Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kissoille iholle siveltävä matolääke!  (Luettu 247 kertaa)

Sus

• Vieras
Kissoille iholle siveltävä matolääke!
« : 07.05.08 - klo:17:11 »

Semmonen ompi olemassa. Ostin tänään. Tyyris on, n. 10€ per kissa. Mutta minä kyllä oon sen valmis maksamaan, en taho enää pukeutua haarniskaan ja ruveta sotimaan kissojen kanssa. [:-I] Sen lisäksi tässä on se lääkkeen perillemeno varma, toisin kuin "Kuinka kissalle annetaan pilleri" -pillereissä... [:-I] :-))

Tehoaa melkoisen laajaskaalaisesti eri matotyyppeihin. Kerralla kaikki kuntoon nopeesti ja varmasti mietin mie ja ostin. Kun olin eläinlääkärillä paikan päälläkin sopivasti. [:-)]

Kyseessä on reseptilääke: profender SPOT-ON

Tiedoksi. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 07.05.08 - klo:17:14 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Kissoille iholle siveltävä matolääke!
« Vastaus #1 : 07.05.08 - klo:17:23 »

Minäkin annoin olikos se viimevuonna sellaista eläinlääkärin määräämää sively matoläkettä kisuleille ja kaikki matoset piti kuolla mutta hämästyi kun ei se tosiaankaan tehonnut kaikkiin ja kisuleilla oli edelleen niitä litteitä matosia ... :-O

Nyt olen antanut Flubenol vet oraalipastaa ruiskulla suuhun ja hyvin antaminen on onnistunut eikä ole mitään matosia kisuleilla sen antamisen jälkeen näkynyt  [:-)]

Pillerit ei mene munkaan kisuleiden kurkusta alas vaan jäävät poskeen ja sylkäisevät ne ulos hetkenkuluttua ...  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 07.05.08 - klo:17:34 »

Nää tehoavat sukkulamatoihin ja heisimatoihin näköjään. Mitähän ne littanat onkaan...? Juu ei tämäkään näköjään IHAN kaikkiin tepsi. Taidanpa ostaa sitä Flubenolia myöhemmin vielä.

Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #3 : 07.05.08 - klo:17:44 »

En minäkään nyt ykskaks muista mitä ne littanat pienet matosenpätkät on kun kisuleilla joskus sattuu olemaan  [:-I]     viisaammat kertokoon  [:-)]

Mullakin onnistui kolli kisulillekin sen Flubenolin antaminen ihan siinä kun kisuli haukotteli ja olin ruiskun kanssa vieressä valmiina ... :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 07.05.08 - klo:18:01 »

No joh... niitä matoja on ainakin heisi-, pyörö-, sukkula-, haka-, piiskamato ja suolinkaiset. [NUT]

Flubenolista (Flubenol vet oraalipasta) löysin:

"Flubendatsoli on bentsimidatsoliryhmään kuuluva, laajakirjoinen matolääke. Se tehoaa kissan ja koiran suolinkaisiin (Toxocaracati, Toxocaracanis, Toxascarisleonina), hakamatoihin (Uncinariastenocephala, Ancylostomacaninum ja tubaeforme), koiran piiskamatoon (Trichurisvulpis) ja kissan ja koiran heisimatoon (Taeniataeniaeformisjapisiformis)."

Muistakaa, että myös sisäkissat pitää madottaa.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 07.05.08 - klo:19:15 »

Suolinkaisia on miun mielestä ne pyöreät matoset.
Äidin kissalle olen antanut tuota siveltävää. Aikaisemmin piti käyttää eläinlääkärillä
matorokotuksessa, kun se on oikeasti hengenvaarallinen kissa sille tuulelle sattuessaan.
On kisulla vähän kokoa. Norjalaisen metsäkissan risteytys on rodultaan.

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #6 : 07.05.08 - klo:22:18 »

Onkos kisulin edessä lehmus vai haapakiitäjän toukka, jokin kiitäjän toukka kuitenkin  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #7 : 07.05.08 - klo:22:19 »

Nyt olen antanut Flubenol vet oraalipastaa ruiskulla suuhun ja hyvin antaminen on onnistunut eikä ole mitään matosia kisuleilla sen antamisen jälkeen näkynyt  [:-)]

Pillerit ei mene munkaan kisuleiden kurkusta alas vaan jäävät poskeen ja sylkäisevät ne ulos hetkenkuluttua ...  :-))

Juuri tätä olen antanut Tikrulle.Hyvin oppi nuolemaan,kun hieroin turkkiin.
Emon kanssa tuli taisteltua pillereiden kanssa.   [NUT]  Ei se kyllä tykkää oraalipastastakaan.
Meidän kissoilla madot on "riisiryynejä".    [:-I]   :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #8 : 07.05.08 - klo:22:24 »

Muistakaa, että myös sisäkissat pitää madottaa.

:-O :-O :-O  eikös ennemminkin antaa jotain matoja vastustavaa ainetta [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 07.05.08 - klo:22:50 »

http://www.medicina.fi/fato/60.pdf

Tässä enemmän tietoa kissoilla esiintyvistä madoista.

http://www.flubenol.fi/

Ja siinä sitä Flubenolia.

http://www.sandyman.fi/cathouse/hoito.shtml    Ja tässä vähän enemmän tietoa kissan hoidosta.
« Viimeksi muokattu: 07.05.08 - klo:22:55 kirjoittanut AnnMC »
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 08.05.08 - klo:08:37 »

Onkos kisulin edessä lehmus vai haapakiitäjän toukka, jokin kiitäjän toukka kuitenkin  [:-)]

Muistaakseni se oli lehmuskiitäjän, en ole varma enää. Ei se kissa sitä onneksi syönyt vaikka vartioikin "saalistaan"  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.064 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.