Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Taimiarvailua  (Luettu 1421 kertaa)

Sus

• Vieras
Taimiarvailua
« : 30.04.08 - klo:11:49 »

Että jos ette tiedä, mikä se on, joka sieltä ruukusta tulee, niin tänne sitten vaan. Heh... mie aloitan. Että mikäs tämä on? Kun en tiedä...

Siemen on köynnösseospussista, siitä, jossa ei kerrota edes mitä kaikkia siemeniä siellä on. [:-I] Purkin kylkeen olen kyllä hienosti merkannut (!), liimannut lapun, jossa lukee: "litteä siemen". Että sillee... Se siemen oli semmonen vajaa sentti kertaa sentti littana läpyskä.

Nuo isot lehdet on sirkkalehdet, sen jälkeen se kasvattaa tuota toisenlaista juttua...

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Taimiarvailua
« Vastaus #1 : 30.04.08 - klo:11:51 »

No kelloköynnöshän se siinä hyvässä kasvun alussa on. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 30.04.08 - klo:12:04 »

No kelloköynnöshän se siinä hyvässä kasvun alussa on. :-))

Kelloköynnös?! :-O

En ole ikinä kasvattanut kelloköynnöstä, joten en tunnistanut ollenkaan. Kiitos vastauksesta, Tiina! Tämähän oli ihana yllätys. [:-)] :-)) [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 30.04.08 - klo:12:10 »

Tämä oli mulle helppo kun itsellä kasvaa noita 8 kpl :-)) joten olen niitä päivittäin tuijotellut.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 01.05.08 - klo:14:09 »

Hei, tämä ei nyt oo mikään ruukkutaimi, kasvaa vaan mun pihalla runsain mitoin, mikähän tämän nimi on?

Kukassa on usein samassa varressa useampi kukka...

Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 01.05.08 - klo:14:33 »

Olisiko kevättähti?
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 01.05.08 - klo:15:34 »

Hei tuo kevättähti vaikuttaisi osuvalta, ainakin mitä nyt netistä kuvia kattelin. [:-)]

Sinililjan kuvat näytti liian sinisiltä... tässä korostuu aika paljon tuo valkoisuus. (tuo mun valokuva ei oo kovin hyvä...)

Enivei, selvisi yks muukin juttu, jota oikeesti ajoin takaa - äitini puhui POSLIINIHYASINTISTA. No netissä ei tuo mun kasvi kyllä posliinihyasintiksi osoittautunut mielestäni... Tarina jatkuu: Riensin äsken ulos ottamaan tästä kasvista parempaa kuvaa ja tutkimaan sitä tarkemmin... ja yhtäkkiä - löysin POSLIINIHYASINTIN. :-)) Mutta eri kohdasta pihaa. Niitä ei ole pilvin pimein, mutta on kuitenkin. Jihuu! Minusta on kivaa, että minulla on posliinihyasintti. :-)) Tietysti kivoja nuo muutkin.

Sitte löysin vielä yhden sinisen, joka taas... [NUT] ... ei ole skilla vaan jotain ihan muuta. [NUT] Eli en tiedä mikä se on, mä pökerryn näiden kanssa kohta. [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #8 : 01.05.08 - klo:15:37 »

Hei, se löytämäni sininen, se vissiin onkin tuo sinililja.  [HUH] [:19]

Apua! [:-DD]

No täältähän sitä aina saakin. Kiitos! :-))
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #9 : 01.05.08 - klo:17:13 »

Mun mielestä Susin kuva on Chionodoxa. Sinililja on scilla.. [NUT]
 :-))

http://www.paghat.com/chionodoxa.html
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #10 : 01.05.08 - klo:17:32 »

Mun mielestä Susin kuva on Chionodoxa.

Aahaa... (mie vähä Anjaa oottelinkin, kiva kun tulit). Mikähän tuo ois suomeksi tuo Chionodoxa...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #11 : 01.05.08 - klo:17:35 »

Sinililja on scilla.. [NUT]
 :-))

[:-DDD] Meinasin tulla selittään siihen sinililjalöytöön, että "eiku ei se ookkaan kai sinililja, se onkin sittenkin ihan tavallinen scilla."  [:-DD] [NUT] [NUT] [NUT]   - en vaan kerinny vielä selittämään.
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #12 : 01.05.08 - klo:17:39 »

[:-DDD]

Mut sininenhän on sekin!  :-)) Määt tiijä mikä sen suom. nimi on..oiskos se se Tuulian kevättähti?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #13 : 01.05.08 - klo:17:39 »

Mut siitä posliinihyasintista olen kyllä varma. Niitä on tuolla yhes paikkaa, ei paljoa mut kuitenkin.

Onko se kuinka yleinen? Meinaan, musta se kuulostaa niin harvinaiselta. :-)) Äitini jotenkin ihastui siihen, tai se oli jotain, että "TÄÄ ON TÄÄ TÄÄ, TÄÄ se vanhanajan se ihana se se se ...posliinihyasintti." :-))

Haluaisin jotenkin saada sen lisääntymään. Pitää kai kaivella sipuleita maasta, kun se on kukkinut ja siirtää parempaan paikkaan... [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 01.05.08 - klo:17:40 »

Mun mielestä Susin kuva on Chionodoxa.

Aahaa... (mie vähä Anjaa oottelinkin, kiva kun tulit). Mikähän tuo ois suomeksi tuo Chionodoxa...

Kirjokevättähti.

http://cc.oulu.fi/~lkallein/Gallery/Sipulit/slides/Kirjokevattahti%20Chionodoxa%20lucilieae.html

[:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.24 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.