Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Oletko koskaan tehnyt nenähuuhtelua?

Kyllä
En
Mitä on nenähuuhtelu?

Kirjoittaja Aihe: Nenähuuhtelu - gallup  (Luettu 462 kertaa)

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Nenähuuhtelu - gallup
« Vastaus #15 : 12.05.08 - klo:12:14 »

Jokapäivä 2 x    ihan pakko, kaikkeen tottuu  [HUH]

käytän hienoa merisuolaa, se sisältää paakkuuntumisen estoainetta E536 kaliumferrosyanidia, taas meni tovi lukiessani tuon aineen aiheita kuukkelista.

Jos joku tietää paremman suolan, kokeilen  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: Nenähuuhtelu - gallup
« Vastaus #16 : 12.05.08 - klo:12:23 »

Jos joku tietää paremman suolan, kokeilen  [:-)]

Pihis, osta karkeata merisuolaa. Ainakaan minun pussissa ei lue, että se sisältäisi mitään muuta. Se kestää vaan liueta hieman kauemmin.

Vastikään opin, että hienokiteisessä merisuolassa jauhamisen yhteydessä häviää tai ainakin vähenee  joitakin merisuolan mineraaleista. Nyt käytän karkeaa suolaa kaikessa mahdollisessa. Tavallista ruokasuolaa en käytä enää missään. Sehän sisältää vain natriumkloridia (ja ehkä niitä paakkuntumisenestoaineita). Karkeassa merisuolassa sen sijaan on 80-90 erilaista mineraalia, joita ihminen tarvitsee. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Nenähuuhtelu - gallup
« Vastaus #17 : 12.05.08 - klo:12:27 »

Kokeiltu on, mutta ei oikein tainnut olla mun juttu kuitenkaan...


Joskus kauan sitten kokeilin..meinasin tukehtua.. [NUT]  :-))
Ei ole munkaan juttu..

Mä olen aina kammonnut sitä tunnetta, kun nenään menee vettä. Kun eka kertaa kuulin nenähuuhtelusta, kuvittelin, etten ikinä pystyisi sitä tekemään. Mutta toisin kävi. Se ei tunnu yhtään samalta, kuin meri-/järvi-/uimahalliveden meneminen nenään. Itse asiassa se ei tunnu MILTÄÄN.

Kurkun saa suljettua tuolta kitalaesta niin, että vesi ei mene kurkkuun. [:-)] Pikkasen vaan opettelua ja se on siinä. [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Nenähuuhtelu - gallup
« Vastaus #18 : 12.05.08 - klo:12:49 »

Ja taas viesti on kadonnut, äsken kysäsin miten voisin äänestää, kun olen vastannut.
- kalluppi on kadonnut, se ei enää ilmesty  [NUT]

Jos joku tietää paremman suolan, kokeilen  [:-)]

Pihis, osta karkeata merisuolaa. Ainakaan minun pussissa ei lue, että se sisältäisi mitään muuta. Se kestää vaan liueta hieman kauemmin.

Vastikään opin, että hienokiteisessä merisuolassa jauhamisen yhteydessä häviää tai ainakin vähenee  joitakin merisuolan mineraaleista. Nyt käytän karkeaa suolaa kaikessa mahdollisessa. Tavallista ruokasuolaa en käytä enää missään. Sehän sisältää vain natriumkloridia (ja ehkä niitä paakkuntumisenestoaineita). Karkeassa merisuolassa sen sijaan on 80-90 erilaista mineraalia, joita ihminen tarvitsee. [:-)]

Karkeaa merisuolaakin olen kokeillut tähän nenäjuttuun, se on ihan OK mutta on niin likaista nokkaan, ehkä se ei muita haittaa.

Tuosta liukenemisesta, mulla on ihan oma juttu, joka helpottaa ja nopeuttaa. Kiehautan pari litraa vettä, kannun pohjalle mittaan 6 reipasta tl sitä hienojakoista merisuolaa, kaadan kuuman veden päälle.
Suola liukenee siinä ittekseen ja suolaliuos on valmiina kannussa lavuaarin reunalla. Siitä sitten lantrailen. nokkakannuun lisään vettä hanasta, milloin kylmää, milloin kuumaa.
Niin ja muutaman päivän päästä taas keittelen vettä jne...

Tässä sen karkean suolan likaisuuden näen/koen, voihan ne olla vaikka miten hyviä  [:-P] mineraaleja mitä kannun pohjalle jää [:-DD]  ruokiin kyllä  [:-P]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: Nenähuuhtelu - gallup
« Vastaus #19 : 12.05.08 - klo:13:10 »

Kyllä se gallup tuolla yläreunassa on, tarkistapas...

En ole koskaan kuullu, että merisuola ois "likaista". Ehkä ne kannun pohjalle jäävät jutut on sitten jotaki mineraalia. Merisuolaakin on tosin olemassa eri laatuisia.

Täällä juttua merisuolasta (hiukan eri asian yhteydessä tosin)
http://www.e-coach.fi/index.php?name=Content&nodeIDX=35

Lainasin sieltä yhden kappaleen. Tässä alussa suositellaan joitakin merisuolamerkkejä.

"Minkä tyyppistä merisuolaa?
 
Merisuolaa on monenlaista. Hyvä merisuola on puhdistamatonta ja karkeakiteistä. Tällaisia tuotemerkkejä on esim. Urtekramin aurinkokuivattu Atlantin merisuola, Danival, Celtic Sea Salt tai Real Salt, joita saa useista luontaistuotekaupoista. Jos merisuola on hienonnettu, puhdistettu tai siihen on lisätty paakkuuntumisen estoaineita, niin sitä ei kannata käyttää. Tällöin joitakin mineraaleja on suolasta poistunut ja alkuainejakauma on rikkoutunut alkuperäisestä. Älä myöskään erehdy ostamaan pelkkää mineraalisuolaa, josta purkin kyljestä katsomalla näkee sen sisältävän vain alle kymmentä mineraalia. Jos kuitenkaan et löydä kaikkia kriteerejä täyttävää merisuolaa suosittelen ostamaan tyypillistä kalansuolaukseen käytettävää karkeakiteistä merisuolaa, jota usein myydään kilon pusseissa. Sitä ainakin saa lähes jokaisesta kaupasta."
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Nenähuuhtelu - gallup
« Vastaus #20 : 12.05.08 - klo:13:24 »

Sus Totta puhut merisuolaa on monen monenlaista  :-O saatanpa mennä luontaistuotekauppaan etsimään uutta nenäkokeiluun  [;-)]

Mutta kallupista näkyy vain vastaukset, kokeilen vielä  :-))

Ai mie oonkin äänestänyt, koska voin poistaa oman ääneni   [KIPPIS] no enhän toki poista sitä  [:-DD]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´
 

Sivu luotiin 0.218 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.