Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: KESKIVIIKKO 30.7.2008  (Luettu 924 kertaa)

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #15 : 30.07.08 - klo:10:21 »

Eilen sain jostain puhtia ja leikkasin nurmikon. Hiki oli muutenkin niin siinähän se samalla meni.


Mua hiukan nolottaa, kun kaikki muut pönttölän NAISET leikkaavat nurmikkoa  [:17]
Se on meillä AINOA sellainen työ, johon mä en koskaan osallistu. Korkeintaan tuon Pasille kylmän  [KIPPIS]

Kyllä mä remppaan ja teen lumitöitä, mutta ruohonleikkaaminen on mun mielestä miesten työ!  [:-DD]
Minusta taas ei ole mitään apua rempassa. :-))
 
Piti vielä tulla lisäämään että isännällä riittää kyllä viikatehommia. Vain osa pihasta on aikoinaan laitettu nurmikolle, maalaistalon ympäristössä on kuitenkin alueita joita yritetään vähän pitää kunnossa ja niihin pystyy vain viikatteella. Siihen taas minä en koske.  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 30.07.08 - klo:11:27 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #16 : 30.07.08 - klo:10:42 »

Eilen sain jostain puhtia ja leikkasin nurmikon. Hiki oli muutenkin niin siinähän se samalla meni.


Mua hiukan nolottaa, kun kaikki muut pönttölän NAISET leikkaavat nurmikkoa  [:17]
Se on meillä AINOA sellainen työ, johon mä en koskaan osallistu. Korkeintaan tuon Pasille kylmän  [KIPPIS]

Kyllä mä remppaan ja teen lumitöitä, mutta ruohonleikkaaminen on mun mielestä miesten työ!  [:-DD]

Mua ei kyllä nolota yhtään vaikka mä en osallistu nurmikonleikkuuseen, ei Repekään nääs osallistu ruuan laittoon. :-)) Repe leikkaa Pertunmaalla nurmikot itse, koska vain hän osaa ulkoa kaikki kivet ym. mitä pitää varoa ettei leikkurista mene terät. Ja Pertunmaalla meillä käyneet tietävät että sitä nurmikon leikkuuta kyllä piisaa, jos koko alueen leikkaa niin päivä siinä melkein vierähtää. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 757
  • Lahti
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #17 : 30.07.08 - klo:10:48 »

Aurinko hellii..joten ihanan aurinkoista huomenta.Aamulenkki tehty hyvässä seurassa...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #18 : 30.07.08 - klo:11:03 »

Veralla kivan näköinen kaveri ja hyvä vilvotella isomman varjossa.

Koirat on kummallisia. Illalla Leevi ei suostunu millään menemään suihkulähdelätäkköön, nyt kun
käytiin siinä ja heitin sinne kepin niin sen jälkeen en meinannut saada herraa pois lätäköstä.
Ota nyt sitten selvää noiden puupäiden ajatuksista  [NUT] [NUT]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #19 : 30.07.08 - klo:11:03 »

Hei yks mustahaikara lähti lentoo  [:-I] :-O tuosta vaan  suorilta jaloilta  :-O

Huomenta  [:44]  helettä tulosssa  [:45] siniseltä taivaalta

- no nyt se palasi  :-)) toiset luulee saavansa ruokaa  [:-P] [:-P] sekin yhtyi kuoroon  [:-P]


Ja pintoja riittää, kumma ikkunanpesuun liittyy jotenkin katot, seinät lattiat  [NUT]

- nyt toi emo ruokaa mikä meno   [:-P] [:-P] [:-P]  kaikki OK.

Viikko jo puolessavälissä, vielä yli puoli viikkoa jäljellä  [:50]
« Viimeksi muokattu: 30.07.08 - klo:11:17 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #20 : 30.07.08 - klo:11:27 »

Meilläkin isäntä leikkaa nurmikon ...minä en. Kerran olen kai näiden 11 vuoden aikana leikannut. Silloinkin taisin töksäyttää johonkin ruohon sisällä piileskelleeseen kantoon  [:-I] No ehkä siksi en saakaan leikata.

Aurinkoinen paistaa ulkona ja sinne tekis mieli, mutta sisähommia on vaan tehtävä täällä töissä.

