Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä vitamiiniä syöt päivittäin?  (Luettu 167 kertaa)

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Mitä vitamiiniä syöt päivittäin?
« : 11.05.08 - klo:00:28 »

Mä syön näitä seuraavia joka päivä:

C-vitamiinia+zinkiä 2 tabl/vrk.
Mangnesumia+B12+B6. 1 tabl/vrk.
Carnosiinia 3 tabl/vrk.
E-EPA 650 mg 2 tabl/vrk.

Ja kun mulla on sitä atooppista ihottumaa niin siihen on auttanut Carnosiini+Helokkiöljy voidetta.

Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Mitä vitamiiniä syöt päivittäin?
« Vastaus #1 : 11.05.08 - klo:09:22 »

Rautatabletteja silloin tällöin, parin kuukauden kuureina. 500mg C-vitamiinia päivittäin. Ja Multitabs-tabletti päivittäin (varsinkin B-vitamiinien saannin varmistamiseksi). Kalkkitablettaja myös. koska en juo maitoa ja juustoakin syön hyvin harvoin.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä vitamiiniä syöt päivittäin?
« Vastaus #2 : 11.05.08 - klo:09:31 »

C-vitamiinia
B-vitamiinia silloin tällöin
Magnesiumia, auttaa suonenvetoon
Joskus saatan ostaa Multitabs-purkin

Kalkkia pitäis syödä, kun en juo maitoa, unohan aina koko jutun [:-I]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Mitä vitamiiniä syöt päivittäin?
« Vastaus #3 : 11.05.08 - klo:12:08 »

Mä syön kaikkia, mutta ne tulee ruuasta!  :-)) Kesällä etenkin ei voi olla syömättä tuoreita vihanneksia. Ja kun syö maitojäätelöä, niin siinä tulee ne kalsiumitkin ihan huomaamatta.

Purkkivitamiineja en ole oikein koskaan tarvinnut, paitsi ennen kirjoituksia söin kyllä c-vitamiinia ettei tullut flunssaa. Sen siitä saa kun ei ole allerginen millekään ja voi syödä monipuolisesti.
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Mitä vitamiiniä syöt päivittäin?
« Vastaus #4 : 11.05.08 - klo:21:54 »

Mä syön kaikkia, mutta ne tulee ruuasta!  :-)) Kesällä etenkin ei voi olla syömättä tuoreita vihanneksia. Ja kun syö maitojäätelöä, niin siinä tulee ne kalsiumitkin ihan huomaamatta.




Minä syön myös monipuolisesti joka päivä läpi vuoden.
Mutta silti tarvitsen lisäksi vitaminiä ja antoksidantteja että jaksaisin paremmin.
On tutkitusti todistettu että suomalaiset yleensä syövät liian yksipuolisesti ja näin ollen tarvitsevat syödä lisäksi niitä vitamiineja.

E-EPA auttaa aivojen toimintaa ja ehkäise aivoverenvuotoa ja dementiaa.
Vitamiini B6 ja B12 on hermosto vitamiini ja ehkäise Parkinsonin taudin syntyä(suositellaan niille jotka "ryyppäävät säännöllisesti".
Karnosiini+Zinkki+C-vitamiini+kromi, auttaa ihmistä jaksamaan paremmin ja ehkäisee anemiaa ja alentaa verenpainetta ja ehkäisee flunssan tulon.
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: Mitä vitamiiniä syöt päivittäin?
« Vastaus #5 : 11.05.08 - klo:22:06 »

Tabletit vaihtelevat. Nyt menossa B- ja D-vitamiinit sekä noita hivenaineita mangnesium, sinkki sekä Omega kolmosta. Kalaakin kyllä käytän melko paljon. C-vitamiinia käytin keväällä vaikka ei olisi ollut flunssan tunnettakaan. Sitten luin jostakin että runsas jatkuva nauttiminen voi alentaa omaa vastustuskykyä.  [:-I] Uskoiskohan tuota.  Olen maitotuotteiden suurkuluttaja, mutta koska kalkki imeytyäkseen vaatii kaverikseen D-vitamiinia niin käytän sitä purkista. Meillähän D-vitamiinisuositukset ovat olleet liian matalia ja niitä on nostettu tai tullaan nostamaan, en nyt muista arvoa.
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Mitä vitamiiniä syöt päivittäin?
« Vastaus #6 : 12.05.08 - klo:00:11 »

Mä syön myös Omega 3,6.7 ja 9 aina silloin tällöin.
Mä en syö ollenkaan maitotuotteita enkä niitä myöskään juo.
Syön päivittäin paljon vihanneksia,juureksia ja syön päivittäin lihaa tai sitten kalaa.
Lenkkimakkaraa en syö ollenkaan joskus vaan popsin muutaman nakin.
Sian lihaa ja broileria en syö ollenkaan.
Käytän paljon erilaisia mausteita ruuan laitossa en käytä ollenkaan suolaa tai sokeria.
En syö ollenkaan makoisia jälkiruokia,leivoksia,kakkuja tai jouluna pipareita.
En syö ollenkaan suklaata enkä muita karkkeja en edes lakuja.
Valmis ruokia en syö ollenkaan.
Jos ostan leipää kaupasta niin se ei saa ollenkaan sisältää sokeria,hiiva ja suolaa.
Ruokavalioni on niukkaa sen takia kun mulla on eräs sairaus.

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.294 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.