Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Joutsenlaulu  (Luettu 773 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Joutsenlaulu
« Vastaus #15 : 11.07.08 - klo:22:01 »

Kumpihan kuluttaa luontoa enemmin rakentamalla omakotitalo puusta vai kaatamalla yksi puu ja tekemällä muutama kymmentä linnunpönttöä, tätä EI linnunpönttöjä ajatusta on kovin vaikea ymmärtää ainakin minun

Ei siinä raaka-aineiden määrällä ole mitään merkitystä. Kun ihminen tekee linnuille asuinpaikkoja ja ruokkii niitä, niin silloin suositaan vain yhtä ravintoketjun osaa. Se vääristää ravintoketjua.

Mutta nyt kun olen näköjään pilannut jo koko foorumin, niin annetaan sitten olla, kiitos seurasta.

esim tähtiasiat oli asiallisesti kirjoitettu, eikä kärjistetty niin että joku/jotkut ns "vetävät herneen nenään"

esim tähtiasiat oli asiallisesti kirjoitettu, eikä kärjistetty niin että joku/jotkut ns "vetävät herneen nenään" <-- tätä ei sitten Arskaidae tainnut huomata
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #16 : 13.07.08 - klo:19:01 »

No huhhuh! Jarmo on mielestäni ollut pönttölän hyvä henki, aina antaa kannustusta, jos jollakin huonosti menee ja aina Jarmo jaksaa myös kommentoida.
Ja huhhuh, Marleko provosoiva? Enpäs ole huomannutkaan, Marlen huumori on mahtavaa!

Miksiköhän pöntöllä tarvitsisi kritisoida toisia? Täällä on ollut niin mahtavan hyvä henki, joka toivottavasti jatkuu ilman joutavia riitelyjä!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #17 : 14.07.08 - klo:00:35 »

Omasta mielestäni olisi ollut mielenkiintoista jatkaa keskustelua myös Arskan kanssa. [:-)]
Kirjoitustyylisi on kieltämättä aika hyökkäävänoloista ja jyrkkää, jonka joukkoon hukkui paljon hyvää asiaa. Kaikesta en tietenkään ollut samaa mieltä.. :-)) Siihen ei ollut vaan oikein mukava vastata, vaikka haluaisikin [:-I] Netissä kirjoittaessa tyyli varmasti vielä korostuu, vaikka ei niin tarkoittaisi.
Minäkään en pidä hyssyttelystä, vaikkakin olen todennut että parhaimmillaan tämä foorumi kuitenkin on lintu- luonto, valokuvaus ym tiedon ja kokemuksen jakamisessa. Siis ainakin minulle. [:-)]

Silti on mukava kuulla erillaisia katsontakantoja ja mielipiteitä ja niistä on mukava keskustellakin. Keskustelun sävy kuitenkin tulisi tällöin olla hyvin harkittu.

Minusta täältä foorumilta ei tarvitsi lähteä kenenkään ovet paukkuen. Pieni etäisyydenotto on kyllä paikallaan ihan meille kaikille aina välillä ja myös jokaisen miettiä omaa tyyliään.
Toisten kehuminen ja toisaalta toisten moittiminen täällä jonkun asian yhteydessä ei ole kiva juttu...Se osoittaa vaan sen, että foorumi on sisäpiirihenkinen, ei sekään kiva juttu. [?]

Ylireagointia oli ja kaikkien kemiat ei sovi hyvin yhteen, silti tulisi muistaa nämä foorumin säännöt ja kultaiset ohjeet, että kaikkien olisi täällä mukava olla, vaikka ei olisikaan aina samaa mieltä, eikä kovin aktiivinen kirjoittaja.

Myönnän, että itse olen aika pettynyt viime aikaiseen keskusteluun, gallupeihin ja muuhun, mutta se on minun kokemukseni, jonka minun täytyy käsitellä. Ehkä pieni etäisyys tekee minullekin hyvää [:-)]
Olen miettinyt tätä kaikkea viime aikaista paljon, johtunee siitä että tämä on niitä ainoita paikkoja netissä johon olen kiintynyt ja kotiutunut.
Myös ulkopuolinen ystäväni on lukenut näitä ketjuja ja hän oli puolueettomasti hyvin hämmästynyt useamman kirjoittajan tyylistä tämän asian yhteydessä.... [:´(]
Toivoisinkin kovasti, että jatkossa keskustelut sujuisivat paremmin. Joutsenlaulu on niin kaunis nimi tälle ketjulle, minusta se voisi jatkuakin... [:34]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #18 : 14.07.08 - klo:05:56 »

Omat kaksi galluppia "ikävistä asioista ja linnunpöntöistä"... mitähän tuohonkin nyt kirjoittaisi.

