Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: TIETOKONEKYSYMYS  (Luettu 1578 kertaa)

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: TIETOKONEKYSYMYS
« Vastaus #30 : 19.05.08 - klo:16:16 »

Paljonks sulla on muistia koneella (siis sitä kampamuistia..)? 512 mt ? vai 1 Gt ? Jos alle tuon niin ei ole ihme jos hidastelee...
Mulla on 2 Gt ja joskus vielä tökkii...jos on vaikkapa Photari auki ja Picasa jne...

mistä mä löydän tuon tiedon? [:19] [:´((] oon ettiny, en löydä. marle sanoi, että "järjestelmäasetukset". mistä mä SEN löydän?! [:´((]

oon iha onneton.

pliiiis..... tarttis.........

Ohjauspaneeli --> Järjestelmä --> Lisäasetukset --> Suorituskyky --> Asetukset -->  Välilehdestä Lisäasetukset --> NÄENNÄISMUISTI --> Muuta
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 19.05.08 - klo:16:28 »

Kiitos Pyris, mut kun tuolla oon ollu jo useasti, mutta ei siellä löydy noita mesen kysymiä numeroita, sitä kampamuistia... joskus oon päässy semmoselle sivulle, missä kerrotaan ne kaikki muistijutskat ja siellä on se kuva, se ympyrä, missä on lohkoina esitelty käyttämättä olevat muistitilat yms.

En mistään nyt löydä onks mulla tuo 512mt vai 1G vai mikä...
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 19.05.08 - klo:16:31 »

Kaikki ohjelmat - Apuohjelmat - Järjestelmätyökalut - Järjestelmätiedot , josta kohdasta avautuvasta "järjestelmäyhteenveto" kohdasta, oikean puoleisesta "laatikosta", alimmilta riveiltä,näet paljonko sulla on fyysistä muistia (muistikampoja) koneessa ja paljonko tällä hetkellä siitä muistista vapaana. Samat asiat selviävät sieltä myös koskien näennäismuistia.
« Viimeksi muokattu: 19.05.08 - klo:16:33 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #33 : 19.05.08 - klo:16:46 »

Kiitos sinisorsa, tuoltahan löytyiki paljon tietoa. Se juju miksi en IKINÄ löydä näitä, on se, että yritän aina lähteä "oma tietokone" kautta, vaan tuonne mennäänkin ohjelmien ja apuohjelmien kautta. En opi ikuna. :-))

Hirmu vähän oli jäljellä tilaa muistikammassa, vaikka muuten on koneella siis C-asemassa 18,6 Gt ja siitä vapaana 6,97 Gt.

Nyt hetkoseksi kone kiinni ja testailemaan kuinka pelittelee... KIITOKSIA AVUSTA KAIKILLE!
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 19.05.08 - klo:17:06 »

"Oma tietokone"- sivu, ja sieltä klikkaamaalla hiiren kakkospainikkeella kiintolevykuvaketta löytyy "ominaisuudet",  ja avautuu näkymä (ympyräkaavio), joka kertoo paljonko kiintolevylle mahtuu ja paljonko on vapaana.

Siellä olevasta työkalut-valikosta löytyvät kohdat "levyn eheytys" ja "virheentarkistus", jotka kannattaa silloin tällöin ajaa. Varsinkin "levyn eheytys".  Jo ajaa kummatkin, niin aina ensin ajettava kohta "virheen tarkistus". Noi vaikuttaa niin, että tietokoneen toiminta nopeutuu.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 19.05.08 - klo:17:15 »

Noniin, täällähän sitä tietoa jo tulikin. XP:llä  kone kertoo onko aihetta eheyttää ja Vista tekee sen automaattisesti taustalla.  Jos et aio vaihtaa uutta keskusyksikköä, tai vaihtaa isompaa kovalevyä, ostaa muistikampoja - onhan sulla pöytäkone - niin suhteellisen halvalla irtoo ulkopuolinen vaikkapa USB-kovalevy. Mä teen kuvista pienenökset jotka jätän koneelle ja alkuperäiset tallennan ulkopuoliselle kovalevylle. Kannattaa tsekata yhteensopivuus ennen ostoa jos joskus meinaa...   [:-)] Olikos se niin että järjestelmäyhteenvedosta klikkaa auki "laitteet" tjm.  ja siellä klik muisti siellä näkyy muistien koko. Mä olen tosiaan unohtanut Vistan ja Macin myötä miten noi menee XP:llä, ei siinä kaiketi kamalasti eroa Vistaan ole. Pitänee kurkata kun seuraavan kerran koneen avaan.

