Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Perunasta udellaan...

Tänään
- 12 (28.6%)
Eilen
- 10 (23.8%)
tämän viikon aikana
- 5 (11.9%)
viime viikolla
- 4 (9.5%)
alku kuussa
- 3 (7.1%)
viime kuussa
- 4 (9.5%)
alku vuonna
- 3 (7.1%)
ei tänä vuonna
- 1 (2.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 37

Äänestys päättynyt: 26.09.08 - klo:17:55

Kirjoittaja Aihe: Keitetty peruna - Gallup  (Luettu 1946 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Keitetty peruna - Gallup
« Vastaus #75 : 28.08.08 - klo:07:41 »

Luulisin että diabeetikot jotka haluavat huolehtia itsestään hyvin, ovat varsin tietoisia ruokavaliostaan. 

Heikkilän ajatuksia tukielinsairauksista ja niiden hoidosta olen myös lukenut, ja niihin vaivoihin moni on saanut häneltä apua [:-)]

Vaan kun eivät välttämättä ole. Eräs ins.diabeetikko-tuttavani sanoi, että sokeria saa käyttää kun pistää lääkettä enemmän.
Sok.taudin hoidossa kaiken hoidon a ja o on vakaa verensokeritaso. Jokainen, jolla on mittari voi tutkia kuinka verensokeri käyttäytyy minkäkin aterian jälkeen. Erot ovat huimat jos käyttää runsaasti hiilihydraatteja.
Itsekin olen pyrkinyt vähentämään hiilihydraatteja. Paino reagoi aina silloin laskemalla ja olo on huomattavasti virkeämpi. Lisäksi iho on paremman tuntoinen ja nivelet voivat myös paremmin.
Minulla on tullut jonkinmoinen inho kevyttuotteisiin, koska ne ovat niin teollisia "mössöjä", eivät oikeaa ruokaa.
Tutkimusten taustat kannattaisi aina selvittää. Niissä valitettavasti on näitä "kytkösjuttuja", jotka sitten vaikuttavat tuloksiin.
Olen aivan vakuuttunut, että ravintosuositukset tulevat muuttumaan, kunhan aikaa vielä kuluu. Esim. tranrasvat ovat muistaakseni kiellettyjä joissakin Euroopan maissa ja Yhdysvallat kielsi äskettäin niiden käytön ravintoloissa. Meillä niitä mainostetaan kevyinä ja terveellisinä tuotteina.

Tuossa mainitsin JOTKA HALUAVAT, eli kyllä mukaan mahtuu niitäkin jotka leväperäisesti hoitelevat diabeetestään ja sitten mennään koomaan yms..  valitettavasti [:-(]
Kyllä täälläkin voi on sillointällöin käytössä. Joitakin tuotteita ostan rasvattomia, jotkin taas kunnon makuisina, eli rasvaton kermajuusto ei kyllä maistu niin hyvältä kuin rasvainen, ja olenkin alkanut ostamaan kunnon kermajuustoa [:-)]
« Viimeksi muokattu: 28.08.08 - klo:07:44 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 28.08.08 - klo:08:25 »

Juu, näköjään luin huolimattomasti.  [:-)] Sen verran tuosta vielä, että ravintoaineet käyttäytyvät eri tavoin riippuen siitä mitä syö minkäkin kanssa. Jos käyttää yhtäaikaa rasvaa ja hiilihydraatteja, paino nousee. Uudet perunat ja voikastike ovat kyllä herkullisia. Monet potut olen syönyt voikastikkeen kera. Onneksi kausi on lyhyt.
Ateriassa saa olla kaloreita paljonkin rasvan muodossa jos hiilihydraatteja ei ole muuten kuin mitä kasviksista ja marjoista tulee, niin laihtuu. Laihtuu enemmän kuin ns. kevyellä dieetillä. Äskettäinhän siitä oli lehdissäkin. Oli testattu  kevytdieettiä, ns. välimerendieettiä ja vähähiilihydraattista dieettiä. Kalorirajoitusta ei ollut ollenkaan viimeisessä ja sillä putosi paino eniten.
Asiaa voi testata jokainen jos haluaa; tarkkana kuitenkin saa olla, koska dieetin kariuttavia aineita on sisällytetty niin moniin syötäviksi tarkoitettuihin juttuihin.
Itse syön myös silloin tällöin mutta silloin en laita päälle rasvaista yhtäaikaa. Sen sijaan esim. kermajuusto on hyvä "kahvileipä".
Vieraisilla otan mitä tarjotaan, kotona vältän tiettyjä juttuja.  [:-)]

Kirjattu

Palokärki

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #77 : 28.08.08 - klo:17:36 »

