Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Omien lasten suusta  (Luettu 193 kertaa)

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Omien lasten suusta
« : 09.05.08 - klo:12:42 »

Ajattelin että jospa aloittaisi ketjun missä kerrotaan omien lastemme suusta tulleita "helmiä".

Minulla on tässä heti muutama....

-Kolmannen siskon poika kuunteli kerran äitienpäivänä radiosta ohjelmaa, missä kyseltiin lapsilta mistä ruuasta äiti tulee mieleen.
 Poika siinä tokaisi "Saarioisten makaroonilaatikosta"…. Varsinainen kokki kolmonen  [:-DD]

- Samaisen pojan isällä oli pienenä ainekirjoitus. Aiheena oli merkkipäivä.
 Poika kirjoitti.. "Minulla oli mahtava merkkipäivä. Sain monta merkkiä,  äidiltä yhden ja isältä yhden ja tädiltä yhden ja….

-Oma poikani pienenä kävi naapurissa varastamassa omenoita. Juteltiin naapurin miehen kanssa, että pitää opettaa pojalle mikä on oikein     
 ja mikä on väärin, joten siinä rupatellessamme huutelin pojan luokse ja käskin pyytää anteeksi.
 Poika siihen… ”kun minä vahingossa kävin sinun pihalta varastamassa omenan….niin SAAT anteeksi”  :-))

- Kerroin kerran lapsilleni että Heinolan ”pikkumummi” oli kuollut (lasten iso-isoäiti). Poika kysyi heti ”kuka sen ampu?”

- Oli marja-aika ja poikani sanoi kolmannelle siskolle että ”sinäkin olet marja”. Sisko kysyi että "mikä marja minä olen?".
 Poika vastasi että "paskanmarja".

- Tyttäreni Ayla, oli kerran pienenä, ehkä noin kolmivuotiaana, tosi vihainen minulle. Oikein puhisi ja suutuspäissään huusi ”Minä heitän
 sinut äiti roskakoppaan ja vien ulos roskalaatikkoon ja sitten tulee roska-auto ja vie sinut kaatopaikalle” . Terhakka likka jo pienestä pitäen :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #1 : 09.05.08 - klo:12:51 »

 [:-DD] Ihania. Terhakka Ayla vuntsi siis että ei kun "halki poikki ja pinoon ja sillä siisti."

Tää on nyt naapurin lapsi, mut mie kun olin 17-vuotiaana lähdössä vuodeksi ulkomaille, ja naapurin pikkutyttö oli kuullut siitä, niin hää pihalla tuli kysymään minulta, että "Susu, sitten kun sie tulet takasin kotiin sieltä ulkomailta, ni monelta sie tuut?"

 [:-I] Voi voi, en osannut sanoa kellonaikaa sillä hetkellä... :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #2 : 09.05.08 - klo:12:58 »

25 vuotta sitten Pertunmaalla oli hiehoja siinä meidän aidan takana pellolla. Yksi hiehoista oli ihan kokomusta, mustan hiehon nähdessään siskon poika tokaisi "kato, pimee lehmä" :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #3 : 09.05.08 - klo:13:49 »

K-15

Tirppi oli 6-vuotias tullessaan meidän väliin nukkumaan. Oli katsellut tv:stä synnyttävää naista ja siitäkös häntä alkoi askarruttamaan, mille se tuntuukaan.

T: Äiti, miten kovaa synnyttäminen koskee?
Mä: Sattuu se, mutta se on ihan hyvä kipu
T: Miten niitä lapsia tehdään?
Mä: Oonhan mie kertonu, isi laittaa siemenet äitin sisään
T: Mutta MITEN niitä lapsia tehdään?
Mä: (meilloli koira tehny pentuja ja Tirppi näki astumisen) Näithän sinä, kuinka Iina ja Rex teki pentuja
T: Ai että sie olit kontallas ja iskä pomppi sun päällä vai?
Mä: Voi niitä muullakin lailla tehdä, olla ihan pitkällään
T: Mitäs muuta te teitte?
Mä: Suukoteltiin
T: Ähkitteks te?
Mä: ---hiljaisuus
T: -----hiljaisuus ja tuumaustauko, kunnes
T: Ai JAA, työ panitte!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #4 : 09.05.08 - klo:13:58 »

Jess, viksu tyttö! [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #5 : 09.05.08 - klo:14:31 »

Saaks kertoo omasta suusta kun ei omia lapsia ole? No kerron kuitenkin.  Itse en muista mutta mummi kertoi jolloinkin kun jo muistiinkin on jäänyt.

