Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pussilakana  (Luettu 684 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Pussilakana
« : 14.07.08 - klo:10:20 »

Niin, käytättekö immeiset pussilakanoita ja mitä tykkäätte niistä?
Itse henk.koht. olen NIIN KYLLÄSTYNYT niihin, että taidan kohta luopua niistä. Kamalat laittaa paikalleen, ja aamulla pedatessa peitto on jossain missälie. Itse en tykkää.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: Pussilakana
« Vastaus #1 : 14.07.08 - klo:10:24 »

Tykkään pussilakanoista  :-)) Jos kyse on täkin pussilakanasta. Jos kyse on
petauspatjan pussilakanasta, niin sitten en tykkää  :-))

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 14.07.08 - klo:10:25 »

Kyllä mää käytän pussilakanoita, mutta ei ne kovin näppäriä todellakaan ole Mesiksen mainitsemista syistä. Aatelkaas muutes kuinka paljon ne vie tilaa pesukoneessa? Kaksinkertaisesti tavalliseen yksinkertaiseen lakanaan verrattuna...

Kaiken lisäksi olin jo melkein 40 v. ennen kuin joku OPETTI MULLE miten ne laitetaan paikoilleen helpommin kuin olin tehnyt. [:-I] [:-DD] Olin tehnyt sen tosi tyhmästi siihen asti, siis vaikeimman kautta... [:17] [:-I] [:-DD]

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 14.07.08 - klo:10:26 »

Miten ne saa helposti laitettua päälle ?
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #4 : 14.07.08 - klo:10:28 »

Mulla on aina pussilakana väärinpäin. Siis kaapissa. Sitten pujottaa kädet sieltä
aukinaisesta päästä, ja ottaa täkin reunoista, kulmareikien läpi kiinni, ja sujauttaa pussilakanan paikoilleen.  [NUT] Oliko tarpeeksi sekava selitys  :-))
Eikä tarvi olla edes välttämättä kulmaaukkoja, täkistä saa kyllä otteen muutenkin.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 14.07.08 - klo:10:29 »

Ihan hyvä selitys  :-)). Olen koittanut noinkin.  [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #6 : 14.07.08 - klo:10:31 »

Mikä siinä tökkii... sun mielestä ?  :-))
Kirjattu

— Alain de Botton -

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 14.07.08 - klo:10:31 »

En mää tiiä onks tämäkään kovin "helppoa", mutta helpompaa kuin mun aiempi konsti... [:-DD]

Siis: kädet työnnetään pussilakanan sisään niistä kulmissa olevista rei'istä, ujutetaan sinne helmaan asti, helman aukon kautta otetaan kiinni täkin kulmista, ja sitten vaan muutama ravistus ja pölläytys ja humps, täkki on paikoillaan.

Mun aiemmassa konstissa otetaan täkistä kiinni ja ruvetaan työntämään sitä lakanan sisään sieltä jalkopäästä, ja sitte muljutetaan ja muljautellaan ja ojennellaan ja suoritaan jotenki se täkki paikoilleen. Lopuksi tietty vielä ravistetaan niistä kulmarei'istä kiinni pitäen. PALJO vaikeempaa, en suosittele. [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #8 : 14.07.08 - klo:10:33 »

Kato Minnillä oli vielä kolmaskin konsti! Rupesin juuri vuntsaan, että mitenhän joku täkki-nurinpäin-konsti onnistuisi, niin Minni kerkiskin jo kertomaan. :-))
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #9 : 14.07.08 - klo:10:35 »

Kantsii kokeilla  :-)) Ainoostaan , jos on kovin, sellainen, karkeapintainen täkki, niin
toi konsti vähän takkuaa
Kirjattu

— Alain de Botton -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 14.07.08 - klo:10:38 »

