eikös puppukin ole oman kaivoveden varassa,jos oikein muistan.
Kyllä vaan olen ja kati myös. Meillä vaan ei ole tullut vielä niin paljoin vettä kun muualla Suomessa, mutta yöllä onneksi sentään taisi jonkin verran sadella. Kyllähän täällä joissakin paikoin jo on ajettu autolla vettä kaivoihin. Toivottavasti satelisi vaan lisää ja pitkään.
Ai niin ja huomenta pöntölle. Tässä sitä sinnitellään. Aamulla ennen ylösnousua otin pahoinvointitabletin (a' 14 euroa
), joten ainakin nyt vielä kohtuullinen olo on. En kyllä ole suuhuni laittanut muuta kuin marjamössöä.
Niin tästä marjamössöstä. Annu oli keväällä kylässä ja ihmetteli meidän marjamäärää pakastimessa (olen kyllä tästä tainnut kertoakin). En aina oikein tiedä mihin niitä tunkisin. Hän siinä hetken pähkäiltyään keksi... murskaa marjat sauvasekoittimella ja syö silteen. Eli meillä on nyt jopa pakkasessa valmista murskaa, mustaviinimarja, mansikka, raparperi, punaviinimarja. Eilen just tein noista soseista ja sokerista raikkaan jälkkärin. Usein syödään sitä vielä vanijavaahdon kanssa, mutta se ei ole olleskaan pakollista. Hyvää on näinkin.
Nyt olen saanut sytohoitoja viisi kertaa. Alussa oli Hb 145, toisella kerralla 143, kolmas 139, neljäs 132. Tässä vaiheessa päätin että puskaan tyttö. Joten menin viimeisiä marjoja syömään marjapuskista, mitä siellä nyt löytyikään. Enimmäkseen oli enää karviaisia, mutta mustia marjoja ja punaisiakin oli jonkin verran. Tuloksena oli että veriarvot nousivat 137:ään. Nyt on puskat tyhjät, mutta pakastin täynnä. Tervetuloa terveellinen talvi