Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vaulat vaiheessa...  (Luettu 2108 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Vaulat vaiheessa...
« Vastaus #45 : 06.01.09 - klo:20:50 »

Voishan tuon vaulan tietty sisälle ottaa, eihän se ota jos ei annakaan...
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #46 : 06.01.09 - klo:21:36 »

Voiskohan siitä ottaa keväämmällä oksia? Juurtuiskohan nuo?
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #47 : 20.01.09 - klo:10:06 »

Vaulat on olleet sisällä ja ilmeisesti selvinneet suurimmasta shokista. Pitkät lehtiversot pätkäsin lyhyiksi. Nyt odottelen alkaako kasvattaa uusia lehtiä, vanhojahan siinä on, juuristokin hyvässä kunnossa.
Mutta en usko, että versoja onnistuisin erikseen juurruttamaan esim. lasissa.
Kunhan siemenet tulee kauppoihin, niin katselen, josko löytys jonkun muunlaistakin vaulaa. Helppo ja kestävä kasvi kun tuntui olevan, kauniskin.
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #48 : 28.01.09 - klo:08:37 »

Minulla viimekesäiset vaulat ovat tuolla navetassa ja hengissä sinnittelevät, vaikka valoa on aika vähän. Milloinhan ne pitäisi siirtää sieltä valoon ja lämpimämpään??
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #49 : 28.01.09 - klo:12:01 »

Vaulat olleet nyt ikkunalla ja kasvattavat uusia versoja. Oikeastaan aika innostavaa, kun kestivät ulkoilman pakkasesta siirron sisälle.
Muita juurakkoja en vielä rohkene tuoda pois kylmäkellarista, kun ne ovat paljon nopeempi kasvuisia, kuin tämä vaula..
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #50 : 28.01.09 - klo:19:04 »

Jesta! :-O En ois äkännyt mennä minun vaulaa edes vilkuilemaan jo nyt tähän aikaan vuodesta, ellet mir ois kirjoittanut tuota. Kiitos.

Olin varma, että sen juurakko paleltui, kun ulkona oli ollut jo -15 astetta pakkasta, vaula oli amppelissa. Nostin sen kuitenkin sisään ja se on ollut eteistilassa, jossa on vähän viileämpää kuin huoneenlämpö. Nyt menin kattomaan ja sieltä on noussut kolme hiuksenohutta taimea sirkkalehtineen. Enpä ollut uskoa silmiäni. Nyt taidan uskoa, että sieltä nousee taimia vielä lisääkin, nuo ovat ihan just puhjenneita. Laitanpa sen valoisaan paikkaan.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #51 : 08.02.09 - klo:21:37 »

Mulla on sinipunavaulat kasvattaneet uutta versoa noin 20 senttiä.
Kylvin myös purppuravaulaa viikko sitten ja nyt alkaa nousta taimelle.  [:-)] Mahtaako olla yhtä hidas kasvuinen, kuin sinipunavaula, sen aika näyttää.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #52 : 08.02.09 - klo:21:46 »

Ne mun langanohuet taimenalut kuoli. [:´((] En tiedä miksi. Liekö liian heikoiksi olivat pimeässä kehittyneet...

Sitte yks päivä huomasin kyllä, että eräs pikku tassuttelija (nimeltänsä Nöpö) tasutteli tassunsa kanssa sen kukkaruukun mullan pintaa, liekö semmosella ollut osuutta asiaan. Heh. No kattoo nyt, jos sieltä putkahtaisi uusia...
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #53 : 09.02.09 - klo:10:36 »

No voihan ......       Nöpö.  [:-)] Jospa sieltä tulisi vielä uusia versoja. Tai sitten vaan uusia siemeniä purkkiin, ehtivät hyvin.
Mullakin on toisessa purkissa samaa vaulaa, siinä ei näy henkeä ei elämää, lieneekö alkaa kasvaa.
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #54 : 10.02.09 - klo:20:07 »

Ne mun langanohuet taimenalut kuoli. [:´((] En tiedä miksi. Liekö liian heikoiksi olivat pimeässä kehittyneet...

Sitte yks päivä huomasin kyllä, että eräs pikku tassuttelija (nimeltänsä Nöpö) tasutteli tassunsa kanssa sen kukkaruukun mullan pintaa, liekö semmosella ollut osuutta asiaan. Heh. No kattoo nyt, jos sieltä putkahtaisi uusia...

Minähän en onnistunut kasvattamaan viime keväänä vauloja. Huomasin, että parasta on ostaa jo valmiiksi kukkivat taimet.
Ne vaulojen taimet ovat kyllä niin hengettömiä.....
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #55 : 24.02.09 - klo:10:30 »

Edelleen hengissä viimekesäinen kasvusto. Kastelin vähän ja siirsin valoisampaan  [:-)]
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 25.05.09 - klo:01:05 »

Eilen muistui mieleen, että vaula on ollut koko talven/kevään tuolla navetan nurkassa.  [:-)] Kuinkas ollakkaan uutta kasvua oli ilmestynyt valtavasti.  [:-)]  Nyt siirsin kukan kasvihuoneeseen.

Kuinkas muiden vaulat ovat talvehtineet?
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #57 : 04.08.09 - klo:22:17 »

Kukaan ei ole kertoillut tämän kesän vauloista jospa mä.
Mulla purppuravaulat kukki alkukesällä huonosti ja vein ne ulos. Vain muutaman kukan kukkineet kesän aikana.
Viime vuotiset talvetetut sinipunavaulat kasvoi kevättalvella aluksi hyvin, sitten alkoivat taantua, vein ne ulos kukkapenkkiin. Hitaasti se toipui ja alkoi kasvaa ja vasta nyt siihen on tullut ensimmäiset nuput tänä kesänä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #58 : 04.08.09 - klo:23:25 »

Mun vaulat ei loppujenlopuksi lähteneet kasvuun, yks osasyy on kyllä eräät pienet kissanpennut, jotka hiukan "rääkkäsivät" sitä, lievästi ilmaistuna... [:-I] :-))
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #59 : 05.08.09 - klo:06:39 »

Purppuravaula on komeassa kunnossa isossa ruukussa ja kukkia on runsaasti. Sinipunavauloja on kaksi amppelissa ja kukkivat ja voivat hyvin. Purppuravaula on mun suosikkikukkiani.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.244 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.