Kehyksien kans olen tapellu koko keväämen... edullinen saattaa tulla kalliiksi lopulta. Parhaat saa kehysliikkeistä, mutta ne maksaa maltaita. Sain todella hyviä kehyksiä (puisia, hopeanväriseksi käsitelty) yhden ystävän kautta etelästä jostain... Metallikehyksetkin menee tai jotain muovia ne taitaa olla. Lasi kannattaa ehdottomasti laittaa oikea mattalasi eikä mitään plexiä. Plexi naarmuuntuu tosi herkästi ja mattalasi antaa paljon paremman visuaalisen näkymän. Mulla on tuolla näyttelyssä sekalainen seurakunta kehyksiä ja juuri nuo puiset ja aidoilla laseilla varustetut näytti minusta ainakin parhaimmalta. Oho tulipa sekava... tosin noiden lasilasien kans pitää olla tarkkana, olen yhden ison 40x 50 lasin saanut pieniksi palasiksi, kun kokeilin kestääkö sen päällä kävellä, no ei kestänyt
.
Ja se mikä tekee kuvasta taulun on ehdottomasti paspartout, eli se kehyspahvi... niitäkin on monenhintaisia ja -laisia. Laitoin muutamaan oikean "paspan" ja muutamiin tein ite paksuhkosta kartongista(tiimari). Niissä se nuoruus sitten hupeneekin...
.
Nooh, näyttelyyn tuli jotain 8 taulua. Yks iso ja 7 pientä. Kaikki oli lintuja tällä kertaa.
Resoluutio/pikselikoko on ehdottomasti oltava vähintään 400 värikuvissa, mv riittää 300 ja mahdollisimman suurina sitten sinne liikkeeseen. Photarillahan voi koot itse laittaa. Kannatta rajata jo itse haluamaansa kokoon ettei tule yllätyksiä, mm. Ifolor rajaa sen mukaan mitä on itse laittanut. Olen käyttänyt sekä Ifoloria, että edullista Fotomania. Ehkä Ifolorin laatu on parempaa, ainakin jälki oli parempaa mun mielestä. Tosin tuo koon skaalaus Ifolorilla vähän hakusessa. (saattoi olla omakin moka).
Eli summa sumarum... joltain kuvafirmalta teettää kuvan kokoon 20x30 ja ostaa ite kehyksen, saa edullisimmin. Jos koko kuva kehyksineen teettää niin maksaa maltaita. Tietenkin jälki on parempi...
Ja tämähän oli sellasen harrastelijan, yrityksen ja erehdyksen kautta tekemiä juttuja...
Siellä etelässä varmaan on parempiakin (lue helpompia) tapoja... kortilla kuva liikkeeseen ja taulu kainalossa kotiin.