Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pussilakana  (Luettu 695 kertaa)

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
Vs: Pussilakana
« Vastaus #15 : 14.07.08 - klo:12:48 »

Pussilakanaa en vaihtaisi kyllä tavalliseen lakanaan. Asuntovaunussa  petauspatjakin on laitettu pussilakanaan ja nyt pysyy paikallaan, on just hyvän levyinen.
Muistattekos sen niksin niksipirkassa muinoin, missä muussakin pussilakana on hyvä. No tietty, kun rannalla ei oo pukukoppia, sujahtaa vaan pussilakanan sisään ja vaihtaa uikeet.  [:-DD]. On muuten hyvä ohjelmanumero kemuihin vaatteiden vaihto pussilakanan sisässä kahdestaan....
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #16 : 14.07.08 - klo:12:54 »

[:-DD] Tuo iipan vinkki täytyy pitää mielessä. Vaatteiden vaihto pussilakanan sisässä kahestaan... on siinä ulkopuolisilla varmaan nauramista... [:-DDD]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 14.07.08 - klo:12:59 »

[:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #18 : 14.07.08 - klo:13:48 »

Pussissa on peitto.

Jos peitto ei olisi pussissa, niin aamuyöstä ei löydä lakanaa, eikä peittoakaan.
Lakana on jalkopäässä, tai peitto on jalkopäässä ja sitten yrität vetää jotain päällesi, niin johan puuttuu toinen ja sitten palelee ja sitten katselet ja vedät vaikka toiselta peittoa ja niin sitten toinenkin herää.

Pussilakana on ainakin minun kohdalla hieno keksintö.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 14.07.08 - klo:15:42 »

Mulla on aina pussilakana väärinpäin. Siis kaapissa. Sitten pujottaa kädet sieltä
aukinaisesta päästä, ja ottaa täkin reunoista, kulmareikien läpi kiinni, ja sujauttaa pussilakanan paikoilleen.  [NUT] Oliko tarpeeksi sekava selitys  :-))
Eikä tarvi olla edes välttämättä kulmaaukkoja, täkistä saa kyllä otteen muutenkin.

Minnin menetelmä on käytössä minullakin.  [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #20 : 14.07.08 - klo:15:51 »

Tulipas vanha juttu mieleen. Veljellä muinoin ei pussilakana kestanyt tai siis peite meni pussissa kasaan. Äitipä ompeli parsinneulalla kalastajalangan kerran toiselle puolelle ja taas vielerstä läpi ja solmi solmuun langan päät, jo pysyi peite järjestyksessä pussissa.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 14.07.08 - klo:15:56 »

Pussitan kuten Suskin, ja potkin täkin illalla paikalleen kuten Kati  :-))

Tein alle parikymppisenä jo petauspatjoillekin pussilakanat, pysyy siistinä ilman ainaista oikomista.
Ilmeisesti potkin niin paljon ettei tavallinen lakana pysy hetkeä paikoillaan.
Sen laitto on paljon hankalampi, mutta maksaa vaivan.
Ja sen voi käyttää molemmin puolin  :-))

Peitto ei valu niinpaljoa jos ei ole "nylonia", ne on mahottomia valuun.
Hakaneuloja on ns. lapsilukollisia, ne ei aukea.
Tai sitten ompelee parilla pistolla pussilakanan yläkulmista peittoon..

Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #22 : 14.07.08 - klo:21:38 »

Pussilakanat on.
Päällelaitto kuten Tiinalla.
Ja Katin konstit kyllä naurattivat  [:-DDD] tää potkinta !
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #23 : 14.07.08 - klo:22:15 »

Jouluna sain lahjaksi sellaiset pussilakanat joissa oli ihan rehelliset napit siellä alhaalla.
Ja mä kun luulin, että olen ainoa "pussinpotkija"...sillaihan se peite menee mukavasti jos on "karannut".(se peite,en minä  [:-DD]).
Patjan peitteenäkin pidän nykysten pussilakanoja, kyllästyneenä joka-aamuiseen lakananetsimiseen jostain muualta kuin patjan päältä.
Nii, ja kyl se isäntä ne peitteet saa ihan yksinkin sinne pussiin...ehän mä jouda  [:-P]. Konstiaan en ole kyselly. [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 14.07.08 - klo:23:42 »

Täällä on tullut niin paljon hyviä ja hauskojakin vinkkejä, että olisi jo paljon aiemmin pitänyt laittaa tällainen kysely alulle. Kiitti kaikille vinkeistä.  [:-)]
Kirjattu

kuukkeli

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 15.07.08 - klo:10:59 »

Pussilakanat käytössä meilläkin. Ei kyllä tulisi mieleenkään olla ilman  :-O Siinähän menee peitto ihan likaiseksi, ja sitä on paaljon hankalampi pestä kuin pussilakanoita.

Olen ollut hotellisiivoojana. Siellä oli kiireen vuoksi käytössä juuri tuo  nopea konsti, että pussilakana on nurinpäin, ja kulmista kädet sisään, ja humpsautetaan lakana oikeinpäin peiton päälle. Viimesenä tartutaan kiinni jalkopäädystä, ja humpsautetaan uudelleen, jotta peitto varmasti asettuu paikoilleen.

Petaamisenkin osaan nopeaan tuon työn jäljiltä. Mutta sitäpä onkin todella hankala selittää, pitäisi näyttää.  :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #26 : 15.07.08 - klo:12:15 »

Minulla on vaan sellaiset valkoiset pitsilakanat! Olen kyllä harkinnut pussilakanoihin siirtymistä, mutta kun luin kaikki nuo temput ja potkimiset ja muut....
taidan vielä harkita [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #27 : 15.07.08 - klo:12:35 »

Pussilakanat on käytössä enkä pois vaihda. Tavallisen lakanan kanssa samoja ongelmia kuin Ristollakin.  :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 26.02.12 - klo:16:33 »

Ihan hauska tämäkin vanha ketju! :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #29 : 26.02.12 - klo:16:58 »

OIspa hauska jos ihmiset laittaisi kuvia kauneimmista pussilakanoista mitä omistavat, mulla ei ole itsellä mitään erikoisia kauniita, mutta oon varma että monella muulla on  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.107 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.