Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 14.05.2008 Keskiviikko  (Luettu 1211 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #30 : 14.05.08 - klo:13:13 »

Kylmä oli aamu! Mutta pirteä ilma.
Voi Sus! Kyllä tuosta asiasta nyt riittää kärsimystä. Kunpa saisivat sen Tiitun kuntoon  ja äkkiä!
Minäkin olen ottanut joskus pissanäytteen kissalta, pilttipurkkiin!


Kyllä riittää juu iha tarpeeks kärsimystä. Pahinta on kyllä huoli, että kuinka tässä käy.

No, lääkäri oli tosi onnellinen hyvästä virtsanäytteestä. (Pilttipurkissapa hyvinkin. Lääkäri siellä huudahti "KUKA" tämän kannen on sulkenut!? .....  [:15] kukahan... kolme ihmistä yritti avata, eikä onnistunut. Se oli iha oikeesti imahtanut vakuumiksi. Oon mie taitava. Lopuksi sen sai auki paikan venäläinen siivooja.)  Lääkäri sai näytteestä paljon uutta varmaa tietoa. Hurja tulehdus ja lääkkeet ei tehoa. Kaikki nuo tutkimustulokset kielii vaan kauheen pahasta tulehduksesta. Ei ollut sokeria virtsassa, onneksi. Jos tämä antibiootti ei tehoa, täytyy taas vaihtaa... just nyt ei voi muuta tehdä. Paitsi käydä huomenna hakemassa TAAS kuume-/kipulääke. Sitä voi antaa vain joka toinen päivä. [:-I]

Tää on niin tätä nyt.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #31 : 14.05.08 - klo:13:14 »

Täällä sataa LUNTA! Tai melkein kuin rakeita. Hohhoijaa.


muoks. Rakeita nuo on. Tosi sankka kuuro pöllähti ihan yks kaks.
Kirjattu

Piipero

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 479
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #32 : 14.05.08 - klo:13:37 »

Kylmä oli aamu! Mutta pirteä ilma.
Voi Sus! Kyllä tuosta asiasta nyt riittää kärsimystä. Kunpa saisivat sen Tiitun kuntoon  ja äkkiä!
Minäkin olen ottanut joskus pissanäytteen kissalta, pilttipurkkiin!


Minoon käyttänyt kahvikupin aluslautasta (ja seuraavan kerran kun tuli vieraita niin
laitoin sen tietysti pöytään  [:19]...ei vaiskaan)
se matala ja saa hyvin sujautettua hännän alle. Kissa ei sitä huomaa.
Kirjattu

Piipero

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 479
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #33 : 14.05.08 - klo:13:38 »


Piti vielä toivottaa Tiitulle silityksiä ja rapsutuksia  [:30]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #34 : 14.05.08 - klo:13:46 »

Kiitos Piiperollekin silityksistä ja rapsutuksista. Perille menee.
Tuo lautanen on hyvä idis myös. Täytyy pitää mielessä.

Mietin just - ihmettelin jo vastaanotollakin - miten pilttipurkki voi mennä "itestään" vakuumiksi. Nyt tajusin. Se pissihän on lämmintä. Jäähtyessä siellä tapahtuu joku tilavuusjuttu niin, että se imee kannen sisäänpäin.

m.o.t.
TOTT
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #35 : 14.05.08 - klo:14:10 »

Päivää.  Sääproffa ei tiedä itekkään, minkälaisella tuulella ois.  Parhaillaan sataa rakeita ja maailma pimeni.  Äsken paistoi vielä aurinko.
Kotiuduin fysikaalisesta.  Matkanvarrella oli immeisten kanssa puheenaiheena paikallisen terveyskeskuksen kohtalo, terveys, ruoka  [:-DD], kuntoilu, koirien ulkoiluttaminen  ym.  Eli monen sorttista keskustelua käytiin ja ihan kadulla seisten.  :-))
Hyvä että selvisi, ettei lääke tehoa Tiituun.  Toivottavasti nyt alkaa paraneminen. [:-I] [:-)]
Pirtsakkaa päivää kaikille.  [KIPPIS] [:45]
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #36 : 14.05.08 - klo:14:14 »

Hyvää iltapäivää kaikille ahkerille kirjoittajille ja ajatusten vaihtelijoille täällä Pönttölässä.
Ihanaa kuin aurinko paistaa ja vuokot hohtaavat valkoisina metsässä.
Oravat hyppelevät puissa ja kissat hiiviskelevät puskissa ja jahtaavat pikkulintuja ja perhosia.
Autot ja suuret rekat ajavat kovaa vauhtia kohti Hankoa.
Ja lapset leikkivät pihoissa ja nuoret polttavat salaa röökiä koulun takapihoilla.
Sellainen on arki täällä tänään.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #37 : 14.05.08 - klo:14:37 »

Iltapäivätervehdys..kylmästä ja räntäsateisesta hämeestä.Todella masentava keli.Aurinko yrittää paistaa pilvien lomasta kertoen,ettei ole meitä unohtanut [:-)]

Voi kun Tiitu saisi nyt apua oloonsa..kun on toiset lääkkeet.Ei ole tottavie kiva olo itselläkään silloin kun rakas
lemmikki sairastaa...Vera lähettää parantaa tassuenergiaa Tiitulle kera emännän...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #38 : 14.05.08 - klo:14:54 »

Täällä sataa LUNTA! Tai melkein kuin rakeita. Hohhoijaa.


muoks. Rakeita nuo on. Tosi sankka kuuro pöllähti ihan yks kaks.

