Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Perunasta udellaan...

Tänään
- 12 (28.6%)
Eilen
- 10 (23.8%)
tämän viikon aikana
- 5 (11.9%)
viime viikolla
- 4 (9.5%)
alku kuussa
- 3 (7.1%)
viime kuussa
- 4 (9.5%)
alku vuonna
- 3 (7.1%)
ei tänä vuonna
- 1 (2.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 37

Äänestys päättynyt: 26.09.08 - klo:17:55

Kirjoittaja Aihe: Keitetty peruna - Gallup  (Luettu 1956 kertaa)

Palokärki

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Keitetty peruna - Gallup
« Vastaus #45 : 26.08.08 - klo:22:16 »

Pakko tunnustaa että  kinuskikakkuja menee enempi kun perunoita  [:17]

ok.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #46 : 26.08.08 - klo:22:18 »

no on se kumma, jos kolesterolit on muka hömpötystä, että kun vähentää kolesterolin saantia, niin laihtuu.  :-O On se kyllä kumma. Kumma ku mie laihduin 7 kg heti kun vähensin rasvan käyttöä. :-O
Kirjattu

Palokärki

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 26.08.08 - klo:22:20 »

no on se kumma, jos kolesterolit on muka hömpötystä, että kun vähentää kolesterolin saantia, niin laihtuu.  :-O On se kyllä kumma. Kumma ku mie laihduin 7 kg heti kun vähensin rasvan käyttöä. :-O

kolesterolia ei saada, se tuotetaan omassa maksassa ja haimassa. Jos olisit vähentänyt hiilihydraatteja olisit laihtunut enemmän... tosin naisilla ei se auta painoon niin paljon kuin miehillä, mutta veriarvot paranevat ja olo myös.
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #48 : 26.08.08 - klo:22:22 »

Eikö jo Arvo Ylppö sanonut että kohtuus kaikessa. Siihen minä ainakin uskon. :-))

Samoin  [:-)]

...ja viimeksi keittelin perunoita sunnuntaina
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 26.08.08 - klo:22:34 »

kolesterolia ei saada, se tuotetaan omassa maksassa ja haimassa. Jos olisit vähentänyt hiilihydraatteja olisit laihtunut enemmän... tosin naisilla ei se auta painoon niin paljon kuin miehillä, mutta veriarvot paranevat ja olo myös.

En varmasti olisi laihtunut pelkällä hiilihydraattien vähentämisellä. Ainakaan niin paljo. Turuha tolokuttaa. Onhan niitä laihdutuskeinoja tietty monia. Pääasia että saa energiaa vähemmän kuin kuluttaa. m.o.t. Laihtua voi monella erilaisella keinolla, joten kiistan aiheeksi tästä ei ole. Heh, totuus on, että LAIHDUIN.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #50 : 26.08.08 - klo:22:43 »

peruna, tuo Suomen liikalihavuuden, diapedeksen ja sydän- ja verisuonitautien aiheuttaja

Mun lihavuuden taustalla ei ainakaan ole peruna. Ainakaan normaali, keitetty peruna. Itse asiassa mä miellän kohtuullisen perunan syönnin osaksi terveellistä ruokavaliota.

Ranskalaiset ja lohkoperunat sitten on sellaisia herkkuja, joiden epäterveellisyyden mä tunnustan. Rasvaa suupielissä  [;-)]

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #51 : 26.08.08 - klo:22:52 »

peruna, tuo Suomen liikalihavuuden, diapedeksen ja sydän- ja verisuonitautien aiheuttaja

:-O :-O :-O   enpä minäkään usko että yksin peruna on tuohon syyllinen, kaikenlaiset rasvaiset ja epäterveelliset ruuat mielummin syyllisiä  [:-I]

tuo onkin se yleinen väärinkäsitys, että rasva aiheuttaa näitä, mutta se on hiilihydraatit, eritoten nopeasti sulavat kuten tärkkelys jota peruna on täynnä. http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=5

Minä nyt tähän ihan vähän sorkkaisen.
En ole lukenut koko ketjua joten mulle anteeksi annettakoon jo ole "vämmärtänyt yyrin".

