Jeee mä olen anarkisti ja jos yhden linnun ruokinta tekee ongelman niin
Olen lukenut ketjua ihan alusta ja jos Mummeli ruokkii noin kuin kertoo, niin en näe siinä mitään ongelmaa.
Ihan eri asia jos ruokkisi lintulaumaa.
Joo, mutta noissa jutuissa kyllä pitää ottaa muutkin ihmiset huomioon, niinkuin tässäkin tapauksessa pyydettiin. Kysymys ei kuitenkaan ole toiminnasta, mitä ei voisi tehdä esim rannalla tai jossain sivummassa. Yksikin lokki voi aiheuttaa kyllä melkoisen kaijatuksen ja oppii kärkkymään yhä röyhkeämmin ruokaa. Kyllä ne asiat pitää ottaa huomioon, jos ei ole omalla pihalla, vaan yleisellä leirintä tai muulla alueella. Ja kyllä noiden lokkien määrä on taipumus kasvaa, kun helppoa ruokaa tarjolla.
Esitin vaihtoehtoa, enkä mitään eipäs juupas keskustelua. Rakentava voi olla olemalla myös eri mieltä ja tarjota jotain vinkkiä toimintatavan muuttamiseen. Se nyt ilmeisesti oli ongelman ydin, että vaihtoehtoa tarvittiin.
Mielipiteeni kuitenkin on, että se mitä edellä kirjoitin. Se perustuu kyllä lintutuntemukseeni ja kokemuksiin, mitä jopa täällä maaseudulla oli, kun noita lokkeja ja variksia (molemmat tulee paikalle) ruokittiin parissa taloudessa. Molemmat lopetti, kun homma karkasi käsistä. Kai sitä jokainen nyt jättää kalanperkeita ym linnuille, mutta nyt oli kyse säännöllisestä ruokinnasta, mikä on eri juttu.
Asia on minun puolestani loppuun käsitelty. Toivottavasti ratkaisu löytyy, jossa kaikilla hyvä mieli