Tätä mäccia tulee käytettyä nyt useimmin, Aceria kun laitan ja käsittelen valokuvia. Mäkki kyllä lataa kuvia Picasaan mutta Picasan kuvankäsittelyohjelmaa se ei toistaiseksi huoli  [:-(]  Meni off topic  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 19.05.08 - klo:17:24 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #36 : 19.05.08 - klo:19:10 »

paljon tuli tietoa täällä. kuinkahan iso osa siitä pysyy mun aivoissa kauemmin kuin vuorokauden... [:-I] [:-DD]

jotaki tarttee tehhä tälle rakkineelle, jutskaan tuon mun luottokorjausmiehen kanssa kun saan hänet kiinni, kiireinen heppu on. ja kun lakkaan olemasta konkurssissa.  [:-DD] puhetta näistä on ollut jo kauvan sitten, siis muistin lisäämisestä. valokuvien myötä (vastahan tuon digin hankin) ongelma on suurentunu selkeesti.
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #37 : 21.05.08 - klo:14:14 »

Tämmönen tietokonekysymys.
Tietääk kukaa mikä tämmönen tietokone on, Eee PC.
Vai onko tää sen nimi,  ASUS RockSolid.Heart Touching

Nää nimet on mulle nin vaikeit, ku mitää ei o ninkun Suomenkielel. 
Kannattasko harkita hankkia?  [:-I]
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 21.05.08 - klo:14:52 »

http://www.hilavitkutin.com/2008/01/15/asus-eee-pcn-suomeen-saapuminen-viivastyy/

Niin jotta tulossa on. Hesarissa oli tänään juttua siitä, tulossa uudempi versio...

Melkein povariin sopii. Käy surffailuun yms.  [:-)]
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #40 : 21.05.08 - klo:14:55 »

Mitennii myöhästyy, ku se on mulla täs nyrkissän.

En vaa arvaa uskallanko ostaa?    [:-I]

Povitaskuu kyllä sopii! 
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 21.05.08 - klo:14:57 »

http://eeepc.asus.com/fi/product.htm

"Conclusion
It's hard to fault the Eee PC, mainly because of its price. It can be difficult to use because of the cramped keyboard, but it's better than similar-sized laptops like the Toshiba Libretto. If you're in the market for a second PC, or looking for something you can take with you almost anywhere, the Eee PC is definitely worth buying. "

http://reviews.cnet.co.uk/laptops/0,39030092,49293507-2,00.htm

Eli laite ei ole huono, vaikka hinta alhainen. Ei ole mukava käyttää: ahdas näppäimistö. Kakkoskoneeksi suositellaan.
Helppo ottaa mukaan minne tahansa.  Prosessori 900MHz ja 512MB RAM on tarpeeksi nopea nettiin  ja muutenkin (  jopa kuvankäsittelyyn, tosin siinä ja siinä.) Pelikoneeksi ei suositella.

The Eee PC isn't as quick as most laptops but its 900MHz CPU and 512MB of RAM are just fast enough.

Kannattaa ostaa siis se isompi,  joka tullee kesällä myyntiin..
http://eeepc.asus.com/fi/900.htm
« Viimeksi muokattu: 21.05.08 - klo:15:21 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 21.05.08 - klo:14:59 »

Mitennii myöhästyy, ku se on mulla täs nyrkissän.

En vaa arvaa uskallanko ostaa?    [:-I]

Povitaskuu kyllä sopii! 

Hä! kesäkuussahan noi vasta on tulossa, missäs sä oot?? Aikoinaan ajattelin itsekin ostaa tuon mutta kun tulikin sitten ostettua Macbookki. Kyllähän tuo matkoilla olisi aika näpsäkkä.

[:-DD] Ostetaan ja testaillaan, mitäs sillä muuta  [:-DD]
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #43 : 21.05.08 - klo:15:03 »

Hei, tää on justii toi ku on tossa kuvassa. toi ee pc 4g.

Taitaa noi hintatiedot olla jotai salatiedettä.
Multa pyydetää täst ihan sikahintaa!   [:-//]

« Viimeksi muokattu: 21.05.08 - klo:15:20 kirjoittanut Veke 12v. »
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #44 : 21.05.08 - klo:15:08 »

Täytyy sitte taas alkaa ruinaamaa sit mun tukihenkilöö, neuvomaa!   [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.068 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.