Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmeellistä hommaa?  (Luettu 258 kertaa)

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
Ihmeellistä hommaa?
« : 22.05.08 - klo:14:03 »

Jokunen vuosi sitten euroopanunioni kielsi kanarialaisen banaanin tuonnin Eurooppaan kanarian banaanin pienuuden vuoksi. Minkähän lain nojalla lieksalaisessa kaupassa on myynnissä Costa Ricasta peräisin olevia 9cm mini banaaneja. Taitaa diregtiivit olla unionisteillä aivan sekaisin, tai ainakin suosiollisempia toisille.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Ihmeellistä hommaa?
« Vastaus #1 : 22.05.08 - klo:14:16 »

On noita täälläkin, ja kalliita sellaisia ovatkin. Toi on kaiketi jokin erikoislaji joka menee direktiivien ohi [:-I] Eli, ei ihan tavis bansku.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2 : 22.05.08 - klo:14:20 »

Olen minäkin noita kaupassa nähnyt mutta en ole koskaan ostanut, en oo muutenkaan erityiseti banaanin ystävä, aika harvoin tulee ostettua.
Liian kaukaa tuotuja erikoistuotteita vältän ostamasta muutenkin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 22.05.08 - klo:14:26 »

Kerran olen noita ostanut, en osta enää, eivät olleet hyvänmakuisia  [:-I]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #4 : 22.05.08 - klo:19:39 »

Mutta nuo Kanariansaarten banskut olivat tosi hyviä.
Saivat kypsyä kasvissa kiinni.
Surkean näköisiä kylläkin mutta niin namia  [:-)]

Nuo kaukaa tuoduthan kerätään vihreinä.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #5 : 22.05.08 - klo:20:54 »

Kerran olen noita ostanut, en osta enää, eivät olleet hyvänmakuisia  [:-I]

Samoin, mutta Kanarialla pikku banskut olivat makeita !
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 22.05.08 - klo:23:38 »

Löytyy KeskiSuomen kaupoistakin nuita minibanskuja.  En ole hokannut niitä ostaa, mutta asia korjaantuu kun seuraavan kerran menen kauppaan. [:-)]
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #7 : 23.05.08 - klo:01:03 »

Joskus olen ostanut kans minibanskuja (kalliita ovat!), ja totesin, että maku on erilainen kuin tavallisessa banaanissa. Ne on tosiaan makeampia ja kiinteämpiä. Se on ihan eri lajike! Jostain pitäis löytyä infoa asian suhteen. [:-I] [:-)]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #8 : 23.05.08 - klo:01:09 »

Madeiralla oli näitä minibanaaneita, mutta Madeiralaiset eivät saaneet kuulemma viedä minibanaaneja Espanjaa lukuun ottamatta "ulkomaille".
Siinä oli mennyt monelta minibanaanin kasvattajalta elämäntyö ja elämisen ehto.  :-O
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #9 : 23.05.08 - klo:09:28 »

Aamulla katsoin kaupassa noiden minibanskujen hinnan ja ne maksoi 5,74€/kg kun tavalliset maksaa 1,79/kg. Siis yli kolminkertainen hinta tollasesta älyttömästä erikoistuotteesta, nou tänks. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 23.05.08 - klo:16:37 »

Jep. Kanariansaarilla käydessä aina tulee syötyä niitä kanariansaarten banaaneja. Ne on tosi hyvänmakuisia ja juuri se pännii kun EU kielsi ko. banaanin tuonnin EU-maihin. Kävi jopa niin, että mieli tuoda on jalostettava ko. banaanista isompi muoto. No niin siellä sitten jotkut teki ja ne banaanit ei maistu minulle. Et ihmetyttää se, miksi kaikki hyvä on muutettava huonommaksi?? Samalla lailla kävi Bosivil flunssatapleteille. Niistä oli poistettava kaksoisvaikutin aine. Ko. lääke on nyt Bosinova, mutta se on huonompi kuin alkuperäinen Bosivil. Lääketehdas joutui poistamaan Bosivilistä muutaman nukkakasvin jossa on erinomaisia ainesosia nuhan hoitoon. Ei saa olla kaksoisvaikutteisia lääkkeitä sanoo EU-komissio. Kaiken lääkeasian on kertonut minulle apteekkari, jolta olen yhden jos toisenkin Bosivil purkin elämäni aikana flunssan hoitoon ostanut. Nyttemmin sitten pakko on ostaa Aspiriiniä ja Bosinovaa. Köhö, köhö EU!
Kirjattu

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.