Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käväsin Senaatintorilla Taiteiden yö konsertissa..  (Luettu 1182 kertaa)

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Käväsin Senaatintorilla Taiteiden yö konsertissa..
« Vastaus #15 : 23.08.08 - klo:13:23 »

Eee.. kyllä Helsinki on Stadi vaikka täällä suurin osa muualta tulleita asuukin. Niinhän se on kaikissa suurkaupungeissa [;-)]  kansaa tulee ja menee. Onhan täällä  esim. paljon etnisiä ravintoloitakin, pizzeriat, kebab-ravintolat, on intialaista, nepalilaista, kiinalaista, vaikka minkä maalaista, kyllä yksi "savolainen" sekaan mahtuu, on valinnanvaraa [:-)]

Nyt ei ollut kysymys niistä ravintoloista vaan sinne muuttaneista savolaisista.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 23.08.08 - klo:13:31 »

Se joka tänne muuttaa, siitä tulee Helsinkiläinen, juuret voivat olla Savossa, tai Somaliassa, missä vaan [:-)]  Jos minä Helsingissä syntynyt muutan esim. Jyväskylään, minusta tulee Jyväskyläläinen. Kyllä Helsinki on Suomen pääkaupunki ei minkään maakunnan tai maakuntalaisten  [:-)]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 23.08.08 - klo:13:47 »

Se joka tänne muuttaa, siitä tulee Helsinkiläinen, juuret voivat olla Savossa, tai Somaliassa, missä vaan [:-)]  Jos minä Helsingissä syntynyt muutan esim. Jyväskylään, minusta tulee Jyväskyläläinen. Kyllä Helsinki on Suomen pääkaupunki ei minkään maakunnan tai maakuntalaisten  [:-)]

Niin varmaan tulee Helsinkiläinen mutta ei stadilainen.

Montako polvea olet MARLE stadilainen?

Ihan niinkuin maahanmuuttajat ei heistä tule suomalaisia vaan suomen kansalaisia.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #18 : 23.08.08 - klo:14:01 »

Kun mennään oikein pitkälle historian kulkua taaksepäin, niin paljasjalkaista helsinkiläistä ei ole olemassakaan - eikä stadilaistakaan.
Helsinki on aikoinaan pakkoperustettu ja pakkoasutettu. Asukkaita pakotettiin mm. Porin ja Ulvilan suunnilta uuteen perustettuun kaupunkiin asumaan.

Entäs kun on muualta aikoinaan Helsinkiin muuttanut, eikä olekaan mistään kotoisin? Onkos silloin helsinkiläinen vaan edelleen "ei-mistään-kotoisin"?
Kirjattu

tintin äitee

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 23.08.08 - klo:14:20 »

Tääkin "ei-mistään-kotoisin" pyöri viimeyön ympäri kaupunkia ja taas sai huuli olla pyöreänä kun oli mahdottomasti porukkaa, osa jopa kulki omin jaloin toiset kovin toisten avustamina.  :-O
Oli tälläkertaa hyvä keli juhlia. Kuinkakohan käy kun ammutaan taas niitä raketteja sataakohan silloin.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 23.08.08 - klo:14:38 »

Niin varmaan tulee Helsinkiläinen mutta ei stadilainen.

Montako polvea olet MARLE stadilainen?

Ihan niinkuin maahanmuuttajat ei heistä tule suomalaisia vaan suomen kansalaisia.

Äitini muutti hämeestä pikkutyttönä Helsingissä asuvien tätiensä luo asumaan
Isäni syntyi Tuusulassa mutta kävi koulunsa alaluokilta lähiten Kallion kansakoulussa
Mummuni syntyi keskellä suomea ja avioliiton hän solmi kaiketi Järvenpäässä josta Tuusulan kautta Riihimäelle
jossa syntyi setäni. Pappani syntyi Helsingin maalaiskunnassa vai olikohan se Hausjärvellä. Hänen vanhemmat muuttivat myös Helsinkiin jossakin vaiheessa ja samoin koko heidän perhe. Mummuni täti muutti myös Helsinkiin suht nuorena, tätini syntyi Helsingissä.
Joten nk. 0 polven stadilaisia tässä ollaan, serkkuni siis ensimmäisen tuo stadilaisuuden määritelmän mukaan  [;-)]  Tuossa sukuselvitystäkin jo tuli  :-))

Mutta mitä ihmeen väliä sillä on onko syntynyt täällä vai tuolla???  Ei helsinkiläisyys mulle merkitse
suuria, ei edes stadilaisuus. Tämä on VAIN mun syntymäkaupunki ei sen enempää. Toki
muuttaminen täältä pois olisi vaikeata koska koko suku asuu täällä, mutta ei se mahdotontakaan
olisi.

