Mä sain Parusilta ihan oudon tekstiviestin:
BINGO! JEEEE!
Tämä päivä on mennyt kuin poltteessa! Jo aamuyöllä herätyskello soitti klo 4 ja kello 5 tarkistamaan tuoreimmat lintu-uutiset. Jospa ehtisi näkemään pitkäjalan jo ennen töitä?? Ei ollut havaintoja...Työpäivä kiireinen, vaativa ja raskas....ajatukset jossain Lietteillä tai sielläpäin...
Ystäviltä, Driverilta ja siskolta tuli tasaiseen tahtiin viestejä, että siellä se nyt olisi - se pitkäjalka
Ja työpäivää jäljellä 6 tuntia, 4 tuntia ja...viimeinen tunti aivan jo melkein menossa.
Vihdoin matkaan, ensin kotiin ja Driver jo siinä valmiina odotteli. Ja menoksi. Kiikari, kaukoputki ja retkivarustus kaikkiin olosuhteisiin olikin jo valmiina autossa.
Talla pohjassa...eikun pikkuisen piti kyllä nyt rauhoittua ja ajaa kohteeseen, Leveäkarin torni. Driver oli järjestänyt yhteydenpidon ystävämme kanssa vastarannanlavalle, että missä sitten pitkäjalka näkyykin, tiedotetaan.
Miltei juoksujalkaa tornille, aikaakaan ei ollut paljon, sillä kuningas jalkapallo kutsui (taas) Driveria, valmentajaa.
Kyllä perhosia lenteli vatsassa ja tornissa alkoi muutamaan muun kanssa rannan tarkka havarointi. Ilmakin väreili, mikä vaikeutti näkyvyyttä kauemmas.
Meni noin 20 minuuttia kun jo itse löysin jonkun epäilyttävän kahlaavan vedessä...en saanut vielä sanottua pitkää tai mittään, kun seinän toiselta puolelta putken kanssa tähyilevä kertoi linnun olevan siinä mitä juuri katselinkin!
Olin etuoikeutetussa asemassa, pitkäjalka oli putkessa. Linnun siinä tepastellessa sain sen hyvin näkyviinkin, mutta naapurin Swarolla kyllä näkyi paremmin!!
Kaunis lintu! Punaiset koivetkin näkyi hyvin!
Kotvan kuluttua lintu lensi sen verran sivulle, että jäi puiden taa piiloon, mutta ei harmittanut, sen verran hyvin lintu näkyi kuitenkin. Näin sen myös lennossa.
Siellä toisella tornilla ei sitten lykästänyt...ainakaan vielä.
Tuntui niin hyvältä, että ei saanut sanotuksi muuta kuin; BINGO! JEEEE!
Olemme nähneet puolenkuun sisällä kaksi kauneinta kahlaajaa, avosetin ja pitkäjalan. On tämä niin uskomaton juttu, että pistää hymyilyttämään koko loppuvuoden!