Tuolla lintupuolella olevassa viestiketjussa oli vilkasta keskustelua lintujen ruokinnasta, jossa minäkin sitten ilmaisin mielipiteeni ja perustelut sille. Myöhemmin aloin pohdiskelemaan, miten minun mielipiteeni periaatteessa ulottuisi linnunpönttöjen laittamiseen. Yritin kyllä ilmaista etten ihan oikeasti ole linnunpönttöjä vastaan sanomalla näin:
En välttämättä oikein pidä siitä ajatuksesta, mutta se on alkuperäisen ajatukseni looginen jatkumo. Jarmo ei ilmeisesti tätä oikein ymmärtänyt, ja aloitti kummallisen kiukuttelukampanjan, jossa esitti mm. tälläisiä toteamuksia:
"Onpa kivaa olla pönttöläinen..." ja
"Koskahan seuraavaksi mahtaa oikeasti tuntua siltä että on kiva olla pönttöläinen". Lisäksi hän availi lisää viestiketjuja aiheesta.
Sillä ei ole mitään merkitystä olinko minä linnunpönttöjen kannalla vai en, mutta Jarmon reaktio asiaan oli täysin ylimitoitettu. Eri mieltä saa olla ja ilmaista sen hyvinkin suorin sanoin, mutta kun aletaan valittaa ettei enää tunnu kivalta olla pönttöläinen tuollaisen keskustelun yhteydessä selkeästi sanansa toiselle foorumin jäsenelle osoittaen, se on minun mielestäni tökeröä. Mutta kun kerran Jarmo minulle näin teki, ei minulle jää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa osallistuminen tällä foorumilla. Tulisin nimittäin jatkossakin pohdiskelemaan myös ikäviä asioita, enkä minä halua toisen pahaa oloa omalletunnolleni.
Minä kyllä myönnän, että jakelin itsekin aika kärkkäitä kommentteja
Marlelle kyseisessä keskustelussa, joten en minä mikään viaton tässä asiassa ole. Siinä on vaan kyse siitä, että Marlella on tapana jaella provosoivia viestejä vähän joka toiseen viestiketjuun, ja minä olen sen verran heikko että joskus provosoidun. Ja kun asia on toistuva, niin ei aina jaksa enää asettaa sanojaan koteliaaseen muotoon. Siitä olen pahoillani. Tällä kertaa kävi taas niin, eikä ensimmäistä kertaa, että Marle sitten heittäytyi lopuksi uhrin rooliin. Ja nyt vähän jälkeen päin näyttää ilkamoivan ja piikittelevän asialla. Siellä päässä olisi mielestäni peiliin katsomisen paikka. Minä katson peiliin myös.
Minulla oli täällä paljon mukaviakin hetkiä. Ikävää että tässä kävi näin. Toivotan kaikille hyvää elämää, ja pitäkää hauskaa! Terve, hei ja moi!