Juu, kyllä meillä on pussilakanat käytössä ja myös petauspatjojen päällä käytetään pussimallisia aluslakanoita, pysyy paremmin paikoillaan eikä tarvi joka aamu pedata lakanaa paikalleen. Mulla nimittäin ei pysy tavallinen aluslakana paikallaan vaan ruttaantuu toiseen laitaan ja sitten nukun pelkällä patjalla. :-))

Mutta kysehän oli siis pussilakanoista, meillä kyllä pysyy sellaiset tavalliset aika kevyet täkit pussilakanassa ihan hyvin paikallaan, ei ne mihinkään karkaile yön aikana [:-DD] Kolussa käytän vilttiä ja se joskus tuppaa pakkaantumaan sinne yläpäähän.
Pussilakanat laitetaan peittoihin yleensä Repen kanssa yhdessä. Repe työntää kädet sieltä lakanan ulkopuolelta niihin aukkoihin ja kerii lakanan käsivarsilleen ja sitten minä ojennan peitonkulmat Repen käsiin ja hän pitkillä käsillään sitten hupsauttaa peiton paikalleen, minä vähän ohjailen sieltä alaosasta ja laitan alakulmat paikalleen.

Tulikin nyt mieleen että minkälaiset peitot teillä on, ettei olisi peitoissa se ongelma jos ei pussilakana pysy paikallaan. Yritin miettiä miten lakanan ja peiton voisi kiinnittää toisiinsa mutta hakaneulat ei oikein kuullosta hyvältä, jos ne aukeaa yöllä ja pistää. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 14.07.08 - klo:10:38 »

Siis: kädet työnnetään pussilakanan sisään niistä kulmissa olevista rei'istä, ujutetaan sinne helmaan asti, helman aukon kautta otetaan kiinni täkin kulmista, ja sitten vaan muutama ravistus ja pölläytys ja humps, täkki on paikoillaan.

Voi että kun saat sen tuntumaan helpolta  :-)).

Sitten täkillä on vielä kaiken lisäksi ikävä taipumus "valua" alaspäin, niin että pussilakanassa on sellaista tyhjää tilaa yläosassa (vali-vali  :-)))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 14.07.08 - klo:10:40 »

Tiina, juu ei kiitos mielellään hakaneuloja  [:-DD].

Vaikea selittää, minkälaiset peitot meillä on. Semmoiset ihan tavalliset  [:-DD]

Tuo miehen käyttäminen apuna on hyvä idea.  :-))
« Viimeksi muokattu: 14.07.08 - klo:10:43 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #13 : 14.07.08 - klo:10:45 »

Ei se musta siltikään helppoo ole... Hiki päässä niitä saa vääntää. Yhteispelillä se muutes ON paljon helpompaa, joskus Ilkan kanssa ollaan suunnilleen tehty noin, kuten Tiina ja Repe.

Mutta kyllä mun täkki seilaa minne sattuu. Oiskohan liian liukas...? Noh, omaa saamattomuutta on se, etten oo sinne alahelman aukkoon laittanut nauhoja tai neppareita tai nappeja, se estäisi pussilakanan valumisen lakanasta ULOS. Tuo ulosvaluminen on mulla ehkä se tavallisin riesa.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #14 : 14.07.08 - klo:12:34 »

On pussilakanat, enkä niistä luovu  :-)) . Jos laitat lakanat yksin paikoilleen, laitan tuolla Susun tavalla, siis pujottelen kädet reisistä helmaan asti ja sitten vaan ravistukset. Jos laitan hehheh "oikeaoppisesti" sairaanhoitajakoulutyyliin jonkun kanssa, on se vielä helpompaa.
Ja aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa "hömpsyttelen" sen peiton paikalleen ettei yläosaan jää tyhjää tilaa. Siis otan täkin kulmista kiinni makuullaollessa ja vedän ja samalla potkin jaloilla lakanan paikoilleen  [:-DD] . Oliko yks.kert. selitys?  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sivu luotiin 0.15 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.