Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 4.7.2008  (Luettu 1084 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #30 : 04.07.08 - klo:10:36 »

Minun mielestäni ihan liian paljon kiinnitetään huomiota siihen mitä toisilla ihmisillä on päällä tai mitä ei ole. Kauneus on katsojan silmissä, ja jonkun pukeutumistyylin soveliaisuus on täysin subjektiivinen käsite. Saisi pikkuhiljaa jäädä historian hämärään kaikki pukeutumiskoodit. Minun puolestani saavat ihmiset kulkea vaikka täysin alasti riippumatta siitä miten "ruma" kyseinen yksilö jonkun muun mielestä on kysymyksessä. Valitettavasti tässäkin asiassa useat ihmiset suhtautuvat omaan mielipiteeseensä ainoana totuutena eikä minkäänlaista suvaitsevaisuutta löydy.

Noin yleensä ottaen mun mielestä ihmiset saa kukea ihan sellaisissa vaatteissa kun kukakin haluaa, mutta alastomia tai puolialastomia ihmisiä en kuitenkaan tykkää katsella katukuvassa. Ja multa kyllä menee ruokahalut jos puolialaston henkilö istuu samassa ruokapöydässä (oliskohan tää hyvä painonpudotuskeino, pitää paidatonta ihmistä ruoka-aikaan pöydässä [:-DD] ) olkoonkin sitten "ruma" tai "kaunis" mies tai nainen. Ja sen verran vanhanaikainen olen myös, että minusta juhlaan kuuluu jonkinasteinen juhlapukeutuminen, sitä ikäänkuin itsekin pääsee juhlatunnelmaan kun kotona valmistautuu pukeutumalle eri vaatteisiin kuin arkena. Eipä tulisi mieleenikään pelmahtaa Kaijan ja Pasin häihin verkkareissa. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #31 : 04.07.08 - klo:10:39 »

  Eipä tulisi mieleenikään pelmahtaa Kaijan ja Pasin häihin verkkareissa. :-))


Koskahan mä kerkiisin rättikaupoille?  [:-I]
Saattaa hyvinkin olla verkkari-teema häissä....  [:-DD]

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #32 : 04.07.08 - klo:10:39 »

Minun mielestäni ihan liian paljon kiinnitetään huomiota siihen mitä toisilla ihmisillä on päällä tai mitä ei ole. Kauneus on katsojan silmissä, ja jonkun pukeutumistyylin soveliaisuus on täysin subjektiivinen käsite. Saisi pikkuhiljaa jäädä historian hämärään kaikki pukeutumiskoodit. Minun puolestani saavat ihmiset kulkea vaikka täysin alasti riippumatta siitä miten "ruma" kyseinen yksilö jonkun muun mielestä on kysymyksessä. Valitettavasti tässäkin asiassa useat ihmiset suhtautuvat omaan mielipiteeseensä ainoana totuutena eikä minkäänlaista suvaitsevaisuutta löydy.

Päinvastoin, suomalaistenkin olisi JO aika opetella pukeutumiskoodeja, varsinkin kaupunkilaisten kuten euroopan suurissa kaupungeissa on tapana. Nostaa rimaa, ei alentaa. Maalla ollaan maalla ja siellä löysätään. Ihminen on siitä kumma että ei oteta toisten tunteita huomioon, vaan jauhetaan "MINÄ ja MINULLA on oikeus siihen ja tuohon." Mutta kun kaupunkien keskustoihin mennään, asuun kiinnittäisin kyllä huomiota, ainakin omaani.

Terv. "Jäkälä"  :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #33 : 04.07.08 - klo:10:45 »

Marmariksessa 3 vuotta sitten eivät päästäneet paidattomia miehiä tiettyihin supermarketeihin  [:-I]
Rantalomakohteessa se tuntui aika oudolta. Lisäksi siellä tehtiin turvatarkastukset; kassit tutkittiin jne. Luulis, että paidaton potentiaalinen terroristi olisi helpompi tsekata???

Arskaidae

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 907
  • Espoo
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #34 : 04.07.08 - klo:11:07 »

Päinvastoin, suomalaistenkin olisi JO aika opetella pukeutumiskoodeja,

Minkä takia? Kenen pukeutumiskoodeja?

varsinkin kaupunkilaisten kuten euroopan suurissa kaupungeissa on tapana.

Euroopan "suurissa kaupungeissa" ei ole yhtään sen sivistyneempää porukkaa kuin täällä. Ei ole mitään syytä miksi meidän pitäisi ottaa mallia Euroopasta. Tämä pätee varsinkin pukeutumiseen, koska Suomessa on erilainen ilmasto kuin suurimmassa osassa Euroopan "suurista kaupungeista". Pukeutumisen ensisijainen funktio on edelleen vallitsevaan ilmastoon sopeutuminen. Suomessa on kylmä ilmasto ja keskiverto suomalainen on sopeutunut kylmään ilmastoon. Tästä sopeutumasta johtuen kesähelteillä tarvitaan reilusti vähempää vaatetusta.

