Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 28.6.2008.Lauantai  (Luettu 1277 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 28.6.2008.Lauantai
« Vastaus #45 : 28.06.08 - klo:14:28 »

Kyllä äsken hymyilytti seuraava tarina, joka minulle kerrottiin:

Eräs mökkiläinen Uukuniemellä kertoi, että isokoskelo oli tehnyt pesän hänen huussinsa pönttöön.
Viikon oli saanut tavaraa niskaansa ennen kuin olivat hautojan huomanneet. (voi raukkaa  [:-DD] )
Olivat antaneet hänelle viikon aikaa hautoa munia, mutta munat ei kuoriutuneet tässä ajassa ja olivat
ottaneet pöntön ulos ja vaihtaneet toisen tilalle. Pesintähän on luultavasti tuhoutunut tämän takia kyllä  [:-(]

Mökkiläinen kysyi, onko tämä kuinka yleistä? Kyllähän ne rakennuksien alle voi pesiä, mutta ei ole minulle tullut aikaisemmin vastaan.
Onneksi ei nokannut arkaan paikkaan  [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #46 : 28.06.08 - klo:15:19 »

No tuonne ois voinut sitten sijoittaa PÖNTTÖKAMERAN sanan varsinaisessa merkityksessä... [:-DD]
Harmi vaan, että pesintä on tuhoutunut. [:-(] Kyllä miun "pöntössä" ois saanut pesiä rauhassa...

Nyt tarttis tehrä jotakin. Yritän jossaki vaiheessa saada laitettua kuvia paratiisista. :-)) Nyt kuiteskin pihalle pikkasen ja muihi hommiin. Moiks! [:59]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #47 : 28.06.08 - klo:15:24 »

Nyt tarttis tehrä jotakin. Yritän jossaki vaiheessa saada laitettua kuvia paratiisista. :-)) Nyt kuiteskin pihalle pikkasen ja muihi hommiin. Moiks! [:59]

Silleest nopeesti luin, että      Nyt kuiteskin pihalle pikkasen muhinoimaan   [:-DDD]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #48 : 28.06.08 - klo:15:25 »

jos vaikka ulos...  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #49 : 28.06.08 - klo:15:30 »

ukkosen jyrinää ei nyt just kuulu ja pisarointia edelleen, jos vaikka teekupposelle ...  [:26]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #50 : 28.06.08 - klo:15:35 »

Silleest nopeesti luin, että      Nyt kuiteskin pihalle pikkasen muhinoimaan   [:-DDD]

[:-DD]
No pitäishän sitä lähtä saamaan. Aikaiseksi. :-)) Aattelin ekaksi lähtä "muhinoimaan" pajupusikkoon. Nääs, gerbiileille hakemaan oksia. [:-)] :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #51 : 28.06.08 - klo:15:36 »

NYT meen. Takuuvarmasti. Moi taas! :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 28.06.08 - klo:17:22 »

[:-DD] Hauskoja ootte.
Ei tullut Airi "auttamaan" ruohonleikkurin käynnistyksessä. Hurahti käyntiin ensi yrittämisellä. No, onhan se nyt kauniimpi katsella. Kyllä oli mustaakin mustempia pilviä kirittämässä minun ruohon leikkuutani. Taisin melkein juoksujalkaa mennä lopun matkaa, -eikä sitten tullut pisaraakaan vettä  :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #53 : 28.06.08 - klo:17:41 »

Launtai on sitten kohta lusittu. Pönttöläiset ovat tainneet etupäässä ulkoilla.
Minä nyt vaan Arvon kanssa aamulenkillä, aika pitkä lenkki tehtiinkin. Ainakin viisi kertaa pihan ympäri! Mutta siis sillä kissan vauhdilla - jokainen heinäkorsi nuuskitaan ja mietitään.
Nähtiin me rusakko ja lokinpoikanen.

Sitten meninkin kerholle miettimään, että mitä tekis. Ja mietinhän minä ja teinhän minä.
Yksi uusi hattu näki taas päivän valon. Villa taipui ja lopuksi antoi periksi, hattutukilla siitä muokkasin uuden hatun. Hänen nimensä on "Pälvikarpalo". Siellä se nyt kuivuu muiden hattujen, "Senioriladyn, Menninkäisen ja Neitoperhosen"  kanssa. Huomenna menen moikkaamaan ja viimeistelemään.
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 28.06.08 - klo:18:07 »

Sataa kaatamalla.
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #55 : 28.06.08 - klo:18:18 »

Ihana,ihana päivä ja lämmin. Kävimme kaikki uimassa ja miestä ja Elvaria ei meinannut saada pois järvestä. Hepat oli mukana ja Elvari sanoikin, että isin hepalle, pliis! Blackie on kiltti ja antoi miehen taakkoineen kantaa kotiin.
Kaunis ilta ja toivotan sitä teillekin! [:-)]
« Viimeksi muokattu: 28.06.08 - klo:18:23 kirjoittanut Lisa »
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #56 : 28.06.08 - klo:18:22 »

Lahdessa oli hieno sää, shortseissa tarkeni pitkästä aikaa, ja ravit oli vielä hienommat.
Hopolle käytiin kengittäjän kanssa ostamassa uudet tossut, oikein kultakengät laitetaan
eteen - niissä on pakko olla oikeaa kultaa kun 2 tossua maksoi 17 €.  :-O

Kohta pitää lähteä poikien kanssa ulos, näyttää että tulee vielä sade illan aikana.
Huomenna Pasi varmaankin ottaa kullanmurut hoitoon  kun me Kaijan kanssa lähdetään
isän synttäreitä juhlimaan.  [:-I] [:-DD]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #57 : 28.06.08 - klo:18:34 »

On päivä mennyt touhuillessa monenmoista sisällä ja ulkona. Nyt taitaa olla saunan aika.
Vähän yritti vettä pirskottaa, mutta ei siitä sadetta tullut, pilvessä kuitenkin.
Mukavaa lauantaiehtoota!
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #58 : 28.06.08 - klo:18:48 »

Hopolle käytiin kengittäjän kanssa ostamassa uudet tossut, oikein kultakengät laitetaan
eteen - niissä on pakko olla oikeaa kultaa kun 2 tossua maksoi 17 €.  :-O

Halvallahan tuo Hopo kengät saa, mä joudun maksamaan paljon enemmän omistani  [:-DD]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #59 : 28.06.08 - klo:19:04 »

No, täytyy  myöntää että huomattavasti pahemmalta tuntui ostaa itselleen 16 euron kengät.

Mulla oli 2 vapaalippua huomisiin raveihin, mietin että  ne menee ihan hukkaan ja tänään
raveista lähtiessä annoin ne täysin ventovieraalle ohi kävelevälle pariskunnalle. Ilahtuivat ja hämmästyivät
kovin. Itse olen viime kesänä saanut ravibussia odotellessa lipun Mikkelin raveihin vieraalta ihmiseltä,
ja kyllä olin iloinen.

Nyt murret narunjatkoksi ja menoksi. Illan ruokana on kebab, ranskalaiset ja jäätelöä - eli pitää
vähän tassutella jotta voi hyvällä omatunnolla syödä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.336 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.