Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 13014 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #240 : 10.10.08 - klo:09:41 »

Jos kohta kukaan ei jaksa öisin enää päivystää, niin pitäkää kuitenkin vaan loukut siellä vaikka kuinka kauan. Eihän kukaan ikuisesti öisin jaksa valvoa... [:-(]

Silloin kun äitini sen 3 kuukautta omaa kissaansa loukutti, niin hän kävi kattomassa aamulla päivällä ja illalla. Ei hän öisin siellä käynyt. Oli talvi, loukun päällä oli mattoja, lumi satoi päälle... loukun sisälläkin oli varmaan joku pehmuste... Oli kertakaikkinen ihme, että kisu viimein löytyi sieltä. Laiha oli raasu ku mikä, en tajua miten se oli selvinnyt hengissä 3 kk talvella. Sisällä se oksensi ja siinä oli jotakin kuin jotain kasvin juuria tms. [:-I]

Joku kyllä oli ehkä ruokkinut sitä. Äitini nimittäin sai aivan eriskummallisen puhelinsoiton, kun oli laittanut katoamisilmoituksia valokuvan kera kaupan ilmoitustauluille, lehteen laittoi useammankin kerran katoamisilmoituksen. Sitten tuli puhelinsoitto, jossa nuoren pojan ääni sanoi, vihaisella äänellä: "Sillä on jo koti!" :-O [?] [?] [?] Ja paiskas puhelimen kiinni. [?] Ihan ihme juttu... Ei ois kai halunnut luopua siitä... jotaki tämmöstä. Silti vapaana seikkaili kissa. [:-I] [:-I] [:-I]

Tää nyt ei kuulunut tähän juttuun muuten, kuin, että ehkä siellä ei ole pakko yöllä päivystää, jos ei jaksa. Mutta hyvähän se on jos joku jaksaa!!! Sinnikkäitä ootte olleet jo tähän asti ku mikä!!!

muoks. ja oon suoraan sanottuna hämmästynyt, että ne neljä saatiin kiinni noin nopeasti! Ei menetetä toivoa.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #241 : 10.10.08 - klo:09:54 »

Minusta tuosta viidennestä pennusta pitäisi ilmoittaa eläinsuojeluviranomaisille ja sinne löytöeläintaloon. Ootko Hömis keskustellut  heidän kanssaan??? Varsinkin tuo ensin mainittu, asia kuuluu HEIDÄN VASTUUALUEELLEEN. Heidän pitää saada tietää. Jos sieltä tulisi lisäapuja. Te uuvutte kohta.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #242 : 10.10.08 - klo:10:13 »

Löytöeläintaloon on ilmoitettu heti kun pennut on havaittu. Heidän vastauksensa oli ollut : "Ei kuulu meille!"
Me teemme  kaiken voitavamme vielä viikonloppuna. On meitä siinä aika monta ihmistä valjastettuna. Ja jos emme löydä sitä enää, niin sitten ei.
Minä en anna tätä itselleni koskaan anteeksi, mutta sen kanssa on vaan elettävä
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #243 : 10.10.08 - klo:10:31 »

Minun mielestäni loukun luona ei saisikaan turhaan käydä, sillä ihan varmasti pikkuinen pelkää ihan hirveästi. Jos loukussa on ruokaa ja vettä, niin siellä ei tarvi muuta kuin käydä tarkastamassa aamulla ja illalla. Tuokin on ihan hyvä juttu, että laittaisi siihen vaikka jonkun vanhan maton päälle suojaksi.
Voi että, kunpa se pikku kisu nyt ymmärtäisi mennä sinne.
Jaksamista kaikille, erityisesti niille, jotka toimivat siellä kisun kiinni saamiseksi.
Kirjattu

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
« Vastaus #244 : 10.10.08 - klo:10:46 »

Voimia Sinulle Hömis ja kaikille muille jotka ovat tässä mukana  [:1]

Olette mielessäni koko ajan
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #245 : 10.10.08 - klo:10:55 »

Löytöeläintaloon on ilmoitettu heti kun pennut on havaittu. Heidän vastauksensa oli ollut : "Ei kuulu meille!"
Me teemme  kaiken voitavamme vielä viikonloppuna. On meitä siinä aika monta ihmistä valjastettuna. Ja jos emme löydä sitä enää, niin sitten ei.
Minä en anna tätä itselleni koskaan anteeksi, mutta sen kanssa on vaan elettävä

Ei se löytöeläintalolle varmaan kuulukaan, mutta eläinsuojeluviranomaisille se kuuluu ehdottomasti!

