Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 18.5.2008.Sunnuntai  (Luettu 2969 kertaa)

Mesis

  • Vieras
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #45 : 18.05.08 - klo:11:17 »

Heippa!
Jonkin aikaa olen ollut poissa pöntöltä ja tehnyt rästiin jääneitä kotihommia. Hetken hommat vielä jatkuvat, mutta kun ne on tehty, niin sitten on aikaa pönttöilyyn.  [:-)]

Eilen illalla katsellessani tangomarkkinoita, huomasin, että kymmenkunta pääskystä lensi meidän pihan yläpuolelle. Sitten niitä tuli lisää ja lisää....... suuri parvi. Ainakin tunnin ne siinä syöksähtelivät, kunnes vähitellen lensivät pois. Nämä olivat räystäspääskyjä, joita meillä ei ole. Kyllä se kesä ja lämmin sieltä tulee, kun pääskytkin ihan parvessa saapuvat. Nämä taisivat olla matkalla pesimäseudulleen.  [:45]  [:-)]

Aamulla katselin lehmäkameraa tietsikalta. Olisinpa katsonut hetkeä aikaisemmin, niin olisin nähnyt syntymisen ihmeen. Yksi lehmistä oli juuri poikinut ja sinä aikana, kun katselin, tulivat jälkeiset. Taisi olla hankala "synnytys", kun lehmä vaikutti pitkään niin uupuneelta.

Kyllä minä olen täysin pönttöriippuvainen, kun niin vaikeaa on ollut poissaolo. Olen minä joskus vieraana muutaman viestin käynyt lukemassa, mutta ihan pihalla olen siitä, mitä on tapahtunut.

Kaikille toivotan hyvää kevättä ja Puppulle tsemppiä.
Sairaille paranemista.

Susulle lämmin kiitos YV:stä  [:30] ja paranemista Tiitulle.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 851
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #46 : 18.05.08 - klo:11:19 »

Toivotaan että rästiin jääneet kotityöt alkavatloppua ja aikaa löytyy pönttöilylle enemmin  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #47 : 18.05.08 - klo:11:22 »

Hyvää Sunnuntaipäivää       [:-I]


Pääsenkin puutarhalle, ensin  oli sovittu, sitten peruttiin ja nyt taas sovittiin. Tyttö tulee hakemaan, saatan saaha muutaman multasäkin ja mitä lie tarttuu mukaan.

Ihanaaa [:-DD]   ja täällä sataa vettä, siellä ei  :-))


Tervetuloa Mesis paikalle, täältähän putoaa kuin eno veneestä, jos on "hetken"  poissa  [:-)]


Nyt tuli lähtö  [:59]          Lepoa lepopäivänä
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 851
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #48 : 18.05.08 - klo:11:30 »

Toivotaan Vekelle huomiseksi mukavaa päivää bussin ohjaamossa  [:-)] [:-)]

Täällä nyt edelleen vain 4,3 lämpöä. Jos ulkovaatteita päälle ja lehtien lukukierrokselle  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #49 : 18.05.08 - klo:11:34 »

Täällä vain 3,6 lämpöä, jospa hurauttaisi puutarhalle hakemaan serkulle synttäriruusuja ...  heips  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #50 : 18.05.08 - klo:12:04 »

Päivää.

Suunnilleen 10 pussaa. Satanut koko yön, nyt on sade loppunut. Kerrankin hienosti ajoitettu sade! 8 mm tullut, eli ihan mukavasti. [:-)]

Onpas täällä paljon viestejä, valvoin myöhään ja nukuin myöhään, nyt vasta rupeen lukemaan tätä ketjua. Aurinkoista päivää kaikillen!
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #51 : 18.05.08 - klo:12:40 »

Onpa siellä lännessä päin kylmää. Meillä on nyt jo +14. :-O

Kiva kun kävit Mesis piipahtamassa! Tauko on ihan paikallaan välillä varmastikin. Kyllä miekin saan tähän jämähtäessäni aikaa menemään niin, että jää "muutama homma" hoitamatta. :-)) Onneks ei juokse karkuun ne hommat... tais sais ne välillä juostakin. [:-DD]

Mie oon sitä mieltä, että nurjat puolensa on koko tuossa sähköpostissa! Helppohan sitä on pistää tunteenpurkaukset kirjeenä, jos ja kun ei uskalla SOITTAA saatika tavata kasvotusten. Sähköpostilla voi "tunkeutua" toisen ihmisen kotiinkin tuosta vaan, oli yö tai päivä tai viikonloppu tai mikä vaan. [:-(] Jos oisin ope, sanoisin kyllä heti, että "en keskustele asiasta sähköpostitse, vaan puhelimella tai mieluiten kasvotusten." (Ehkä te niin sanottekin, enhän mie tiedä [:-)] ) Tsemppiä teille opeille! Ja kaikille muille tietysti myös. [:-)]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #52 : 18.05.08 - klo:13:04 »

Hyvää pyhäpäivää. Pitkästä aikaa oli lämpöisempi aamu, tai siltä se ainakin tuntui muutaman pakkasaamun jälkeen.
Pilvistä ja välillä sateli vettäkin, mutta ihan kuin pilvet alkas hiljalleen vetäytyä ja jospa se aurinkokin tänään kurkistelisi.
Kesän ekat kävin eilen hakemassa ja niistä keittelen sopat pakastemarjoja lisään höysteeksi.Voi klikata isommaksi.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #53 : 18.05.08 - klo:13:08 »

Vautsi, mirillä on raparperit jo mahtavassa mallissa!
Pitäisi jostain hakea omaan pihaankin raparpereja kasvamaan, on ne niin hyviä!

