Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Picasa tökkii aika rumasti mutta..ei töki enää :)  (Luettu 308 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

..laitan kuitenkin retkikuvia Liesjärvenkansallispuistosta 10.05.08
Kaunispaikka kertakaikkiaan  [:-)]  Voihan se olla että alkaa toimimaan jolloinkin tai sitten Picasa alkaa olemaan niin tukkoinen että tukehtuu siihen [:-I] :-))

Ainiin, nähtiin 3 kurkea mutta ne oli aika kaukana. Niillä oli reviiritaistelu. Yksi kaverini näki metsäpeuroja lähellä tietä, mä en  [:-(]
« Viimeksi muokattu: 11.05.08 - klo:09:48 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Picasa tökkii aika rumasti mutta..
« Vastaus #1 : 11.05.08 - klo:09:20 »

Nyt toimi vähän paremmin, yritin yöllä kattella, mutta silloin tosiaan tökki pahasti. Pikkasen matelee nytkin, mutta toimii.

Mukavia yksityiskohtia Marle löytänyt, kuten yleensäkin. Hienoja paikkoja. Järven spagetit oli kivoja ja ah mikä idylli se kuva, missä etualalla vihreää niittyä, sitten se ihana aita ja ne harmaat rakennukset. [:-)]

Silmälasikehykset oli upeet. :-)) Nuo lienee ne varsinaiset ns. "hengettömät". Toooosi hengettömät ja kevyet. [:-DD]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #2 : 11.05.08 - klo:09:28 »

Kaunista kaunista... eikä tökkinyt ollenkaan. Kyllä tuolla olis kiva käveleskellä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #3 : 11.05.08 - klo:09:33 »

Paaaljooon hienoja kuvia  [:-)] [:-)] [:-)] [:5] [:5] [:5]

Pitäisi joskus käydä, ei niin mahdottoman kaukanakaan olisi.
Mukavasti puu kasvoi keskellä kiveä ja juuret tulivat maahan kiveä pitkin
Pois turha ujostelu kuvattavalta kuvaajalta
pieni vihreä perhonen on kangasperhonen
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Picasa tökkii aika rumasti mutta..ei töki enää :)
« Vastaus #4 : 11.05.08 - klo:09:51 »

Kannatan kannasta ja muitakin reittejä tuolla. Laavu löytyy ym. ym. Teltankin voi pystyttää sille tarkoitetulle alueelle. Kyllä tuolla mieli ja liha lepäsi [:-)] kun vain olisi voinut olla kauemmin mutta kello oli armoton. Vanhojen komuroitten on päästävä ajoissa nukkumaan [:-)] Jarmo, sinne vaan fillarin ja teltan kanssa [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #5 : 11.05.08 - klo:09:55 »

Olisihan Marlen porukallakin voinut ollut teltta tai makuupussit ja laavulla yöpyä [:-)] Saunat varmaan varattavissa metsähallituksen tai jonkin vastaavan kautta [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 11.05.08 - klo:09:59 »

Kaunista seutua. Ja kivoja hämyjä... :-)) Kiitos taas kuvallisesta matkatarinasta.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 11.05.08 - klo:10:01 »

Olisihan Marlen porukallakin voinut ollut teltta tai makuupussit ja laavulla yöpyä [:-)] Saunat varmaan varattavissa metsähallituksen tai jonkin vastaavan kautta [:-)]

Ei me vanhat varikset teltoissa enää, pitäis olla kunnon bunkka jossa nukkua jne... oma koti kullan kallis :-)) Ja päiväretkihän tuosta suunniteltiinkin tehtäväksi mutta huomattiin että paljon jäi katsomatta ja ne toisella kertaa [:-)]  
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #8 : 11.05.08 - klo:10:15 »

Olipa mukava luontoretki näin heti aamusella. [:-)]
Ei tökkinyt yhtään.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #9 : 11.05.08 - klo:19:44 »

Ei tökkiny Picasa, kiitos mukavasta luontoretkestä!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #10 : 11.05.08 - klo:20:02 »

