Kävin tänään samaisella hakkuualueella, joka ei enää siltä paljon näytä, kun on nii rehevän lehtipuukasvuston peittämä. Menin alueelle aivan toisesta kulmsta. Kun olin astunut tieltä alueen laitaan ja muutaman metrin polkua rehevän kasvuston sisään, lehahti aivan nenäni edestä kannon nokasta jokin pöllö.
Kamera oli kädessä ja oikea putkikin, mutta mitään toiveita kuvan saamisesta ei ollut tuon rehevän kasvuston takia.
Menin vähän matkaa eteen päin siihen suuntaan, mihin pöllökin meni. Taas kahahti lehvästössä ja pöllö näytti suuntautuvan pellon laitaa kohti.
En pysty olemaan varma , mikä pöllö olo kyseessä, mutta suuri epäilykseni on VIIRUPÖLLÖ. LEHTOPÖLLÖ olisi toinen vaihtoehto. Kumpiakin esiintyy alueella, joka on kotiseutuni. Yleisvaikutelma oli vaaleahko, lähinnä harmaa, viirullinen. Pöllö oli iso. Mitään ääntä se ei pitänyt. Herätin sen ilmeisesti unesta. Olin liikkeellä ip:llä.
Viirupöllön olen kerran kuvannut kotini ikkunan läpi. Pöllö tuli linnunpöntön päälle ja istui siinä hyvän tovin.
Olisi kiva saada tuosta näkemästäni pöllöstä kuva, vaikka noissa rehevissä maisemissa se on vaikeata.