Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 13016 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #225 : 09.10.08 - klo:09:13 »

Samantapainen on tämäkin loukku. Sieltä ei pääse pois jos sinne menee ja se laukeaa. Mutta se on oltava auki siihen asti, että sinne mennään.
Tämä on nyt erittäin haastava tapaus. Voi olla, että on erittäin viisas tapaus tai sitten on nähnyt miten toisille kävi kun loukkuun menivät.
Mutta kun ei raukka ymmärrä, että hänen parastaan tässä koetetaan.
Olen aivan hermoraunio! En osaa tehdä nyt mitään.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #226 : 09.10.08 - klo:10:40 »

Voi Luoja... tätä mä vähän pelkäsinkin. Että neljän kohdalla ei vielä voi olla varma. Viisi pentua ei oo mikään ihme. Toivottavasti ei sentään enää kuudetta.

Kyl se nyt on vaan niin että SITÄ AUKKOA EI PEITETÄ ENNEN KUIN ASIASTA ON TÄYSI VARMUUS! Kai ne työmiehet ovat yhteistyökykyisiä/-haluisia, eivätkö ole tähän astikin olleet? Aukon peittäminen ei tosiaankaan voi olla maailman kiireellisin asia. Nyt tiukka linja sen asian suhteen!

Eikö sinne talon alle mahdu ihminen menemään???
Kirjattu

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
« Vastaus #227 : 09.10.08 - klo:11:03 »

Apua, nyt ollaan täälläkin ihan täpinöissään. Pystytkö Hömis jotenkin
estämään sen täyttämisen ennenkuin pentu on saatu kiinni?
Vai täytyykö lähellä asuvien pönttöläisten tulla kahlehtimaan itsensä
koneisiin estääksen sen?
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #228 : 09.10.08 - klo:11:09 »

No jopas.... Onko tuon talon alusta kovasti erilainen kuin teidän talon? Onko teillä joku joka sinne mahtuu ja pystyy ja suostuu menemään?

Se pentu on saatava pois sieltä. Sitä täyttöä ei kerta kaikkiaan saa aloittaa ennen sitä. Ja jos joku yrittää, niin soittakaa poliisille. En tiedä auttavatko, mutta luulisi tuon nyt täyttävän eläinrääkkäyksen kriteerit, jos pentu on vaarassa jäädä loukkuun talonalustaan.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #229 : 09.10.08 - klo:11:27 »

Hätääntyneenä soittelin tuossa Hömikselle ja onneksi tilanne ei ole ihan niin paha kuin mielessäni kuvittelin. Sorakasan alle talon alustaan jäämisen vaaraa ei ole. Soran levitystapa ja työmiesten asenne ovat sellaiset, että sinne ei voi vahingossakaan jäädä ansaan. Muuten kyllä pieni kisunpentu pitää saada turvaan kiireellä, mutta ihan noin välitöntä hengenvaaraa sillä ei ole.

Kovasti tekevät porukalla töitä sen eteen, että kisu saadaan kiinni ja luotan täysin siihen, että jos se on tarkoitus kiinni saada, niin se myös saadaan.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #230 : 09.10.08 - klo:11:32 »

Tuo tieto helpotti huomattavasti olotilaa. Toivotaan, että pikkuinen ei ihan villiinny. Voi kunpa kaikki päättyisi onnellisesti.
Kirjattu

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
« Vastaus #231 : 09.10.08 - klo:11:49 »

Työmiehille  [:5]

Onneksi siellä duunarinhaalarin alla on hyvä sydän  [:45]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #232 : 09.10.08 - klo:11:57 »

Huh helpotus!

Sillä kissanpennullahan täytyy olla aivan hirmuinen nälkä! Eihän se ole saanut syödäkseen mitään, koska kaikki ruoka on loukuissa! Eli uskon kyllä, että noin nälkäisenä ruoka sen houkuttelee loukkuun. Koskahan se pikkuinen on viimeksi syönyt...? [:-I] [:-(] Niin ja juonut vettä! Siis... jos sillä ei ole vettä saatavilla niin, kauhia... ehkä edes vesikuppi pitäisi olla loukun ulkopuolella, nestettä pitää ehdottomasti saada ettei pentu menehdy... ai että mä oon huolissani täällä.

Mutta luotan että Hömis ja apujoukot kyllä osaavat hommat!

