Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: SUNNUNTAI 4.5.2008  (Luettu 1703 kertaa)

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #15 : 04.05.08 - klo:08:52 »

Tuossahan nuo kävivät vähän lattialla leikkimässä ja nyt palasivat sänkyyn lepäilemään....
Pitäis varmaan  mennä koirakouluun ja pyytää oma erikoiskurssi  [:-I]

Ehkä parempi jos kouluun menisivät Taavi ja Leevi  [:-I]

 [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #16 : 04.05.08 - klo:08:54 »

jos vaikka ulkoilemaan  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #17 : 04.05.08 - klo:09:01 »

Tuntuu ihan mukavalta, kun joutuu päivästä toiseen toistamaan, että HUOMENTA Aurinkoisesta Järvenpäästä  [:46]
Ohjelmassa tänään... arvaatteko? Remonttipuuhia  [;-)]

Eilen saatiin makuuhuoneeseen kaappi (Design Liukuovicenter/Pasi) pystyyn. Ovet siitä vielä puuttuu, mutta ne saadaan sitten nopeasti, kun tiedetään, millaiset halutaan. Jouduttiin taas eilen sirkkelöimään pihassa sellaiseen aikaan, että naapurissa kilisteltiin iltakahveja lauantai-illan rauhassa  [:17]

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #18 : 04.05.08 - klo:09:37 »

Orava istuu lintulaudan katolla ak-siemeniä napostelemassa, jospa itsekin aamukupposelle ja aamupalalle ja aurinkoiseen ihanaan ulkoilmaan  [:-)] [:-)]

Mukavaa päivän jatkoa kaikille.  [:-)] [:-)]         [:45] [:9] [:45]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #19 : 04.05.08 - klo:09:41 »

Huomenta...

Pelkään, että nyt on ikävää kerrottavaa, jos ei tapahdu jotaki ihmettä. Päästin illansuussa Tiitun ulos, että pääsis tarpeilleen, kun en voinu pitää sitä kissanhiekkaa näkyvillä... Tiitu ei ole tullut takaisin. Sitä ei näy missään sen vakipaikoissa täällä, joita on esim. liiteri ja kyllä se aina pihalla jostaki esiin tulee, kun pihalle menee.

En pystyny yöllä ees nukkumaan, olin niin huolissani, kun ei ollut tullut. Menin joskus aamuviideltä petiin. Jos sitä ei pian ilmesty, niin... se on mennyt johonkin piiloon kuolemaan. Tää on kyl ihan hirveetä, mua ihan pyörryttää. Kyllä se niin uupunut oli, että en ääneen uskaltanut sanoa... tai ittekään uskoa. Mä en käsitä miten kaikki tämmönen voi tapahtua näin yhtäkkiä. Äitinikin oli viikolla täällä, eikä huomannut Tiitussa mitään outoa. Mä huomasin perjantaina silloin iltapäivällä. Kun se käveli niin väsyneesti. Ja kun nostin syliin, niin oli kevyt kuin höyhen. Muutamana päivänä katoin että onkohan Tiitu laihtunut, mutta vasta syliin nostaessa todella huomasin. Tiitu ei ole mikään sylikissa, se ei pysy sylissä ollenkaan, siks en ole sitä sylissäkään pidellyt, että oisin huomannut. Tuon tuuhean turkin alta ei yksinkertaisesti huomaa. [:-(]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #20 : 04.05.08 - klo:09:47 »

Toivottavasti Sus mitään ikävää ei ole tapahtunut ja Tiitu pian löytyisi  [:30]  [:1]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #21 : 04.05.08 - klo:09:50 »

Hippiäisellä oravat napostelevat A-kukan siemeniä, ja minä täällä melkein itkua väännän, kun katselin tänä aamuna ruokintapaikalle. Tien toisella puolella kaksi oravaa haki ruokaa, jota ei ollut  [:´((]. Sitten tuli vielä kolmas orava tähän pihan puolelle siemeniä hakemaan. Se haki ensin puun alta, sitten vähän kauempaa. Jonkun yksittäisen siemenen jostain löysi. Ruoho oli märkää, joten välillä piti pestä naama ja tassut, ja häntäkin samaan soittoon  [:36]. Lintuja oli myös paljon. Punatulkkujakin. Miksi ne KAIKKI nyt tähän tulevat??? Kohta varmaan sorrun ostamaan niille ruokaa. Ei vaan, nyt saavat hakea luonnosta. Onneksi ensi viikolla on yövuoro, niin nukun silloin, kun tulevat ruoan hakuun.

Iipalta hieno kuva. Komea, rehevän oloinen muratti ja herttainen peikko.
Onnea Iipan tyttärelle 


Jennan Roosalle myös nimpparionnea

Hyvää päivän jatkoa kaikille!
« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo:09:56 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #22 : 04.05.08 - klo:09:56 »

Voi Sus  [:1]. Toivottavasti Tiitu tulee takaisin. Oletko katsonut kaikki rakennusten aluset ja kiven kolot. JOS niin ikävästi olisi (toivottavasti ei), mitä pelkäät, niin eläimet hakeutuvat aina sellaisiin paikkoihin. Jospa se on vaan jäänyt johonkin rakennukseen ja ovi on mennyt kiinni. Toivotaan, että ei mitään pahempaa ole sattunut
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #23 : 04.05.08 - klo:09:56 »

Toivo alkaa hiipua. Millimetrin toivo mulla vielä elää, mutta... kyllä sen ois pitänyt tulla jo näkösälle. Oon tosi vihanen ittelleni, että laskin sen ulos, mutta ei mulla tullut mieleenkään, että se lähtee. No, jos Tiitu on kuollu, niin, ois se kuollu täällä sisälläkin. Vasta huomenna aamulla pääsis lääkäriin.