Ihminen on siitä kumma että ei oteta toisten tunteita huomioon, vaan jauhetaan "MINÄ ja MINULLA on oikeus siihen ja tuohon."

Niin kuin sinäkin juuri jauhat että sinulla pitäisi olla oikeus määrätä muiden pukeutumisesta. Riippumatta siitä, miten pukeutuu, aina loukkaa jonkun tunteita. Jotkut nimittäin tuntuvat loukkaantuvan siitä jos he joutuvat näkemään jotain heidän estetiikantajulleen sopimatonta. Se on kuitenkin täysin subjektiivistä. Joku ei kestä nähdä paljasta pintaa, joku toinen haluaa nähdä pelkkää paljasta pintaa. Kenen tunteet siinä sitten pitäisi ottaa huomioon, kun kaupungeissa tyypillisesti on tuhansia eri tunteita?
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Sus

  • Vieras
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #35 : 04.07.08 - klo:11:28 »

"Hitusen" on mustahaikarat kasvaneet. :-)) Enää kaksi pesässä!

http://www.ilm.ee/~uploader/loodus/?leht=art08kurekaamera

Täällä alkaa hipoa +25:ttä lämpötila. Mukava tuuli kuitenkin vilvoittaa, joten läkähtymisentunnetta ei ainakaan vielä ole. Täysin pilvetön taivas.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #36 : 04.07.08 - klo:11:30 »

No kohta nekin lentää varmaankin pois [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #37 : 04.07.08 - klo:11:46 »

Mä olin elätellyt toivetta, että pääsisin tänään lähtemään hiukan vajaalla päivällä, mutta eipäs onnistunutkaan  [:´((]
Väsyttää ja mun pitää ajella töiden jälkeen jonnekin Espooseen hakemaan 30 painavaa välitilan laattaa  [:´((]
Koko päivän olen toivonut, että Pasi onnistuisi järkkäämään sen keikan, mutta ei auta  [:´((]

Niin, ja ruokakaupassa pitää käydä. Kai uusilla perunoilla ja sillillä pärjää viikonlopun?  [:-I]

Valivali...

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #38 : 04.07.08 - klo:11:58 »

Pitänee alkaa laittamaan itseään kyläkuntoon, mukavaa loppupäivää jne... [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #39 : 04.07.08 - klo:12:09 »

Niin, ja ruokakaupassa pitää käydä. Kai uusilla perunoilla ja sillillä pärjää viikonlopun?  [:-I]

Juotavaa sitte kans reilusti kaupasta mukaan koska sillistä tulee karmea jano! [:-)]

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #40 : 04.07.08 - klo:12:16 »

Niin, ja ruokakaupassa pitää käydä. Kai uusilla perunoilla ja sillillä pärjää viikonlopun?  [:-I]

Juotavaa sitte kans reilusti kaupasta mukaan koska sillistä tulee karmea jano! [:-)]



Villivadelma-kivennäisvettä?  [;-)]

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #41 : 04.07.08 - klo:12:19 »

Hyvää alkanutta päivää aurinko paistaa ja taivas on kirkkaan sininen eikä yhtään pilven hattaraa näy horisontissa asteita +26,7. [:45] [:46]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #42 : 04.07.08 - klo:13:00 »

Niin, ja ruokakaupassa pitää käydä. Kai uusilla perunoilla ja sillillä pärjää viikonlopun?  [:-I]

Juotavaa sitte kans reilusti kaupasta mukaan koska sillistä tulee karmea jano! [:-)]



Villivadelma-kivennäisvettä?  [;-)]


[:48]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #43 : 04.07.08 - klo:13:27 »

Niin, ja ruokakaupassa pitää käydä. Kai uusilla perunoilla ja sillillä pärjää viikonlopun?  [:-I]

Juotavaa sitte kans reilusti kaupasta mukaan koska sillistä tulee karmea jano! [:-)]



Villivadelma-kivennäisvettä?  [;-)]


[:48]

 [:-P]

Elina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Perjantai 4.7.2008
« Vastaus #44 : 04.07.08 - klo:13:55 »

Lainaus
Kyllä paita kuuluu asiaan ruokapöydässä 
EHKÄ omalla pihalla voi grillata ja syödä ilman paitaa, mutta ei muuten 


Mutta jos on tarpeeks karvanen mies, se näyttää siltä, että on turkisliivi päällä  [:5]

Täällä taloudessa poksahtaa tänä iltana skumppapullo  [:19]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.216 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.