Kermaa ei kyllä loukun ulkopuolelle kannata laittaa, se taas vie nälänkin, mutta ehkä vettä... onks loukussa tonnikalan lisäksi kermaa?

oon mä kans varsinainen etäneuvoja... [:-I]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #233 : 09.10.08 - klo:12:18 »

Se on viime yönä saanut syödäkseen. Nyt ruokaa ei ole kuin loukussa.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #234 : 09.10.08 - klo:17:45 »

Tsemppiä Hömikselle ja apujoukoille pikkukisun kiinni saamiseen  [:10]   [:72] [:72]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #235 : 09.10.08 - klo:17:49 »

Voi mitä sydämentykytyksiä saa kun lukee tätäkin ketjua.
Toivottavasti se on sitten jo viimeinen irrallaan oleva pentu.
Tsemppiä  [:72]

Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #236 : 09.10.08 - klo:18:34 »

Voi kumpa se sitkeä Sissi tajuaisi oman parhaansa tai siis menisi syömään. Kyllä tästä joukosta olisi ihana saada potretti.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #237 : 09.10.08 - klo:21:34 »

Koko päivän olen tässä päivystänyt ja noin tunnin välein tehnyt kierroksen pihalla. Ei mitään.
Se on erittäin arka ja tulee ehkä vasta yöllä. Juuri kävimme virittämässä sinne kaksi loukkua joihin laitettiin tonnikalaa syötiksi. Joku oli hyväsydämisyyttään laittanut ruokaa näkösälle, sen hävitin pois.
Eräs kissaystävä on tulossa ensi yöksi vahtiin.

Minä olen menettänyt kaiken toivoni ja otan syyt niskoilleni, että yksi menetettiin.
Toiset kolme ovat käyneet lääkärissä, rokotettu on. Ei ollut korvapunkkeja - onneksi! Menen käymään ja katsomaan näitä lapsia joskus ja sitten tulee kuvia.

Lahjan perään en ole nyt soittanut. Mutta jaksan uskoa, että hänellä on hyvä olla orvon pienokaisensa kanssa. Meillä ryhdytään nyt sopeutumaan siihen ajatukseen, että meille tulee uusi perheenjäsen! Tämä yksi kissatäti on hoidellut satoja kissoja ja ottanut niitä kotiinsa. Hän sanoi, että 95 % sopeutuu aivan varmasti. Aikaa saattaa viedä, mutta kyllä onnistuu.

Olen lähettänyt tuhat ja yksi rukousta tuonne yläkertaan, jospa sittenkin saisimme tuon viimeisenkin mohikaanin turvaan.

Kyllä nuo vapaaehtoiset kissaihmiset tekevät suunnattoman hienoa työtä näiden ressukoiden hyväksi! Ja minä olen päättänyt, että meidän taloon hankitaan aivan ikioma loukku. Niitä ei kaupasta saa - täytyy vaan löytää joku, joka tekisi meille sellaisen. Uskon, että sillä on varmasti jatkossakin käyttöä!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #238 : 09.10.08 - klo:22:25 »

Laitan saman viestin tänne, kuin päivän ketjuun, että varmasti huomaat:

Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon Hömis. Pidätte nyt vaan niitä loukkuja siellä, eikä ruokaa muuten kuin loukussa, kyllä hän voi sieltä nälissään loukkuun mennä.

Mun äitini kissa kerran pääsi irti VALJAISTA pihalla ja karkasi. Äiti piti loukkua pihalla KOLME KUUKAUTTA!!! Oli TALVI. Ja yks kaunis päivä kun hän taas - tuhannennen kerran - meni loukkua kattomaan, niin KISSA OLI SIELLÄ! :-O Hän sai kissansa takaisin! Arvatkaa mikä tunne... äidilläni. Hän oli kissaan erittäin kiintynyt ja sydän ahdistusta pullollaan sen kolme kuukautta. Ja se kissa löytyi kuin löytyikin loukusta kolmen kuukauden päästä.

Pidätte nyt vaan niitä loukkuja siellä. Ei niitä ihan koko ajan tarvi käydä "kokemassa". Jos ja kun kissa sinne menee, niin siellä on ja pysyy. Vaikka joutuiskin odottamaan vaikka tunteja siellä, niin tallessahan on.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #239 : 10.10.08 - klo:09:28 »

Viime yönä päivystettiin kahden loukun kanssa. Ei tulosta. En ole vielä kuullut tarkemmin, onko häntä edes näkynyt.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.109 sekunnissa. 16 kyselyä tietokannasta.