Niinpä satoi. Olin juuri muutaman tunnin sutinut aitaa kyllästeaineella.
Piti lopettaa kun ei aine enää kunnolla imeytynyt lautoihin ja näpit ja varpaat alkoivat
jäätymään.

Eipä voi ulkoseiniäkään vielä maalailla. Lämpötilan pitää olla vähintään 8-10 astetta.
Ja mulle vielä enemmän että tarkenen killua telineillä. Ja ilmankosteuskaan ei saa olla
yli 80% .

Onhan tässä kesällä vielä aikaa.
Meidän maalausremppa etenee kyllä varsin verkkaisesti verrattuna Kaijan ja Pasin urakkaan.
No, päädyt sentään on valmiit "hyvänsäänaikana"    [:-)] ja suurin osa aitaakin.
Ja mun selkäni on ihan rempattava kohta  [:-I]

Sus, tsemppiä sun kisulle ja sulle sitä jaksamista.

Muoks: Niin, tänään kurre-emo roikotti pikkukurrea meidän pihalla. Siirsi kaveria jonnekin.
Toivotaan että pitää näistä lopuista kunolla huolta.
« Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:14:55 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #39 : 14.05.08 - klo:15:24 »

Juh, rakeita tuli kaksi kertaa ja äsken jotakin rännän tapaista. [:-I] vaihtelevaa on ilma, välillä kun on paistanut aurinkokin.

Kiitos kaikille jälleen tsempityksistä. Myö pinnistellään.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #40 : 14.05.08 - klo:15:48 »

 
Se pissihän on lämmintä. Jäähtyessä siellä tapahtuu joku tilavuusjuttu niin, että se imee kannen sisäänpäin.

m.o.t.
TOTT

Jaahas taas pitää tehdä testi kunhan vaan pitää ensin ostaa pilttipurkki. Käyhän jokin muu neste siihen tarkoitukseen kuin pissi [:-I] :-))


PS.  Mustahaikaran pikkuinen on ihan valkoinen, yhtä valkoiselta näyttää kuin vielä haudottavat munat [:36]
Kuulisitten miten mä lässytän sille, pikkuiselle [:-DD]  Nyt mami mötkähti sen ja munien päälle [:-)]  Voi että miten se pikkuinen keikkasi päätään sinne tänne, jotakin mamilintu puhui sille mutta en mä ymmärtänyt mitä. Kenties se pyysi siirtymään koska pikkuinen rääpelsi hiukkasen toiseen paikkaan. Koskahan se saapi ruokaa [:-I]  Käki kukkuu.....
« Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:15:54 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #41 : 14.05.08 - klo:16:04 »

Tilhiä mun pihalla...onks ny kesä vai talvi? No luntakin on...talvi se on.
Tsemppii Tiitulle... mullakin hampaassa jo paikka.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #42 : 14.05.08 - klo:16:09 »

Kotona taas  [:-)]  Pilvistä ja heikko tuulista 10,4 plussaa, ihan kivasti työpäivä taas vierähti ja nyt suihkuun ja sitten jotain rättejä etsimään päälle  [:-)]

Susulle ja Tiitulle tsemppiä ja toipumisia  [:10]  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #43 : 14.05.08 - klo:16:13 »

 
Se pissihän on lämmintä. Jäähtyessä siellä tapahtuu joku tilavuusjuttu niin, että se imee kannen sisäänpäin.

m.o.t.
TOTT

Jaahas taas pitää tehdä testi kunhan vaan pitää ensin ostaa pilttipurkki. Käyhän jokin muu neste siihen tarkoitukseen kuin pissi [:-I] :-))


En mä usko, että mikään muu käy. Eli siun pittää vaa sitte itte...  [8-)] [:-DD] Ja käännä se purkki sitten mahollisimman tiukalle. Olin mä sen kyllä aikas tiukalle vääntänytkin, mulla on nuo näpit aika vahvat. [:-I]

Sen vakuumin huomasin siitä, kun pidin kantta kuuman veden alla, niin se poksahti äänekkäästi, kansi poksahti ulospäin. Niinkuin pilttipurkin kansi poksahtaa avatessakin. Mutta silti se ei vielä auennut, ennen ku siivooja väänteli kantta löysemmäksi saksenkärjillä. Hih...

(noo... ehkä muukin neste käy kuin pissi... muista raportoida sitten tulokset.)
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 14.05.2008 Keskiviikko
« Vastaus #44 : 14.05.08 - klo:16:22 »

ihan kivasti työpäivä taas vierähti ja nyt suihkuun ja sitten jotain rättejä etsimään päälle  [:-)]


Missäs sä olitkaan töissä? Siis vaatteetko puetaan vasta töiden ja suihkun jälkeen?  [:67]
Mä joudun jo ennen töiden alkamista etsimään kahdet (2) rätit päälle: ensin työmatkaa varten ja sitten työvaatteet.


 [:-DD] [:-DD] [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:16:28 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.247 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.