Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 1.8.2008.Perjantai  (Luettu 1319 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #15 : 01.08.08 - klo:09:12 »

Huomenta Lahdesta! [:-)]
Pilvistä lämmintä ja hiostavaa, täällä ei ole satanut, eikä sadetta ole edes luvattu tulevaksi viikonlopuksi. 

Pitäisikö tuossa Jarmon eka viestissä olla jotain? Minulla ei näy kuin tyhjää tilaa  [:-)] [:-)]

Mesis, tää taitaa olla niitä Jarmon kommervenkkejä. :-)) Testailee meitä että mitä sanotaan vai sanotaanko mitään. :-))

Tänään taas Pertunmaalle, huomenna käydään Hirvensalmella Kissakoskella katsomassa mikä paikka se oikein on. Onko kukaan pönttöläinen siellä käynyt?

Kissakoski

Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille! [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 903
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #16 : 01.08.08 - klo:09:14 »

Tyhjäähän siinä melkein onkin vaan  [:-)]

Nyt aamuteellä ja ulkonakin jo 19,4 ja kaunis helteinen päivä tulossa [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #17 : 01.08.08 - klo:09:29 »

Nyt en tiedä itkeäkö vai nauraa! [:´((] [:-DD]

Kävi köpelösti mun osa-aikaeläkkeen. En voikaan saada sitä kun on niin suuret tulot! Uskokaa vaan!
Yllättävä palkankorotus sotki koko systeemin. Minun pitäisi luopua korotuksesta tai sitten vähentää työntekoa, jos haluan osikselle jäädä.
En taida tehdä kumpaakaan.......
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 903
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #18 : 01.08.08 - klo:09:35 »

Voisi herättää ihmetystä kun työntekijä kieltäytyisi palkankorotuksesta, varmasti lähimmät esimiehet ymmärtäisivät asiat mutta kaikki päätökset aina kun tehdään jossain muualla niin joku varmasti ihmettelisi kun ei asiasta tietäisi, onnistuisiko jos tekisi joka toinen viikko vaikka 4 päivän viikkoa  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #19 : 01.08.08 - klo:09:40 »

Ei siinä auta mikään. Jos vähentää työntekoa on se aivan sama kuin kieltäytyy lisäpalkasta.  [:-(]
Minä en ole ahne rahan perään - minähän tuhlaan heti kaikki pois mitä on! Mutta ehkä nyt täytyy kuitenkin ajatella tulevaa kokoaikaista eläkettä
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #20 : 01.08.08 - klo:10:00 »

No jo on kahvikupillisella hintaa :-O

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/07/13471

Viime sunnuntaina kahvikupillinen maksoi Koirakiven kesäteatterin kahviossa 2€, jota pidin jo erittäin kalliina. Lahdessa saa torikahvilassa kupillisen hintaan 1.20€. Mutta että Moskovassa kahvikupillisen hinta keskimäärin 7€, johan siihen hintaan pitäisi tulla konjakki mukaan. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #21 : 01.08.08 - klo:10:09 »

Ei siinä auta mikään. Jos vähentää työntekoa on se aivan sama kuin kieltäytyy lisäpalkasta.  [:-(]
Minä en ole ahne rahan perään - minähän tuhlaan heti kaikki pois mitä on! Mutta ehkä nyt täytyy kuitenkin ajatella tulevaa kokoaikaista eläkettä

Nykyisinhän ihmisiä kannustetaan olemaan töissä ainakin 63-vuotiaiksi tai sen ylikin. Varsinainen eläke on tosiaan silloin isompi mitä pidempään työelämässä jaksaa olla.
Joskus ihmettelenkin sitä, että moni olisi halukas eläkkeelle jo vähän yli viisikymppisenä, onko sitten niin että ihmiset ei viihdy työssään. Sairaudet on tietysti eri juttu jos niiden takia joutuu jäämään eläkkeelle, mutta joskus tuntuu että ei vaan viitsittäisi käydä töissä, vapaalla olis mukavampaa. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #22 : 01.08.08 - klo:10:34 »

Kyllä ainakin minun mielestäni vapaalla on mukavampaa. Olisi aikaa tehdä omia juttuja ja harrastusten parissa aika kuluisi. Voisin antaa paikkani jo nuoremmille. Kyllä 40 vuotta työelämässä jo riittäisi. Mutta kun ei pääse niin ei sitten.
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #23 : 01.08.08 - klo:10:46 »

Hyvää Aamupäivää Kaikille! [:-)] [:-)] [:-)]

Ulkona on harmaata, tyyntä ja +17 astetta. Muutama tippa vettä satoi äsken. Ukkosia ei ole toistaiseksi ollut.