Ruokalan tuoksut kutsuvat syömään  [:20]

Lämmintä päivää  [:46]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #21 : 30.07.08 - klo:11:34 »

Meillä nurmikot leikataan puoliksi, mutta ruoan laitto, sekä siivous, pyykinpesu, sekä kaikki muutkin kotityöt kuuluvat minulle [:-/]. No, laiska töitään luettelee. Oon sitten laiska  :-)). Oikeesti olen. Mieluummin istuisin pönttöilemässä  [:57].
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #22 : 30.07.08 - klo:11:51 »

Silloinkin taisin töksäyttää johonkin ruohon sisällä piileskelleeseen kantoon  [:-I] No ehkä siksi en saakaan leikata.

Juu, kiveen tai kantoon kannattaa päsäyttää heti jos joutuu nurmikkoa leikkaamaan. Silloin mies sanoo että annas kun minä, ja sen jälkeen hän hoitaakin nurmikon leikkuun aina.  [;-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #23 : 30.07.08 - klo:12:04 »

Hellettä täälläkin, ihan hiki tuli ulkona. Noo, kärsitään. [:-DD] ... ja kirkolle pitäs lähtee.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #24 : 30.07.08 - klo:12:21 »

Silloinkin taisin töksäyttää johonkin ruohon sisällä piileskelleeseen kantoon  [:-I] No ehkä siksi en saakaan leikata.

Juu, kiveen tai kantoon kannattaa päsäyttää heti jos joutuu nurmikkoa leikkaamaan. Silloin mies sanoo että annas kun minä, ja sen jälkeen hän hoitaakin nurmikon leikkuun aina.  [;-)]

Kiitos vinkistä. Kiviä ja kantoja riittää  :-))
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #25 : 30.07.08 - klo:12:34 »

Tervehdys  :-))
Minä leikkaan nurmikon. Mies on sitä mieltä, että jos hän sen tekee, menen kuitenkin parantelemaan jälkeä :-))
Tosin en saa konetta käyntiin (en kyllä enää viitsi edes yrittää), joten siinä kohdassa mieskin osallistuu  :-))
Tunnin verran menee aikaa ja se on hyvää rasvanpolttoliikuntaa.
Tänään on aamupäivä sujunut siivotessa ja nyt olen oikein tyytyväinen itseeni  :-))
Paranemisia tautisille ja hyviä ilmoja lomaileville  [:46]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #26 : 30.07.08 - klo:13:08 »

 [:46] Helteiset terkut Keski-Suomesta.
Huvitti toi likkojen nurmikonleikkuu.  Ei hassumpi idis posauttaa koneella kivenjärkäleeseen, niin eiköhän uroskultipuppeli ole ku partiopoika valmis ottamaan koneen ohjakset omiin käsiinsä.  :-))

Mä oon Nessinen.  Pieni suurennuslasi vasemmassa kädessä yritän katsella kirjoituksia.  Arvaukseksi menee moni sana ja on niin niin hidasta touhua, että!

Iipalle paranemista ja kaikille mahtavaa tätä päivää.  [KIPPIS] [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #27 : 30.07.08 - klo:13:11 »


Mä oon Nessinen.  Pieni suurennuslasi vasemmassa kädessä yritän katsella kirjoituksia.  Arvaukseksi menee moni sana ja on niin niin hidasta touhua, että!


Pystyisikö Kaarin jostain muuttamaan koneen asetuksia, että saisit isommat kirjaimet?
Sitten olisi helpompi lukea.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #28 : 30.07.08 - klo:13:13 »

uroskultipuppeli

Hienon ilmaisun aviomiehestä keksit Kaarin! [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: KESKIVIIKKO 30.7.2008
« Vastaus #29 : 30.07.08 - klo:13:22 »


Mä oon Nessinen.  Pieni suurennuslasi vasemmassa kädessä yritän katsella kirjoituksia.  Arvaukseksi menee moni sana ja on niin niin hidasta touhua, että!


Pystyisikö Kaarin jostain muuttamaan koneen asetuksia, että saisit isommat kirjaimet?
Sitten olisi helpompi lukea.


Enpä ole vähään aikaan tuota kirjasinkokoa kokeillutkaan. 
Se näkyy aika hyvin, mitä jotkut kirjaimet vipattaa.
Siis edistystä on tpahtunut, jess!  :-)) [KIPPIS]

Täytyy etsiä se kohta mistä kirjaimet saa pysyvästi suurennettua.
Nyt kuitenkin leppuutan silmiäni. [:54] [;-)]

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.218 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.