Maahanmuuttajistakin jotka tulevat Helsinkiin tulee Helsinkiläisiä jos he ovat kirjoilla täällä.
« Viimeksi muokattu: 23.08.08 - klo:21:06 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 23.08.08 - klo:14:40 »

Kun mennään oikein pitkälle historian kulkua taaksepäin, niin paljasjalkaista helsinkiläistä ei ole olemassakaan - eikä stadilaistakaan.
Helsinki on aikoinaan pakkoperustettu ja pakkoasutettu. Asukkaita pakotettiin mm. Porin ja Ulvilan suunnilta uuteen perustettuun kaupunkiin asumaan.

Entäs kun on muualta aikoinaan Helsinkiin muuttanut, eikä olekaan mistään kotoisin? Onkos silloin helsinkiläinen vaan edelleen "ei-mistään-kotoisin"?

Aivan kuten NewYorkissakaan ei enää asu kohta ns. paljasjalkaista Nykkiläistäkään   [:-)] kansojen sulatusuunissa
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 23.08.08 - klo:14:43 »

Tästäpä kehkeytyikin mielenkiintoinen keskustelu. Itse olen Marlen kanssa samaa mieltä. Siis jos vaikka asuisin esim. Helsingissä, niin olisin helsinkiläinen, vaikka sitten olisin syntynyt "Takahikiällä"  :-)).
Kirjattu

Kaitsu.

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
« Vastaus #23 : 23.08.08 - klo:15:10 »

Ei aukea Marlen kuvat  [?]

Paljasjalkainen helsinkiläinen on sellainen, jonka molemmat vanhemmat ovat syntyneet Helsingissä. Jonkun määritelmän mukaan.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #24 : 23.08.08 - klo:15:15 »

No nyt ei ne aukea mullakaan. Aikaisemmin aukesi.

Mie oon paljasjalkainen kotkalainen. [:-)] :-)) Kaitsun määritelmän mukaan.
(Ja tämähän se varsinkin kuului aiheeseen Senaatintorin konsertista [:-DD] )
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 23.08.08 - klo:15:45 »

Eikä aukee minullakaan...voih...harmi [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 23.08.08 - klo:15:47 »

No nyt näkyy, menin tietenkin muuttamaan kansion nimen Helsinki päivästä Taiteiden yöksi niin siinä syy [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 23.08.08 - klo:15:58 »

Ei aukea Marlen kuvat  [?]

Paljasjalkainen helsinkiläinen on sellainen, jonka molemmat vanhemmat ovat syntyneet Helsingissä. Jonkun määritelmän mukaan.

No sitten voisin olla puolipaljasjalkainen   [:-DD] kun mummuni oli Helsinkiin tullessaan noin 25 v ja ukki myös, isä oli noin 4v ja setä n 2v ja täti syntyi täällä. Äiti tuli tänne noin 11v. [;-)]

Mulla on yksi tuttu joka on viiden polven Helsinkiläisiä [NUT]  Eiköhän se ihminen itse ole se merkittävin ei se missä asuu tai missä on syntynyt. Mukava pohjalainen, karjalainen, hämäläinen, lappilainen tai savolainen on tervetulleempaa seuraa kuin 1-10 polven kauhea luontoinen stadilainen  [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #28 : 23.08.08 - klo:16:32 »

Kivoi kuvii  [:-)]

ja mä oon puoliks paljasjalkanen Porvoolainen, Kaitsu määritelmän mukaan.
Mut ihan oon kummiskin täällä paljasjalkasena syntynnä   :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 23.08.08 - klo:16:53 »

Hienot kuvat! Lehdessä aamulla ei yhtä hyvät!

Keskustelu "mistä kotoisin" olisi mukava: tuon määritelmän mukaan, että molemmat vanhemmat olisivat syntyneet esim. Helsingissä, olisivat helsinkiläisiä  [:-)], minä en ole mistään kotoisin, no "landelta"...  [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.063 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.