Niin, jos lähtis lomalla kiertueelle. Kun ei ole omaa autoa, niin julkisillahan tuo onnistuu.
Tekis niinkuin eräskin perhe: soitteli tutuille että tullaan vaan pikaseltaan käväsemään. Kohta soittivat uudestaan, että ei mitään hätää, me tuodaan omat patjat!
Jos ottais junalla rundin ympäri Suomenmaan ja ilmottelis kaikille pönttökavereille, että olen silloin ja silloin siellä ja siellä asemalla, käytkös noutamassa. Patjaa en tuo tullessa,kun on junassa niin vaikea tuoda. Mutta onhan teillä tilaa! Viivyn vaan muutaman päivän ja jatkan sitten taas seuraavaan etappiin - sieltä tulee noutamaan se ja se ja viivyn niiden luona taas muutaman päivän. Enhän minä vaivaksi. Tuon tullessani paketin saludoa ja hk:n sinisen! Kai teillä aina pyyhkeitäkin riittää, kun en viitsi niitä mukana kantaa. Ja lakanat ja aamutakit ja uimapuvut..... ja shampookin on vaikeata kuljettaa kassissa, jos vuotaa
Ai että kissat, no sainhan naapurin kanssa sovittua niiden hoidon. Kyllä naapuri niitä käy katsomassa ja ruokkimassa. Arvon lääkkeet annostelin, helppohan se on antaa - siitä vaan suu auki väkisin ja kova sihti suoraan nieluun - kyllä se sen nielee. Jaa, jos ruoka loppuu kissoilta. Siinä ihan lähellä on tuttu eläinkauppa, ne tietää siellä, mitä meidän mirrit syö - siis sitä ei-ihan-halvinta -osta sitä sitten jos se loppuu kotoa. Ne muuten nirsoilee aikalailla jos ei ne sitä saa, voi tulla vaikeata ja ainakin Reinolle tulee mahanpuruja!
Ja sitten se KulkijaKissa ja Siili. Niille viet jokailta sitten puolitoista purkkia kissanruokaa (eikä sitä kaikkein halvinta vaan sitä keskihintaista ja "kastikkeessa") - tarkista samalla se vesikuppi. Samalla reissulla voit katsoa puutarhan tilanteen , jos on ollut kuivaa, viritä se kastelukärry ja kastele koko pihamaa -sehän on hauskaa hommaa - siinä kuluu noin kolme tuntia todella rattoisasti. Ja tulee naapuritkin tutuiksi kun siinä pihalla tapaat - kuulumiset voipi vaihtaa.
Ja pidä sitten se kännykkäsi aika päällä -voihan olla, että mulle tulee suunnanmuutos ja ohjelman vaihdos, jos vaikka keksinkin käväistä Tallinnassa - eihän sitä koskaan lomalla - niin, että jos viivynkin pitempään, niin tiedät varata kissoille enemmän ruokaa ja sitä laatuaikaa, jota ne on tottuneet mummilta saamaan - koeta siten korvata niille mummi!
Ja jos nyt sitten joudut peräti noin kauan olemaan minun kotonani ja käyttämään minun pyyhkeitäni ja ehkä liinavaatteitanikin, niin voisit varmaan pari koneellista pyykkiäkin siinä pyöräyttää - ihan noin niinkuin kiitokseksi kortteerista - ja olis kiva, jos ne liinavaatteet olis sitten myös mankeloitu ja laitettu sinne liinavaatekaappiin makuuhuoneeseen
että mun ei olis niin ikävä tulla kotiin joka olisi kuin toisen jäljiltä jätetty............
********************************************************************************
Teinpä huiman mielikuvituslomamatkan! Virkisti!
![Nauraa [:-DD]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/9.gif)