Hömis, sähän et ole tehnyt MITÄÄN VÄÄRIN vaan toiminut LOISTAVASTI. Kaikki ollaan täällä oltu samaa mieltä sinun toiminnan suhteen. Ei ole sinun syytäsi, jos viides pentu ei ole mennyt loukkuun. [:-)] [:1] [:30]

Joku matto loukun päällä oiskin hyvä idis, kuten Mesis sanoi. Kissoilla kun on taipumus nimenomaan hakeutua suojaisiin paikkoihin ja "onkaloihin". Ei tartte ku kotona olla tyhjä pahvilaatikko jossakin, niin kissa on HETI siellä. :-)) Kerran löysin äitin kissan nukkumasta kassissa. [:-)] Semmonen "hämärä onkalo" vois houkutella kisua sinne, sehän on "turvallinen paikka". [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #246 : 10.10.08 - klo:12:15 »

Luulenpa, että tämä tarina on kirjoitettu  loppuun. Jatkan toki loukuttamista vielä viikonlopun. Viime yönä pennusta ei ollut mitään havaintoa ja kaksi loukkua olivat koskemattomina.
-------------------------
Soittelin Lahjan perään. Sain kuulla, että hän on erittäin onnellinen adoptiolapsensa kanssa. Hoitaja kertoi, että hän vei ensin varovasti pentua Lahjalle. Mutta ennen kuin hän ennätti laskea pentua käsistään, oli Lahja jo nuollut sitä ja alkanut heti imettämään. Lahja on ensin ollut antibioottikuurilla, mutta nyt maito tulee luonnollisella tavalla pois. Hoitajat tuntuivat kovasti tykästyneen Lahjaan.
 Ja niin se sitten on, että minulla on nyt sitten varaus Lahjaan. Vielä noin 10 viikkoa hän saa imettää ja toteuttaa äidinvaistoaan. Sitten kun  tuo loppuu Luonnon oman aikataulun mukaan, niin sitten minä menen hakemaan Lahjan uuteen kotiin.
Olen siihen niin kovasti kiintynyt.
 [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #247 : 10.10.08 - klo:12:16 »

Jatkoa Susun kirjoitukseen: Niin, ja jos siellä vielä tuoksuu hyvä ruoka, niin...... [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #248 : 10.10.08 - klo:12:21 »

Soittelin Lahjan perään. Sain kuulla, että hän on erittäin onnellinen adoptiolapsensa kanssa. Hoitaja kertoi, että hän vei ensin varovasti pentua Lahjalle. Mutta ennen kuin hän ennätti laskea pentua käsistään, oli Lahja jo nuollut sitä ja alkanut heti imettämään. Lahja on ensin ollut antibioottikuurilla, mutta nyt maito tulee luonnollisella tavalla pois. Hoitajat tuntuivat kovasti tykästyneen Lahjaan.
 Ja niin se sitten on, että minulla on nyt sitten varaus Lahjaan. Vielä noin 10 viikkoa hän saa imettää ja toteuttaa äidinvaistoaan. Sitten kun  tuo loppuu Luonnon oman aikataulun mukaan, niin sitten minä menen hakemaan Lahjan uuteen kotiin.
Olen siihen niin kovasti kiintynyt.
 [:-)]

Ihanaa luettavaa  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #249 : 10.10.08 - klo:13:09 »

Hömis saa JouluLahjan! [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #250 : 10.10.08 - klo:13:23 »

Niin, tuon nimen historiaa:
Arvo tuli meille aikoinaan joululahjaksi ja hänen nimensä olikin ensin Lahja. Sitten huomattiin erehdys ja korjattiin nimi.
Nyt tämä uusikin on JouluLahja ja myös silloin kesällä oli TaivaanLahja!
Eihän hän voi muuta siis ollakaan! [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #251 : 10.10.08 - klo:20:30 »

Periksi en vieläkään anna. Kävin siirtämässä loukun meidän lehtikompostoriin. Se on erittäin rauhallinen paikka. Juuri viritin sen ja edelleen yksi vapaaehtoinen ilmoitti tulevansa vielä ensi yöksikin päivystämään. Hän tuo vielä toisen loukun.
En jaksa uskoa, että mitään tapahtuu, mutta sitten voi ainakin sanoa, että kaikki mahdollinen ja mahdotonkin melkein on tehty.
----------
Tapasin naapurin miehen ja hän kertoi nähneensä taas pitkäkarvaisen kissan pihalla. Siis viime tiistaina - Lahja ei ole ollut silloin enää kuvioissa.
En uskalla edes ajatella tätä tilannetta. Taasko uusi Kulkija...
Kirjattu

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #252 : 10.10.08 - klo:20:54 »

Voi voi, eikö tuo ikinä lopu [:-(]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #253 : 10.10.08 - klo:21:00 »

Minä en enää ymmärrä tätä kulkukissojen tulvaa. Tämä mieskin sanoi ajatelleensa, että ei tuollakaan kissalla voi hyvä koti olla, jos se täällä pihoilla luuhaa. Siis: on sen muutkin huomanneet kuin minä.

Hänkin kyllä epäili, että kissojen puskaradio kertoo, että siellä on sellainen mummu, joka hoitelee kaikkia kissoja! [:-DD]

Enpä todellakaan enää toivoisi uusia kulkijoita. Rupee niinku riittämään!
Kirjattu

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #254 : 10.10.08 - klo:21:13 »

Voisiko kaupunkialueella olla kesäkissaongelma [?]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.18 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.