Erot ovat huimat jos käyttää runsaasti hiilihydraatteja.
Itsekin olen pyrkinyt vähentämään hiilihydraatteja. Paino reagoi aina silloin laskemalla ja olo on huomattavasti virkeämpi. Lisäksi iho on paremman tuntoinen ja nivelet voivat myös paremmin.
Minulla on tullut jonkinmoinen inho kevyttuotteisiin, koska ne ovat niin teollisia "mössöjä", eivät oikeaa ruokaa.
Tutkimusten taustat kannattaisi aina selvittää. Niissä valitettavasti on näitä "kytkösjuttuja", jotka sitten vaikuttavat tuloksiin.
Olen aivan vakuuttunut, että ravintosuositukset tulevat muuttumaan, kunhan aikaa vielä kuluu. Esim. tranrasvat ovat muistaakseni kiellettyjä joissakin Euroopan maissa ja Yhdysvallat kielsi äskettäin niiden käytön ravintoloissa. Meillä niitä mainostetaan kevyinä ja terveellisinä tuotteina.

Olen täysin samaa mieltä... Vähähiilihydraattisen dieetin teho perustuu siihen, että ei ole nälkä. Rasvat pitävät kylläisyyden tunteen kauan ja ei tarvitse kokoajan syödä jotain yhtä heppoisaa kuin esim. koulunruoka =D
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 28.08.08 - klo:17:58 »

Niin, koululaisethan tappaa nälän tunteen suklaapatukoilla yms... [;-)]  vaan ne vitamiinit.. [8-)]
Kirjattu

Palokärki

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #79 : 28.08.08 - klo:18:03 »

Niin, koululaisethan tappaa nälän tunteen suklaapatukoilla yms... [;-)]  vaan ne vitamiinit.. [8-)]

en minä... vitamiineilla ei elä! Kaloreilla kylläkin! Ja parhaiten hitaasti sulavilla, kuten rasvoilla!  :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #80 : 28.08.08 - klo:18:24 »

Jos ei vitamiineja, tulee puutostauteja,eräässä niistä hampaat putuaa suusta yms....katos, tälläkin on enää ehkä yksi, ja muutenkin vitamiinien/hivenaineiden puutoksesta kyllä elimistö alkaa ilmoittamaan tavalla ja toisella  [:´((] [;-)]
Kirjattu

Palokärki

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 28.08.08 - klo:21:00 »

Totta, mutta ilman energiaa klo 16 asti jatkuvassa koulupäivässä tulee huono olo... Tänään kävi näin...
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #82 : 28.08.08 - klo:21:10 »

Mulla tulee nälkä saman tien jos en ole syönyt pitkiä hiilareita, mä olen niitä ihmisiä jotka vois elää onnellisesti leivällä tai puurolla tai kupillisella riisiä. itten taas mulla on yksi kaveri joka tulee kiukkuiseksi jos se ei saa proteiineja ruuasta.

Mulla on teoria, että ihmiset jakaantuu "inuit-hindu-akselille", eli toiset jotka eläis pelkällä lihalla ja toiset jotka eläis pelkillä kasviksilla. Suurin osa menee jonnekin sille välille, mutta kaikkia ei pitäis pakottaa yksinomaan jompaankumpaan päähän skaalaa. Ettäs tiedätte, sekä kasvissyöjät että alakarppaajat.  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #83 : 28.08.08 - klo:21:14 »

Minäki kyllä uskon vakaasti siihen, että ihmisissä on OIKEESTI yksilöllisiä eroja! Myös tässä suhteessa, kuten monessa muussakin asiassa.
Kirjattu

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #84 : 28.08.08 - klo:22:44 »

Mulla tulee nälkä saman tien jos en ole syönyt pitkiä hiilareita, mä olen niitä ihmisiä jotka vois elää onnellisesti leivällä tai puurolla tai kupillisella riisiä. itten taas mulla on yksi kaveri joka tulee kiukkuiseksi jos se ei saa proteiineja ruuasta.

Mulla on teoria, että ihmiset jakaantuu "inuit-hindu-akselille", eli toiset jotka eläis pelkällä lihalla ja toiset jotka eläis pelkillä kasviksilla. Suurin osa menee jonnekin sille välille, mutta kaikkia ei pitäis pakottaa yksinomaan jompaankumpaan päähän skaalaa. Ettäs tiedätte, sekä kasvissyöjät että alakarppaajat.   :-))

:-)) [:-DD] 
Ei ketään pakoiteta mihinkään. Piti muuten tarkistaa tuo "alakarppi". Tahtoo aina unohtua, kumpi niistä on ehdottomampi eli se on just tuo alakarppi.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.308 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.