Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Myyrää ja kuumetta  (Luettu 146 kertaa)

Pejumi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 245
Myyrää ja kuumetta
« : 27.04.08 - klo:04:00 »


Hei

Mitenhän on, kun pitäisi kunnolla siivota liiteriä, mikä aivan kihisee myyriä, metsähiiriä, ja on siellä muutamia päästäisiäkin. Tai oli ainakin syksyllä. Jos nyt käytän sellaista valkoista apteekista saatavaa pölynaamaria - hengityssuojainta - niin olenko turvassa myyräkuumeelta. Luulen että en sitä ole vielä sairastanut. Siitähän kyllä saattaa onnella selvitä ihan vain "flunssana" - olen niin kuullut.
   Pitäisi oikeastaan hankkia kesäkissa hoitamaan ongelma pois päiväjärjestyksestä. Mutta siinäkin on omat riskinsä, edellinenkin kesäkatti kun päätti jäädä kahdeksikymmeneksi vuodeksi. Noh - ei ollut koskaan mökillä eikä kaupungissa haittaa liioista jyrsijöistä.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Myyrää ja kuumetta
« Vastaus #1 : 27.04.08 - klo:07:20 »

Minä en osaa sanoa "myyristä ja kuumeesta" yhtään mitään.  :-O :-O
Ainakin meillä täällä metsän keskellä on noita metsän elättejä näkynyt aina, joten kait minäkin olen joskus sen "flunssan" joskus sairastanut.
Sanoisin, että rohkeasti sinne "myyrien" keskelle vaan.  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Myyrää ja kuumetta
« Vastaus #2 : 27.04.08 - klo:10:22 »

Saa kyllä varoa    [RULES]  Mies sairasti myyräkuumeen.
Sehän saattaa mennä munuaisiin,silloin se ei ole vain tavallinen kuume.Onneksi hänellä ei mennyt.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Myyrää ja kuumetta
« Vastaus #4 : 27.04.08 - klo:11:30 »

Paras aika siivota halkoliiteri on nyt alkukesästä, tauti tarttuu "parhaiten" syksyllä ja talvella. Vesi vanhin voitehista, eli puhtaalla saippuavedellä huuhdellaan sitten paikat. Hengityssuojain on kyllä hyvä juttu. Virus tarttuu juuri pölisevästä kuivuneesta myyrän virtsasta ja ulosteista.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.158 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.