Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hulluruohoko, ym ?  (Luettu 1664 kertaa)

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Hulluruohoko, ym ?
« Vastaus #45 : 15.09.06 - klo:09:57 »

No, niin halla kävi viime yönä. En uskaltanut mennä tarkemmin katsomaan, mitä kaikkea on tapahtunut. Kurpitsan lehdet olivat ainakin ihan lurpallaan. Ajattelin illalla vähän heitellä harsoja, mutta en sitten pimeässä enää mennyt laittamaan. Onneksi kurpitsoita on enemmän kuin tarpeeksi. Mutta nuo kukat !? Hulluruoho on varmasti hengissä, mutta titonia näytti olevan pystyssä enkä tarkemmin mennyt katsomaan.
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #46 : 15.09.06 - klo:22:02 »

Toivottavasti ei pahempia hallavahinkoja,kun nyt vasta alkoivat kukkimaan.. [:-)]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 16.09.06 - klo:10:21 »

Anja, viime yö oli pahempi. Oli oikein kunnon pakkanen. Kaikki menivät. Myös juuresten naatiti olivat lurpallaan, mutta se ei haittaa. Kukan kukkaa ei ole jäljellä.En viitsinyt enää harsoilla yrittää eilisen jälkeen pelastaa. Ajattelin, että luonto vieköön.
Ja tietenkin ilmat lämpiävät sitten taas uudestaan. Kunhan pelotteli.Aurinko paistaa nytkin kirkkaalta taivaalta.
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 16.09.06 - klo:10:44 »

Mulla meni krassit viime yönä  [:´(]. Katselin että osa siemenistäkin on palentuneita, vaikka luulen että osan saan kyllä talteen.... voi miksen eilen kerännyt niitä. Tollo mikä tollo  [NUT]
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 16.09.06 - klo:12:31 »

Oli vielä aikalailla hyviä siemeniä krasseista. Olin Katilleken jo luvannut niitä ensi vuotta varten, joten pelkäsin notta saanko ollenkaan hällekään. Vaan on niitä  [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 16.09.06 - klo:12:37 »

Krassin siemeniä on tallessa, ja paljon. Vielä pitää lähteä tarkastamaan nuo vihonviimeiset, jos ovat kylmältä säästyneet. [:-)]
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 16.09.06 - klo:12:46 »

Pyris, onko sulla pensaskrassin siemeniä.... ei muute kun vaan että kelpais jokunen vaikka mullekin. Tehdäänkö vaihtokaupat, saisit tavan krassin siemeniä tilalle
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 16.09.06 - klo:13:00 »

Mitäs eroa on pensas- ja köynnöskrassilla muuta, kuin että köynnös tuetaan ristikkoon tai johonkin vastaavaan?  Kyselee tietämätön Espoosta.  :-)) Nämä krassit, joista kerroin, kasvoivat ruukussa, ja makoilivat pitkin maata... [:-DD] Ja olivat tosi upeita, kun vain jaksoi kastella joka toinen päivä. Kuivana kesänä se tiesi aika paljon hyötyliikuntaa kastelukannun kantamisen muodossa. Muutaman kuvankin olen tainnut niistä pöntölle laittaa...

Lisäys: Kyllä niitä siemeniä on niin paljon, että riittää useammallekin. Myös sinulle, Puppu.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 16.09.06 - klo:13:06 »

Uskalsin katsoa kukkapenkkejäni vähän tarkemmin tässä aamupäivällä. Joo, kaikki paleltuneet, paitsi HULLURUOHO. Eihän hullua mikään tapa.Luulen, että hävitän sen sieltä, jos vaikka on kova leviämään. En halua liikaa hulluja itseni lisäksi tälle mäelle. [;-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 16.09.06 - klo:13:08 »

Kuva krassiruukusta, suoraan ylhäältäpäin parvekkeelta otettuna.

[:-DD]
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #55 : 16.09.06 - klo:13:29 »

Mitäs eroa on pensas- ja köynnöskrassilla muuta, kuin että köynnös tuetaan ristikkoon tai johonkin vastaavaan?  Kyselee tietämätön Espoosta.  :-)) Nämä krassit, joista kerroin, kasvoivat ruukussa, ja makoilivat pitkin maata... [:-DD] Ja olivat tosi upeita, kun vain jaksoi kastella joka toinen päivä. Kuivana kesänä se tiesi aika paljon hyötyliikuntaa kastelukannun kantamisen muodossa. Muutaman kuvankin olen tainnut niistä pöntölle laittaa...

Lisäys: Kyllä niitä siemeniä on niin paljon, että riittää useammallekin. Myös sinulle, Puppu.

Eipä niillä taida juuri muuta eroa olla kuin kasvukorkeus. Pensaskrassi tulee max. noin puolimetriseksi. Köynnöskrassi kiipeää itse tukea pitkin lehtiruotiensa avulla. Pyriksen kuvassa on varmaankin pensaskrassi - köynnöskrassi olisi kyllä lähtenyt maata pitkin harhailemaan... luulisin [:-)]
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 16.09.06 - klo:13:30 »

Minä luulen että sinulla on pensaskrassi, mulla on taas kaikki köynöskrasseja. Nimittäin kiipelevät senverran korkealle... tai oikeastaan tuonne noin metrin korkuudelle. Nyt kun olen kiertänyt kaikki krassini niin varmaan puolisen litraa ainakin löytyi siemeniä  :-))
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #57 : 16.09.06 - klo:13:50 »

Tiesittekö muuten, että krassia voi syödä? Lehdet ja kukat käy salaattiin, siemeniä voi kiehauttaa mausteliemessä ja käyttää kapriksen sijaan. Kukat on hyviä, jos niitä malttaa syödä, pikkuisen mausteisen kirpeitä ja silti hiukka makeita.
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #58 : 16.09.06 - klo:14:19 »

Uskalsin katsoa kukkapenkkejäni vähän tarkemmin tässä aamupäivällä. Joo, kaikki paleltuneet, paitsi HULLURUOHO. Eihän hullua mikään tapa.Luulen, että hävitän sen sieltä, jos vaikka on kova leviämään. En halua liikaa hulluja itseni lisäksi tälle mäelle. [;-)]
Ei voi muuta kuin nauraa, Ikka, sun tokaisulle..hauskasti sanottu! :-)) No, sit meni ne amaranthuksetkin pakkasen kouriin eikä siis saa enää selkoa oliko niillä yks vai kaks kotia?.. [:-DD] :-O
Tiesittekö muuten, että krassia voi syödä? Lehdet ja kukat käy salaattiin, siemeniä voi kiehauttaa mausteliemessä ja käyttää kapriksen sijaan. Kukat on hyviä, jos niitä malttaa syödä, pikkuisen mausteisen kirpeitä ja silti hiukka makeita.
Jep, joskus olen kokeillut eikä hassumpi maku! [:-P]
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 16.09.06 - klo:14:29 »

Olen laitanut krassia vain salaattiin koristeeksi. Mutta tiennyt olen että siemenistä saa jonkinlaista "kaprista" aikaiseksi. Saakos paleltuneista siemenistä mitään  [NUT]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.291 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.