Aurinkoista ja todennäköisesti tänään ei sadetta,ukkosta!
Siivottu on ja nyt ruohonleikkuuseen, aluksi ajan pikkukoneella puskanjuuria ja isäntä ajaa isommalla puiden alustat ja sitten minä taas pääsen tasamaalle. Kovasti ruohot kasvavat, viime sunnuntaina leikattiin edellinen kerta.
Piha on komistumassa kaiken aikaa kukkivien kukkien myötä. Pionit ovat melkein täysillä, tosin lakastumista, terälehtien kasaantumista maahan on jo havaittavissa. Ruusut loistavat ja tietenkin sinivaleunikostakin vielä kukkaa löytyy. Pasuunakukka on hieman "väritön", muutimme sen jo uuteen ruukkuunkin. Liljat ja isot tarhaalpit, pioniunikot ja tänä iltana tai huomenna tuo kauan odotettu ihmekukka! Päivänkakkarat ja kissankellot, kukintaansa odottelee vielä iisoppi, yksi minun lemppareistani.
Mansikat odottelevat aurinkoa kypsyäkseen, viinimarjat vielä varttuvat hieman. Omenia on puut pullollaan ja raparperikin on pihan komistuksena, tuolla perällä myös rikkaruohoista putsattu perunamaa.
Hunajamelonit ovat saaneet alleen telineet, jotta kasvun myötä tuleva paino ei emokasville käy liian raskaaksi. Pölytyssudin kanssa pitää vielä ahertaa hunajamelonien kimpussa.
Yksi komeimpia kukkia on kurpitsa tuolla perällä....
Viherpeippo alkaa vasta nyt pikapuoliin hautoa pikkuisessa pihakatajassa olevia munia ja pääskyset ovat jo kantamassa ruokaa, vielä äänettömille poikasilleen ja suojausteline pitää hyvin.
Olen myös kokenut räksän hyökkäyksen ja lämpimän tunnun niskassani, kun torjuntakeinonaan vihaisena ruiskasi satsin!!!!
Hyvää päivää, aurinkoa, iloa oloon!