Omasta mielestäni olisi ollut mielenkiintoista jatkaa keskustelua myös Arskan kanssa.
Kirjoitustyylisi on kieltämättä aika hyökkäävänoloista ja jyrkkää, jonka joukkoon hukkui paljon hyvää asiaa. Kaikesta en tietenkään ollut samaa mieltä..
Siihen ei ollut vaan oikein mukava vastata, vaikka haluaisikin
Netissä kirjoittaessa tyyli varmasti vielä korostuu, vaikka ei niin tarkoittaisi.
Minäkään en pidä hyssyttelystä, vaikkakin olen todennut että parhaimmillaan tämä foorumi kuitenkin on lintu- luonto, valokuvaus ym tiedon ja kokemuksen jakamisessa. Siis ainakin minulle.
Silti on mukava kuulla erillaisia katsontakantoja ja mielipiteitä ja niistä on mukava keskustellakin. Keskustelun sävy kuitenkin tulisi tällöin olla hyvin harkittu.
Minusta täältä foorumilta ei tarvitsi lähteä kenenkään ovet paukkuen. Pieni etäisyydenotto on kyllä paikallaan ihan meille kaikille aina välillä ja myös jokaisen miettiä omaa tyyliään.
Toisten kehuminen ja toisaalta toisten moittiminen täällä jonkun asian yhteydessä ei ole kiva juttu...Se osoittaa vaan sen, että foorumi on sisäpiirihenkinen, ei sekään kiva juttu.
Ylireagointia oli ja kaikkien kemiat ei sovi hyvin yhteen, silti tulisi muistaa nämä foorumin säännöt ja kultaiset ohjeet, että kaikkien olisi täällä mukava olla, vaikka ei olisikaan aina samaa mieltä, eikä kovin aktiivinen kirjoittaja.
Myönnän, että itse olen aika pettynyt viime aikaiseen keskusteluun, gallupeihin ja muuhun, mutta se on minun kokemukseni, jonka minun täytyy käsitellä. Ehkä pieni etäisyys tekee minullekin hyvää
Olen miettinyt tätä kaikkea viime aikaista paljon, johtunee siitä että tämä on niitä ainoita paikkoja netissä johon olen kiintynyt ja kotiutunut.
Myös ulkopuolinen ystäväni on lukenut näitä ketjuja ja hän oli puolueettomasti hyvin hämmästynyt useamman kirjoittajan tyylistä tämän asian yhteydessä....
Toivoisinkin kovasti, että jatkossa keskustelut sujuisivat paremmin. Joutsenlaulu on niin kaunis nimi tälle ketjulle, minusta se voisi jatkuakin...