Ihania polkuja ja mahtavan nostalginen pihapiiri.
Tuollaisessa, miltei, asuin silloin kauan sitten, lapsuudessani.
Aidat olivat tuollaista vinoaitaa ja tolpat "kyllästetty" juuri noin 
hiillostamalla.
Marle se aina löytää kaikkea kaunista.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 11.05.08 - klo:20:11 »

[:-)]  Onneksi on olemassa tuollaisia paikkoja vielä. Hyvä, sä tiesit noiden seipäitten päiden polttamisen syyn. Mulle se oli aivan outo ja uusi asia mutta mukana oli tietäjä joka osasi kertoa miksi niille oli tehty noin. Kyllä sulla on ollut kadehdittavat lapsuuden olosuhteet [:-)] vaan osasiko antaa arvoa silloin ympäristölleen [8-)] Mä en ainkaan osannut, ne kun olivat miltei itsestään selvyyksiä [:-I] Nyt osaisi vaan se on myöhäistä [:-(] Mutta perinnetiloilla käydään jos sellaisiin törmätään [:-)] Ystävähän tuolla oli käynyt ja onneksi aika salli näyttää se meille muille.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #12 : 12.05.08 - klo:12:12 »

Hieno retki. Ihana vanha pihapiiri.   [:-)]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #13 : 12.05.08 - klo:18:34 »

[:-)]  Onneksi on olemassa tuollaisia paikkoja vielä. Hyvä, sä tiesit noiden seipäitten päiden polttamisen syyn. Mulle se oli aivan outo ja uusi asia mutta mukana oli tietäjä joka osasi kertoa miksi niille oli tehty noin. Kyllä sulla on ollut kadehdittavat lapsuuden olosuhteet [:-)] vaan osasiko antaa arvoa silloin ympäristölleen [8-)] Mä en ainkaan osannut, ne kun olivat miltei itsestään selvyyksiä [:-I] Nyt osaisi vaan se on myöhäistä [:-(] Mutta perinnetiloilla käydään jos sellaisiin törmätään [:-)] Ystävähän tuolla oli käynyt ja onneksi aika salli näyttää se meille muille.

Itsestäänselvyyshän se silloin oli. Tosin nautin siellä elosta. Rakastin jo lapsena kaikkea luonnossa.
Kun asuimme vuokralla ison talon pihapiirissä punaisessa tuvassa (omalla aidatulla pihalla tosin) muistan aina kun sain ikioman
pienen kasvavan leppäpuun   [:-)] . Sitä sitten hoidin ja silittelin  [:-DD] .Tosin sinne se jäi kun muutimme
myöhemmin taajamaan.
Minulla ei ollut samanikäisiä tovereita, mutta en edes osannut niitä kaivata. Minullahan oli luonto ja kaikki ihmeelliset ötökät ja eläimet. Koskaan en äidiltä kysynyt "mitähän mä tekisin"  [:-)]
Roikuin talon tyttärien kanssa navetalla, heinäpellolla, ruiskuhilaita tekemässä, kangaspuilla kutomassa.
Jälkeenpäin olen ihmetellyt miten nuo tytöt minua rääpälettä sietivät ja mukaansa ottivat  [:-I]

Ja tuollaiset kuvat jotka yllä ovat, herättävät tosi hyviä muistoja.
Minulla oli ihanat puitteet lapsuuteeni. Materiaa ei ollut, mutta oli paljon muuta. Esimerkiksi mielikuvitus !

Kävin siellä joitain vuosia sitten. Paljon on muuttunut. Ei hauku pystykorva pihassa, ei ole ammuja navetassa ei heppaa haassa, ei tuoksuvaa valkoapilapihaa. Vanhapoika sitä tilaa asustaa. Taitaa kuihtua sekin ihanuus  [:-(]
Ja lapsuuden "vuorikin" oli ihan pikkuinen kivi  :-O
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 12.05.08 - klo:20:46 »

Mä en oikein voi käydä vanhoilla kesälaitumilla kun tulee hirvee kaipuu menneisiin aikoihin, kiireettömiin ja esineettömiin [:´(]  Nyt on liian paljon kamaa kaikkialla ympärillä huutamassa: OSTA OSTA OSTA!!!  Ei ollu lapsuudessa, silloin vielä leikittiin ja elämä oli muutenkin mukavan yksinkertaista, nyt pitää yksinkertaistaa :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.133 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.