Voi että se kissanhiekkajuttu. Yöllä jopa hetkeksi rauhoitun, kun luin netistä, että jotkut kissat, ja myös koirat, syövät kissanhiekkaa. No, Tiitu ei koskaan ennen ole tehnyt sellaista, mutta nyt mulla olikin ERI kissanhiekkaa kuin ennen. Äitin tuomaa, kun hän on kissoinensa ollut täällä. Siinä on eri koostumus, niin Tiitu kiinnostui siitä. Eli se juttu sinänsä ei ollukaan mikään sairauden merkki! Vaikka sitä just pelästyin.

Ja siks päästin Tiitun ulos ku ei voinu pitää kissanhiekkaa näkösällä. [:´((]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #24 : 04.05.08 - klo:09:58 »

Voi Sus  [:1]. Toivottavasti Tiitu tulee takaisin. Oletko katsonut kaikki rakennusten aluset ja kiven kolot. JOS niin ikävästi olisi (toivottavasti ei), mitä pelkäät, niin eläimet hakeutuvat aina sellaisiin paikkoihin. Jospa se on vaan jäänyt johonkin rakennukseen ja ovi on mennyt kiinni. Toivotaan, että ei mitään pahempaa ole sattunut

Olen tutkinut. Tiedän, että koloihin ja piiloihin eläimet hakeutuvat. Oon kierrellyt ja huudellut ja kurkkinut koloja ja kiertänyt lähitienoota. Yöllä vielä taskulampunkin kanssa tuolla kiertelin. [:-(]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #25 : 04.05.08 - klo:10:02 »

Huomenia, tänään ei kerkee ulkoilla, mutta sää olisi hieno siihenkin [:-)] Eilinen lenkki meni jäseniin. Kuinkahan kauan nämä toukokuun "helteet" vielä kestää [:-I] Toivottavasti KAUAN!!  Mukavaa sunnuntaita itse kullekin [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #26 : 04.05.08 - klo:10:03 »

Älä ole vihainen itsellesi. Elämä kulkee niin kuin sen on kuljettava. Ethän Sinä voinut tietää...Tiedän kyllä silti, miltä Sinusta tuntuu. Haleja Sinulle.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #27 : 04.05.08 - klo:10:05 »

Voi, että  [:-(] toivotaan nyt , että Tiitu on jäännyt jonkun liiteriin lukkojen taakse, ja
pääsee ulos kunhan ovet avataan.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

  • Vieras
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #28 : 04.05.08 - klo:10:17 »

Syytän itteeni ihan kauheesti. Tuon matojutun takia. Lapamato tekee sen, että kissa syö hirveesti, mutta laihtuu. Ja on väsynyt. Tiitu ON mielestänyt syönyt kauheen paljon, enemmän kuin Kirsikka, mutta ei se mihinkään ollut (aiemmin) laihtunut. Tosin ei kyllä lihonutkaan. Edes tään kevään kuvissa se ei näytä laihalta. Sen lisäksi se oli ihan virkeä ja terve ja iloinen ja karva kiilsi. Siksi en osannut huolestua tarpeeksi.

Yöllä luin netistä noista matojutuista. Niitä on niin paljon erilaisia ja tosiaan tietty matolääke tehoaa vain TIETTYIHIN matoihin. Pitäisi säännöllisesti antaa kaikkia erilaisia matokuureja, että tehoisi kaikkiin. Puuuh.....

Enhän mä tiedä mikä sille tuli. Tuo laihtuminen on joka tapauksessa tapahtunut kauheen nopeesti! Ja tuo kunnon romahdus tuli ihan äkillisesti. [?] Luulisi, että joku vaarallinen matojuttu oireilisi niin että kissa ois pitkään jotenkin sairas, uupunut, haluton jne. että sen kyllä huomaisi. Eikä että yhtäkkiä PAM. [?]

Tiitun turkkia hiukan oon ihmetellyt n. viikon ajan. Aattelin sitten, että jotakin talvikarvan vaihtoa tms. Tai kieriskellyt mullassa kukkapenkissä niinkuin ne tekee. Voi hyvänen aika... Huomaatte varmaan, että oon nyt jossitteluvaiheessa.

Pitäkää ystävät huolta noista matokuureista. Sisäkissat pitää myös madottaa. Kissat saavat jo emosta ne madot ja ne pitää aika ajoin häätää. Monet luulee, että sisäkissaa ei tarvi madottaa, mutta kyllä tarvii.

Luin, että joitakin matoja, siis sisäloisia, levittää myös esim. kirput! :-O Ihan ihme juttuja...
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: SUNNUNTAI 4.5.2008
« Vastaus #29 : 04.05.08 - klo:10:19 »

Kesänkynnyksellä, täähän on jo liikaa taas ihana päivä, eilen meni koko päivä ulkona, mitä lie touhutessa.
Pikkukurre, varpusenkokoinen ilmestyi vasta illansuussa, melkein jo pahinta pelkäsin, tänään havainto  [:-)] 

Susin Tiitulle, tule nyt pian kotiin, siellä ollaan huolissaan  [:72]

Ja taas vihreän viettelyksiin
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´
 

Sivu luotiin 0.301 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.