Mutta mieheni laihdutti tuhdisti viime vuonna tammikuusta toukokuuhun käyttäen Painonvartijoiden
pistetaulukkoa.
Koko aikana hänen ei tarvinnut "nähdä nälkää".
Ja siellä perunat olivat pisteytetty siten että muistaakseni (taulukko ei nyt muassa) kolmesta perunasta laskettiin
pisteet, mutta sitten sai sen yli syödä miten monta jaksoi. Ei kuulemma sitten enää sanottavasti vaikuttanut.
Ei kai tuossakin ole kyse siitä mitä sen perunan KANSSA syö  [:-I]
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #53 : 26.08.08 - klo:23:22 »

:-O :-O :-O   enpä minäkään usko että yksin peruna on tuohon syyllinen, kaikenlaiset rasvaiset ja epäterveelliset ruuat mielummin syyllisiä  [:-I]

tuo onkin se yleinen väärinkäsitys, että rasva aiheuttaa näitä, mutta se on hiilihydraatit, eritoten nopeasti sulavat kuten tärkkelys jota peruna on täynnä. http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=5

Minä nyt tähän ihan vähän sorkkaisen.
En ole lukenut koko ketjua joten mulle anteeksi annettakoon jo ole "vämmärtänyt yyrin".

Mutta mieheni laihdutti tuhdisti viime vuonna tammikuusta toukokuuhun käyttäen Painonvartijoiden
pistetaulukkoa.
Koko aikana hänen ei tarvinnut "nähdä nälkää".
Ja siellä perunat olivat pisteytetty siten että muistaakseni (taulukko ei nyt muassa) kolmesta perunasta laskettiin
pisteet, mutta sitten sai sen yli syödä miten monta jaksoi. Ei kuulemma sitten enää sanottavasti vaikuttanut.
Ei kai tuossakin ole kyse siitä mitä sen perunan KANSSA syö  [:-I]

Mitä sen kanssa syö! Näin mäkin olen asian käsittänyt. Ei kai peruna sinänsä lisää kolesteroliarvoja..se vain on, ettei kukaan syö pelkkää perunaa, saatikka raakana.. [:-I] :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 27.08.08 - klo:09:21 »

Nyt järki käteen näiden Heikkilöiden yms. trendien kanssa,  Muutama vuosikymmen sitten eräs työkaverini meinasi tappaa itsensä tuon nyt kehutun Atkinsin-dietin kanssa.  Sillä paineet kohosi kohisemalla ja melkein taju kankaalla kun meni dietiin kanssa överiksi. Jos mieli elää niin oli lopetettava ja heti se Dr.Atkinsin kanssa vehtaaminen.  Ootahan Palokärki kun pääset eläkeikään. Ja jos olet terve, vielä elinvoimainen niin tuskinpa haluat että joku sua paljon nuorempi tuumiskelee että tuon ikäiset joutais kuolla pois, tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. Elämää pitää kunnioittaa niin kauan kuin sitä on. Kyllä se kuolema satoa saa meistä kaikista, se on varma. Ja todellakin, veroja ollaan makseltu vuosien varrella joten oikeus elämään ja mahdollisimman hyvään sellaiseen on olemassa. Eri asia jos maailmassa menee kaikki hepsankeikkaa, sitten se on pois meiltä kaikilta suurilta osin, se näennäinen hyvinvointi.
Olen edelleenkin sitä mieltä että ruokaa, monipuolista sopivasti + liikuntaa sopivasti = kilot ja arvot kohdallaan. Sairaudet sitten ja perinnölliset tekijät muuttavat tilannetta.
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 27.08.08 - klo:11:12 »

Hyvä Marle kirjoitat asiaa. Kohtuus kaikessa. Sairaudet tulevat jos ovat tullakseen. Minun kaksi hyvää ystävääni jotka olivat hoikkia ja elivät terveelllistäelämää sairastuivat ja kuolivat, valitettavasti.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #56 : 27.08.08 - klo:11:16 »

Marlen kanssa samaa mieltä ollaan täälläkin. [:-)]
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 27.08.08 - klo:11:17 »

Taitaa tästä keitetystä perunasta tulla "kuuma peruna" [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #58 : 27.08.08 - klo:11:19 »

[:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 27.08.08 - klo:13:36 »

Kirjattu

Sivu luotiin 0.345 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.