Aamulla talitiaispoikue oli pihassa. Tervapääskyjä lentelee. Yksinäinen pulukin lensi pihan yli. Niin alkoi elokuu ja kesäloma lähenee loppuaan. On syksyssä hyvätkin puolensa, on paras sieni- ja marja-aika. Tänä vuonna ei muuten ole ainakaan täällä mustikoita juuri yhtään. Vaarini oli noukkinut mustikoita huikeat 20 kpl. :-))
Hyvää perjantaita kaikille! [:45] [:45] [:45]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #24 : 01.08.08 - klo:10:50 »

Kyllä ainakin minun mielestäni vapaalla on mukavampaa. Olisi aikaa tehdä omia juttuja ja harrastusten parissa aika kuluisi. Voisin antaa paikkani jo nuoremmille. Kyllä 40 vuotta työelämässä jo riittäisi. Mutta kun ei pääse niin ei sitten.

Juu, kyllä kuuskymppiset ihan hyvin jo voikin jäädä eläkkeelle. Puhuin tuossa äsken noin niinkuin yleisestä trendistä, miten monet vasta viiskymppiset haluaisi eläkkeelle.  [:-)]
Ja tottakai vapaalla olis kivaa olla enemmän, mutta kun yhteiskunta ei sitten oikein pyörisi jos kaikki vaan vapaalla touhuilisi. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #25 : 01.08.08 - klo:11:06 »

En minäkään vielä viisikymppisenä eläkkeestä haaveillut. Mutta nyt alkaa jo ikä painaa ja harrastukset sen kun lisääntyy. Minä olen jo oman osani yhteiskunnan eteen tehnyt. Ja kerännyt verojakin tänään tasan 20 vuoden ajan! Mahtaakohan työnantaja edes muistaa....
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #26 : 01.08.08 - klo:11:11 »

Mä en ihan vielä pääse eläkkeelle, mutta työkaveri lupasi, että saan lähteä 11.30 asioille, ruokakauppaan ja kotiin. Jos vaikka ehtisi päiväunille, niin jaksaisi sitten illalla tehdä jotain hyödyllistä. Pasi on raatanut koko viikon ja mä olen vaan valittanut väsymystä  [:17]
Aika koville on ottanut tämä viikko, mutta kyllä se tästä iloksi muuttuu!

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #27 : 01.08.08 - klo:11:12 »

Huomenta [:-)] 


Aurinko pilkistelee välillä, lämpimän nihkeä sää.


Eilen olin Espoon tuomiokirkossa konsertissa, mistä olin kotona vasta yli puolenyön. Ryhäsen konserttiin aion myös mennä 14.8, mikäli lippui vielä saa.       

  www.urkuyofestival.fi   

 
Kissakoski näyttää upeelta paikalta! Mukavaa reissua sinne Tiina ja Repe [:5]


Pohjoisesta saamme kesävieraita just kohta.

Mukavaa perjantaita kaikille [:-)]

p.s Onnea Hömis palkankorotuksesta  [:5]

Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #28 : 01.08.08 - klo:11:25 »

Oli taas tosi kiva kotiintulo palaverista...

Koirat ei ole viimeiseen kahteen kuukauteen olleet juurikaan yksinään ja nyt näköjään ahdisti.
Toinen oli syönyt minun KAMERAN  [:7]  [:29]  [:-//]  [:-/]
Muutama ärräpää pääsi suusta.

Toisaalta tosi hyvä tekosyy ostaa uusi  [:-DD] Mut mistäs rahat  [:-I]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 1.8.2008.Perjantai
« Vastaus #29 : 01.08.08 - klo:11:27 »

Oli taas tosi kiva kotiintulo palaverista...

Koirat ei ole viimeiseen kahteen kuukauteen olleet juurikaan yksinään ja nyt näköjään ahdisti.
Toinen oli syönyt minun KAMERAN  [:7]  [:29]  [:-//]  [:-/]
Muutama ärräpää pääsi suusta.

Toisaalta tosi hyvä tekosyy ostaa uusi  [:-DD] Mut mistäs rahat  [:-I]

Onko sulla kotivakuutusta?
 

Sivu luotiin 0.349 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.