Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Joutsenlaulu  (Luettu 778 kertaa)

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
Joutsenlaulu
« : 11.07.08 - klo:07:52 »

Tuolla lintupuolella olevassa viestiketjussa oli vilkasta keskustelua lintujen ruokinnasta, jossa minäkin sitten ilmaisin mielipiteeni ja perustelut sille. Myöhemmin aloin pohdiskelemaan, miten minun mielipiteeni periaatteessa ulottuisi linnunpönttöjen laittamiseen. Yritin kyllä ilmaista etten ihan oikeasti ole linnunpönttöjä vastaan sanomalla näin: En välttämättä oikein pidä siitä ajatuksesta, mutta se on alkuperäisen ajatukseni looginen jatkumo. Jarmo ei ilmeisesti tätä oikein ymmärtänyt, ja aloitti kummallisen kiukuttelukampanjan, jossa esitti mm. tälläisiä toteamuksia: "Onpa kivaa olla pönttöläinen..." ja "Koskahan seuraavaksi mahtaa oikeasti tuntua siltä että on kiva olla pönttöläinen". Lisäksi hän availi lisää viestiketjuja aiheesta.

Sillä ei ole mitään merkitystä olinko minä linnunpönttöjen kannalla vai en, mutta Jarmon reaktio asiaan oli täysin ylimitoitettu. Eri mieltä saa olla ja ilmaista sen hyvinkin suorin sanoin, mutta kun aletaan valittaa ettei enää tunnu kivalta olla pönttöläinen tuollaisen keskustelun yhteydessä selkeästi sanansa toiselle foorumin jäsenelle osoittaen, se on minun mielestäni tökeröä. Mutta kun kerran Jarmo minulle näin teki, ei minulle jää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa osallistuminen tällä foorumilla. Tulisin nimittäin jatkossakin pohdiskelemaan myös ikäviä asioita, enkä minä halua toisen pahaa oloa omalletunnolleni.

Minä kyllä myönnän, että jakelin itsekin aika kärkkäitä kommentteja Marlelle kyseisessä keskustelussa, joten en minä mikään viaton tässä asiassa ole. Siinä on vaan kyse siitä, että Marlella on tapana jaella provosoivia viestejä vähän joka toiseen viestiketjuun, ja minä olen sen verran heikko että joskus provosoidun. Ja kun asia on toistuva, niin ei aina jaksa enää asettaa sanojaan koteliaaseen muotoon. Siitä olen pahoillani. Tällä kertaa kävi taas niin, eikä ensimmäistä kertaa, että Marle sitten heittäytyi lopuksi uhrin rooliin. Ja nyt vähän jälkeen päin näyttää ilkamoivan ja piikittelevän asialla. Siellä päässä olisi mielestäni peiliin katsomisen paikka. Minä katson peiliin myös.

Minulla oli täällä paljon mukaviakin hetkiä. Ikävää että tässä kävi näin. Toivotan kaikille hyvää elämää, ja pitäkää hauskaa! Terve, hei ja moi!  [:-)]
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Sus

• Vieras
Vs: Joutsenlaulu
« Vastaus #1 : 11.07.08 - klo:07:59 »

Surullista. [:-(]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #2 : 11.07.08 - klo:09:10 »

Siinä on vaan kyse siitä, että Marlella on tapana jaella provosoivia viestejä vähän joka toiseen viestiketjuun

No, enpäs voisi olla enempää erimieltä  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

• Vieras
« Vastaus #3 : 11.07.08 - klo:09:13 »

Mä olen Minnin kanssa samaa mieltä. [:-)]
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #4 : 11.07.08 - klo:09:31 »

Samaa mieltä olen Minnin ja Susun kanssa, [:-)] [:-)] Marle ei tosiaankaan jakele provosoivia viestejä joka toiseen viestiketjuun!
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #5 : 11.07.08 - klo:09:42 »

En ole lukenut viimeaikojen ketjuja, joten enkä oikeen tiä mistä on kyse, mutta ikävää, jos Arskaidae päätät lopettaa kirjoittelut. Minusta kirjoituksiasi olisi jatkossakin ollut mielenkiintoista lukea. 
Hyvää kesän jatkoa sinulle! [:45]

Sen verran vielä, että minusta Marle on oman pönttöilyhistoriani aikana ollut yksi pönttölän mukavimpia ja suvaitsevaisimpia tyyppejä.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #6 : 11.07.08 - klo:09:50 »

Mä en henk.koht. pidä Arskan käymisestä henkilöihin tuossa ylläolevassa kirjoituksessa.  [:-(]
« Viimeksi muokattu: 11.07.08 - klo:09:54 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : 11.07.08 - klo:10:16 »

Tässä(kin) tapauksessa näkee sen kuinka me ihmiset ollaan erilaisia, ajatellaan ja koetaan asiat hyvinkin erilailla. Arskaidae on kokenut osan Marlen kirjoituksista provosoiviksi, monet muut, minut itseni mukaanlukien, taas eivät. Kyllähän Marle napakasti aina sanoo oman mielipiteensä ja ottaa osaa monenlaisiin keskusteluihin mutta sehän on vaan hyvä. Ei sellainen hymistely ja aina asioista samaa mieltä oleminen ole mistään kotoisin. Vähän pitää särmää olla. [;-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #8 : 11.07.08 - klo:10:22 »

Mitä sä Arska! Rupee vain paistamaan...johan on satanutkin  [:-DD]. Sen kummemmin mielipide-eroihin kantaa ottamatta toivon että sopu säilyisi tällä foorumilla.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 11.07.08 - klo:11:01 »

On se nyt hassua jos ei pönttöön mahdu erilaisia mielipiteitä?!?
Jokainen kai tekee niinkuin itse hyväksi näkee vaikka kuka sanoisi mitä?
Ainakin minä teen ja ainoa sanoa mielipiteeni jatkossakin vaikka se olisi eriävä.