No ainakin Mummelin aloittama ketju lokin ruokinnan ongelmista meni kaikkeen muuhun kun lokin ruokinnan ongelmiin, enkä linnunpönttö kyselyssä maininnut tai syytellyt ketään, tuli vain tehdä galluppi kuinka moni pitää pönttöjä tarpeellisena ja siellä olisi ollut kaikille tilaa äänestää ja perustella vastausta

Liian iosista ikävistä asioista ja murheista jos niitä liikaa aletaan nostamaan esille ei ole hirveästi pönttölässä ennen pidetty ja jo pitkään oli tuntunut että monessa ketjussa oli pieniä erimielisyyksiä siitä tuli mieleen tehdä toinen galluppi
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #19 : 14.07.08 - klo:07:03 »

Omat kaksi galluppia "ikävistä asioista ja linnunpöntöistä"... mitähän tuohonkin nyt kirjoittaisi.

Parus:
Tarkoitin lähinnä omaa gallupiasi ja sitäkin siinä mielessä, että ei sellaisia tarvita mitatakseen suosiotaan. Tottakai kirjoitella pitää niinkuin ennenkin [:-)]

No ainakin Mummelin aloittama ketju lokin ruokinnan ongelmista meni kaikkeen muuhun kun lokin ruokinnan ongelmiin, enkä linnunpönttö kyselyssä maininnut tai syytellyt ketään, tuli vain tehdä galluppi kuinka moni pitää pönttöjä tarpeellisena ja siellä olisi ollut kaikille tilaa äänestää ja perustella vastausta

Parus:
Ja minun ei ollut todellakaan tarkoitus syyllistää sinua enkä linnunpönttögallupiasi, johon itsekin vastasin. Hyvä kysymys Arskan keskustelun jatkumoksi kaikkiaan. [:-)]

Liian iosista ikävistä asioista ja murheista jos niitä liikaa aletaan nostamaan esille ei ole hirveästi pönttölässä ennen pidetty ja jo pitkään oli tuntunut että monessa ketjussa oli pieniä erimielisyyksiä siitä tuli mieleen tehdä toinen galluppi

Parus:
Samaa mieltä, kuten jo edellä mainitsinkin, että liian isot asiat tuo helposti voimakkaita tunteita ja mielipiteitä, että siksi saakin olla tarkkana miten itse kukin reagoi.
Kaikkea ei tee mieli edes setviä foorumissa.  [:-)]
Mukavaa päivää kaikille!

Ps. en osannut lainata oikein...sorry
« Viimeksi muokattu: 14.07.08 - klo:07:05 kirjoittanut Parus Major »
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #20 : 14.07.08 - klo:17:35 »

Enhän minä nyt tarkoittanutkaan että Parus olisi syytellyt [:-)] [:-)]
 yritin vain selventää omaa aikaisempaa vastausta ja tarkentaa miksi gallupit tuli tehtyä
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #21 : 14.07.08 - klo:21:56 »

Parus:
Tarkoitin lähinnä omaa gallupiasi ja sitäkin siinä mielessä, että ei sellaisia tarvita mitatakseen suosiotaan. Tottakai kirjoitella pitää niinkuin ennenkin [:-)] 

Lainaus

Parus:
Ja minun ei ollut todellakaan tarkoitus syyllistää sinua enkä linnunpönttögallupiasi, johon itsekin vastasin. Hyvä kysymys Arskan keskustelun jatkumoksi kaikkiaan. [:-)]

Lainaus

Parus:
Samaa mieltä, kuten jo edellä mainitsinkin, että liian isot asiat tuo helposti voimakkaita tunteita ja mielipiteitä, että siksi saakin olla tarkkana miten itse kukin reagoi.
Kaikkea ei tee mieli edes setviä foorumissa.  [:-)]
Mukavaa päivää kaikille!

Ps. en osannut lainata oikein...sorry

Olen samaa mieltä tuosta Paruksen ajatuksesta.
Siksi en tuohon ketjuun ole mitään vastannutkaan. Olen monesti kirjoittanut siitä Jarmon ihanasta, ystävällisestä
tavasta kirjoittaa. Katsoin että enää minun ei sitä tarvitse painottaa.
Ei voi olla oikein että täällä pitää mitata "suosiotaan" jollakin keinoin.

Minäkin pidän siitä että ajatuksia ja todellisia mielipiteitä vaihdetaan vaikka ne eivät aina olisi kaikkien
mieleen. Ja jos ihminen on rehellinen, ei kaikki aina  voi olla samaa mieltä kaikesta.
Myöskin eriäviä mielipiteitä täytyy voida kirjoittaa.

Itse olen viime aikoina tosissani "opiskellut"  hyväksymään muiden ajatuksia.
Minulla oli nuorempana paha vika "olla aina oikeassa"  [:17]
Nyt, ainakin toivon että siitä olen enimmäkseen päässyt.
Vieläkin sanon oman mielipiteeni ja sen takana seison. MUTTA olen myös valmis muuttamaan
sitä jos minulle joku osaa esittää toisenlaisen, järkevän vaihtoehdon.
Mikään mielipide ei ole välttämättä ikuinen  :-))

Kirjattu

Sivu luotiin 0.304 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.