Pikkuisena mulle tuli kova huoli ykskaks. Juoksin mummin luo ja huusin että.. - mummi, mummi! vaarilta roikkuu suolet!!

Käyttäkää mielikuvitusta. Mummi istui keinutuolissa olkkarissa ja vaari kaiketi pelasi pasianssia keittiön pöydän ääressä ja mä katselin kunnes huomasin....
 
[:-DD]



Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #6 : 09.05.08 - klo:14:44 »

 [:-DDD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #7 : 09.05.08 - klo:14:49 »

Kappas, lissää viksuja lapsia ilmottautuu. [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #8 : 09.05.08 - klo:14:50 »

Voi hyvät hyssykät, hauskoja juttuja. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #9 : 09.05.08 - klo:14:58 »

Täytyy sanoa että ei vaari sillee istunut kuin "etninen nukke", kyllä hällä jotakin oli päällä, vaan niin löysät että piäs vilikahtamaan :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #10 : 09.05.08 - klo:15:00 »

Täytyy sanoa että ei vaari sillee istunut kuin "etninen nukke", kyllä hällä jotakin oli päällä, vaan niin löysät että piäs vilikahtamaan :-))

Hyvä kun kerroit, minä jo tietysti ehdin tätä kovasti miettiä....... [:-I]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 757
  • Itä-Uusimaa
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #11 : 09.05.08 - klo:16:46 »

 [:-DD] [:-DD]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #12 : 09.05.08 - klo:16:57 »

Lisää juttuja omien pienten enkeleiden suusta....

-Ayla oli eka luokalla. Koulussa oli uskontotunti. Tyttö tuli kotiin, istui keittiön pöydän ääreen syömään välipalaa. Oli aika miettiväisen näköinen ja viimein kysäisi... "äiti, mitä on tehdä huorin"

K-15

-Ayla istui veljensä kanssa Aylan huoneen lattialla. Nauraa kitkattivat kovasti ja kuiskuttelivat. Minua tietysti kiinnosti mikä kumma niitä nauratti. Poika vastasi "ei me voida kertoa kun ei me saada kiroilla". Nyt olin jo niin utelias että oli pakko antaa lupa tämän yhden kerran. Sitten poika tokaisi..."no kun toi Ayla ei tiedä mikä on mulkku"

-Lapset olivat molemmat alle kouluikäisiä, olisikohan tuollaiset kolme- ja viisivuotiaita. Silloin sai eri pankeista possuja jos jonkinlaisia, joten molemmilla heillä oli oravapankkeja, maapalloja, possuja yms vaikka kuinka monta. Ja jokaisessa oli kolikoita jonkin verran.
Kerran sitten päätettiin että rikotaan ne possut ja täytetään molemmille yksi pankki ja mennään sitten aukaisemaan heille tilit osuuspankkiin. Otin sitten vasaran ja pamautin halki muut, mutta jätettiin molemmille yksi pankki, jonne sitten lapset kasasivat kolikkonsa. Ja sitten marssittiin pankkiin.

Olin sitten sivuhuoneessa pankkineidin kanssa avaamassa tilejä lapsille, kun pankkisalista kuului kuuluva kirkas pojan ääni...
"kerran meidän äiti hakkasi meidän possupankit vasaralla rikki". Ei siinä auttanut selitellä [:17]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 872
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #13 : 09.05.08 - klo:17:05 »


-Lapset olivat molemmat alle kouluikäisiä, olisikohan tuollaiset kolme- ja viisivuotiaita. Silloin sai eri pankeista possuja jos jonkinlaisia, joten molemmilla heillä oli oravapankkeja, maapalloja, possuja yms vaikka kuinka monta. Ja jokaisessa oli kolikoita jonkin verran.
Kerran sitten päätettiin että rikotaan ne possut ja täytetään molemmille yksi pankki ja mennään sitten aukaisemaan heille tilit osuuspankkiin. Otin sitten vasaran ja pamautin halki muut, mutta jätettiin molemmille yksi pankki, jonne sitten lapset kasasivat kolikkonsa. Ja sitten marssittiin pankkiin.

Olin sitten sivuhuoneessa pankkineidin kanssa avaamassa tilejä lapsille, kun pankkisalista kuului kuuluva kirkas pojan ääni...
"kerran meidän äiti hakkasi meidän possupankit vasaralla rikki". Ei siinä auttanut selitellä [:17]

 :-)) :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: Omien lasten suusta
« Vastaus #14 : 09.05.08 - klo:17:19 »

ja kaikki pankin asiakkaat tietysti tuijottivat äitiä, jolla oli rahat ihan loppu ja lisäksi vielä aggressiivinenkin... [:-I]

[:-DDD]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.245 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.