki linnut ovat niin tuutelin suloisia. [:36]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #9 : 24.04.08 - klo:13:10 »

Voiko olla mahdollista, et olen -kun ihminen?
En voi sinne lähteä, kun ei ole, esim vaatteita, ei kinttu anna periks, ei oo rahaa jne. [:-I]


Eikös se ole mutku-ihminen?  :-))
Kirjattu

Elina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #10 : 24.04.08 - klo:13:30 »

Jonkun verran on pakko/järkevää sitkuilla. Just ajattelin, että sit kun pääsen töistä, käyn ostamassa viiniä. Ei mitään järkee lähtee tekeen sitä nyt, kun puolentoista tunnin päästä lähden töistä ja menen kuitenkin Alkon ohi.
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #11 : 24.04.08 - klo:15:32 »

Minä sitkuilen paljon. Se on yksi niistä asioista, joiden voimin tätä arkea jaksaa pyörittää. Se tuo toivoa ja uskoa siihen, että joskus on elämässä erilaistakin kuin nyt. Ei elämä pikkulapsiperheessä ole kurjaa, mutta silti se rajaa paljon sellaisia asioita pois elämästä, jotka eivät nyt vaan oikein kohtuudella onnistu tai onnistuu niin isoilla ponnistuksilla, että se ei sitten olekaan enää tavoittelemisen arvoista se itse asia.

Esimerkiksi on helpottavaa ajatella, että sitten kun lapset on isompia, lähden useammin linturetkelle. Toki voin mennä linturetkelle nytkin ja joskus menenkin, mutta nyt sen edellytyksenä on hirveästi suunnittelemista ja ajattelemista oikeastaan viiden tai jopa kuuden ihmisen puolesta. Ei voi vain nakata kiikaria ja lintukirjaa reppuun ja polkaista menemään.

Riippuu tietysti asiasta, mutta monessa lähtemisessä yms. olen perusluonteeltani enempi nytku... enempi on ollut opettelemista siinä, että ei edes yritä toteuttaa kaikkia kivoja juttuja heti ja nyt, koska ne omat jaksamisen rajat tulevat usein vastaan nopeammin kuin äkkiseltään muistaakaan. Riippuu tietysti asiasta... jonkun tylsääkin tylsemmän kaavakkeen täyttäminen voi kyllä jäädä notkumaan ihan vaan siksi, että teen sen siten kun on aikaa jne... no eihän sitä ikinä tule jos ei ota asiakseen.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #12 : 24.04.08 - klo:18:48 »

 :-)) Tuttua sitkuttelua toi Ullun viestin lopussa oleva juttu!  :-))

Ansku,  funtsin , niin samaan mutkuttelu mielipiteeseen pääsin.

Tai, riippuu vähän asiasta ja elämäntilanteesta, olenko sitkun vai mikä immeinen.  [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #13 : 24.04.08 - klo:19:21 »

Kaikki versiot sutjakkaasti käytössä  [:-DD]  :-))

Nyt menen keittämään kahvit  [:26]
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo:19:38 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Ayla

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 516
Vs: Oletko sittekun-ihminen?
« Vastaus #14 : 25.04.08 - klo:22:10 »

Mielenkiintoinen aihe, tätä täytyi ihan pohtia.

Loppujen lopuksi taidan sitkuilla aika vähän.

Olen ennemmin vois vaikka -ihminen... eli haaveilija, joka katsoo mitä tulevaisuus tuo ilman kovin tarkkoja suunnitelmia. Opiskelukavereillani on jo suunnitelmia joko perheen, asuinpaikan tai työn suhteen. Minä vain menen elämässäni vähän minne nokka sattuu näyttämään.

Joskus kuvittelin olevani suunnitelmallinen ihminen, mutta todellisuus olikin ihan eri. Jokapäiväisissä asioissa olen joko "kerkiäähän sen", tai "nyt heti" -ihminen, riippuen asian tärkeydestä.
Kirjattu
... Kuvia
 

Sivu luotiin 0.24 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.