Arskaidaen kirjoitukset eivät tehneet ainakaan minulle pahaa oloa, hän
laittoi kyllä miettimään ihmisen puuttumista luontoon.
Myös muilta osin mitä hän kirjoitti.
Minä tykkään ihmisistä jotka herättävät minut ajattelemaan asioita.

Rauhaa pönttöön ja silti värikkäitä keskusteluja
toivoo Varpunen
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 11.07.08 - klo:11:07 »

[:-I]  Tyhmä on vaiti ja viisas ei virka mittään, mä olen noista se toinen tai molemmat  [;-)]

Mullahan on tapana viljellä näitä  :-)) [:-DD]  monissa viesteissä, jos nekin liittyvät provosointi-ajatuksiin, mene ja tiedä  [:-I]

« Viimeksi muokattu: 12.07.08 - klo:18:25 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 11.07.08 - klo:11:11 »

Tuohon muuhun asiaan en nyt ota kantaa, mutta Marle sai mielestäni liian ankaraa arvostelua. Yksi pönttölän mukavimmista kirjoittajista on hän, samoin kun myös Jarmo. Tämä on oma mielipiteeni ja sitä ei muuta mikään, eikä kukaan.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 11.07.08 - klo:11:46 »

Jos ei kestä erilaisia, erilailla kirjoitettuja mielipiteitä on omassa päässä se "vika", omassa ajattelutavassa, omassa itsetunnossa.  Jos uskoo asiaansa ja ilmaisee vieteissään sen , pitäisi olla niin vahva  että ei kaadu kentälle muiden mielipiteiden vuoksi. Pitää opetella hallitsemaan heikkouttaan niin että se ei hallitse ihmistä itseään.

Sopisiko tuo sitten meihin kaikkiin?
Kyllä selvää ylireagointia oli.

« Viimeksi muokattu: 11.07.08 - klo:11:52 kirjoittanut Varpunen »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 11.07.08 - klo:12:08 »

Sopii meihin kaikkiin, mutta alkuviestissä mainittiin nimen omaan Jarmo Arskan lähtemisen syyksi: "Mutta kun kerran Jarmo minulle näin teki, ei minulle jää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa osallistuminen tällä foorumilla. Tulisin nimittäin jatkossakin pohdiskelemaan myös ikäviä asioita, enkä minä halua toisen pahaa oloa omalletunnolleni."  siksi tuon kirjoitin. 

Arska: "Tulisin nimittäin jatkossakin pohdiskelemaan myös ikäviä asioita, enkä minä halua toisen pahaa oloa omalletunnolleni." Ei kukaan meistä haluaisi pahaa oloa toiselle. Kun joukko on suuri on mielipiteitäkin paljon, kaikenlaisia. Meittin historiikkikin on erilainen, lähtökohdat erilaiset, kasvatus erilainen, arvot erilaiset...ja niin me saatamme reakoida asioihin erilailla, myös huumorintaju auttaa todella paljon kinkkisissä keskusteluissa.

Sori jos ilmaisen itseäni epäselvästi. En ole verbaalisesti lahjakas kirjoitustaidoltani.

[:-)]

Kirjattu

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 11.07.08 - klo:21:51 »

Kuten Tiina sanoi, olemme me niin erilaisia. Kaikki. Kukaan ei ole toistaan parempi. Kaikki  ovat hyviä pohjimmiltaan. Itsetuntoa ei voi mitata eikä itsetuntemusta toinen arvioida. Useimmiten tunteet tulevat ensin ja sitten vasta järkeily, jos tulee.

Keskustelu luonnon kiertokulkuun osallistumisesta ja puuttumisesta oli vallan mielenkiintoista, mielestäni. Omista ajatuksista poikkeavien, erilaisten ajatusten kohtaaminen on joskus tai usein todella vaikeaa. Ja onhan niin, että kaikesta ei tarvitse pitää.

Keskusteluun osallistuneet ovat mielestäni kaikki oikeassa. Kaikkihan esittävät oman mielipiteensä. Toiset ovat suorasukaisempia kuin toiset, toiset harmistuvat helpommin kuin toiset, toiset jatkavat vaikka toisten mielestä olisi aika lopettaa. Mutta kukin meistä valitsee ihan itse oman tapansa ilmaista, toivottavasti!

Erilaisuuden hyväksyminen itsessä tai toisessa ei ole aina helppoa. Mielestäni on kuitenkin tärkeää huomata erilaisuus ja pyrkiä ymmärtämään jotain siitä.

nimim. erilainen nuori  :-))
Kirjattu
leila

Sivu luotiin 0.279 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.