Makuuhuoneen lattia ihan hiekkainen, on aletta IMUROIMAAN, jäk! Mutta ei hätä sen suhteen, olen tilannut uuden suulakkeen imuriin (entinen hajosi) luotettavalta toimittajalta  [:-)] . Kaikki varmaan tietää keltä  [:-)] .Toimitus oli ihan mahdottoman nopea! Kiitos vielä kerran!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #54 : 18.05.08 - klo:13:09 »

Raparperit ovat jo mallillaan. Mekin korjataan tänään ensimmäinen raparperisato talteen pakkaseen. Seuraavaa satoa jäädään odottamaan.
Pian valmistuu ryytimaakin tuonne meidän "takaniitylle"
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #55 : 18.05.08 - klo:13:19 »

Mulla on liikaa raparperia. Ei sitä hillittömästi ole, mutta en noitakaan saa käytettyä. No, onneksi naapurin nuorirouva ottaa niitä vastaan mielellään, kun hän taas ei saa omaa raparperiaan menestymään.

Kumma tuo raparperi. Olen monelta kuullut, että ei menesty. [:-I] Sitten taas kun menestyy, niin menestyy liiankin kanssa... mulla nääs on TAAS nostanut hienosti päänsä mun rappuraparperi. [:-DD] Tuossa se taas kasvaa, ittestään ilmestynyt rappujen viereen, kasvaa kivikovassa hiekka-/savimaassa, en kastele sitä ikinä, eikä siihen pääse edes sadevesi, kun on katoksen alla. Kaiken lisäksi paikka ei ole edes valoisa. MITEN se VOI siinä menestyä? :-O Nyt on viereen ilmestynyt poikanenkin. [:-I]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #56 : 18.05.08 - klo:13:40 »

Kumma tuo raparperi. Olen monelta kuullut, että ei menesty. [:-I] Sitten taas kun menestyy, niin menestyy liiankin kanssa..

Olen kuullut saman asian. Meillä oli joskus ennen raparperia puutarhassa, se kasvoi kituen eikä saatu koskaan siitä satoa kerättyä. Sitten hommattiin toista raparperia,  ja se kasvoi hyvin. Sitä on nyt mökillä ja omalla puutarhapalstalla ja se kasvaa hyvin. Kaikkea ei tule käytettyä, eika kaikki mahdu pakkaseen, kun se kun vie tilaa aika paljon.
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #57 : 18.05.08 - klo:13:57 »

Iltapäivää!   [:-)]
Koleaa on ja pilvistä ja tuulista. Asteita kuitenkin + 8.
Lähdettiin heti aamusta apilan-ja heinänsiemenenhakuun lähipaikkakunnalle.



Kaikkea ei tule käytettyä, eika kaikki mahdu pakkaseen, kun se kun vie tilaa aika paljon.
Raparperithan voi keittää sokerin kanssa,tai ilmankin ja laittaa sitten pakkaseen.On valmista kiisseli tai piirakka-ainesta kerta-annoksina.
Mulla on vielä viimevuotisiakin pakkasessa.Ei mulle joka vuosi tule liikaa. Täytyykin tehdä piirakkaa niistä.
Pupulle tsemppiä        [:30]    ja Mesikselle terkkuja.     [:30]
Kyllä minunkin pitäisi laittaa kone piiloon,että sais tehtyä jotain.   [:-I]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #58 : 18.05.08 - klo:14:00 »

Mullakin on isot raparperipuskat, eikä ensimmäistäkään vartta käytetty viime vuonna. Tänä vuonna vien lehdet kasviväripataan  [:-)]
Koleaa täälläkin. Meillä laitettiin nurmen siemen mullan alle.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: 18.5.2008.Sunnuntai
« Vastaus #59 : 18.05.08 - klo:14:01 »

Sus: Oli meillä sellainen tapaamisiltakin, kuten joka vuosi, jona vanhemmat voivat keskustella valitsemansa/-miensa opettajien, terv.hoitajan jne kanssa, mutta eipä silloin näkynyt kyseistä äiteetä, syksylläkin vain lähestyi s-postilla.  [:-I]
Käytiin pikaisesti ostamassa mulle uudet eccot 49 egee ja tyyny ja muutamat päälliset JYSK:in tarjouksesta. Nyt makkarat ja palloperunat muhii uunissa, mulla tuntuu olevan makkarakausi.... :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.181 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.