Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 13015 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #255 : 10.10.08 - klo:21:25 »

Kun tämäkin nyt viimeksi nähty kissa oli ollut aivan täysikasvuinen! Samoin kuin on Lahja ja oli Kaapo Lilliäinen silloin aikanaan. Ja kaikki muutkin, jotka on pelastettu tästä. Lahjan pennut olivat ensimmäiset pennut tällä pihalla minun aikana.

Ei muuta kuin nyt pistän laput silmille enkä katso enää yhtään ympärilleni tuolla pihalla!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #256 : 11.10.08 - klo:13:26 »

Viime yönä ollut taas havainto tuosta yhdestä pennusta. Ei mene loukkuun. Se pelkää selvästi liikaa.
Ensi yönä koetamme supiloukulla, joka on verkkoa. JOspa sinne uskaltaisi sitten lopulta mennä.
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #257 : 11.10.08 - klo:14:20 »

Toivotattavasti viimeinenkin pentu saadaan turvaan. Ei se ymmärrä, että menemällä loukkuun se pelastaisi itsensä.

Erityisen iloinen olen siitä, että Lahjalle on tiedossa turvallinen ja rakastava koti. [:-)] [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #258 : 11.10.08 - klo:14:24 »

Hömis, mitä se tarkoittaa, että on ollut havainto...? Että joku on kaukaa nähnyt vilauksen?

Se kait pakenee, jos vähänkin lähemmäs yrittää...? Livahtaako se aina sinne talon alle piiloon, samaan paikkaan, onko sellaista havintoa...? Vai viilettääkö se jossakin kaukana siitä talonalusesta? Eikö sinne talon alle siis ihminen mahdu?

Sori ku kyselen niin kauheesti, mulla vaan on sydän niin kovasti mukana tässä jutussa.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #259 : 11.10.08 - klo:14:53 »

Havainto tarkoittaa sitä, että eräs vapaaehtoinen on viettänyt yönsä pihalla vahdissa. Kissa ei tule enää tuon talon alta - siellä se ei enää asu. Vein nyt ruokaa toiseen paikkaan.
Se pelkää tavattomasti ja käsin sitä ei kiinni saa.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #260 : 11.10.08 - klo:16:36 »

Sori ku kyselen niin kauheesti, mulla vaan on sydän niin kovasti mukana tässä jutussa.
Ihan sama mulla. Miksi siellä pitää olla vahdissa, jos se kissa kerran on säikky, eikös olisi parempi ettei siellä ole ketään. Se menee loukkuun ja saa ruokaa ja aamulla löydetään.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #261 : 11.10.08 - klo:18:33 »

Siellä ollaan vahdissa autossa istuen. Ei kissa siitä mitään ihmishavaintoa saa. Ja ihminen on siellä vain sen takia, että jos se menee loukkuun, niin saadaan mahdollisimman pian pois. Siellä kulkee muitakin ihmisiä ja joku voi jopa mennä ja avata loukun ja päästää kissan karkuun. Tämä alue on aivan kaupungin keskustaa.

Etenkin ensi yönä on oltava vahdissa, koska loukku on supiloukku ja rautalankaa. Se voi kauan siellä tempoillessaan satuttaa itseään. Karkuun se ei sieltä pääse, mutta joku voipi tulla "armeliaasti vapauttamaan" tai jotain muuta kivaa.
Eikä ole varmasti miellyttävä viettää monta tuntia loukussa pimeässä ja sateessa. Mitään ei voi sen loukun päälle laittaa, koska se selvästi pelkää pimeää loukkua.
Olemme kyllä täällä kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat pohtineet ja päätyneet nyt näin toimimaan. Kukaan ihminen ei sitä käsin kiinni saa. Talon alle ei mahdu, se on niin matalaa. Lassoamalla ehkä voisi saada, mutta meistä ei ainakaan kukaan osaa sellaista temppua.
Toivotaan vaan parasta
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #262 : 11.10.08 - klo:18:44 »

Tsemppiä teille kaikille. Kyllä te voitavanne teette ja enempää ei voi. Toivotaan nyt oikein kovasti, että onnistuu.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #263 : 11.10.08 - klo:19:36 »

Tsemppiä ja voimia täältäkin. Ja hatunnosto kaikesta mitä olette jo tehneet!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #264 : 11.10.08 - klo:20:07 »

Olen varmaan huonosti kertonut ja selittänyt näitä olosuhteita. Vaikeaa on selittää, koska tämä alue on laaja, talon alusta on erittäin laaja alue ja piilopaikkoja on tässä lähiympäristössä niin paljon, että niitä ei suurikaan ihmisjoukko pystyisi selvittämään. Talon alle voisi mennä, mutta se ei hyödytä mitään, koska siellä on niin paljon koloja ja paikkoja minne piiloutua. Ja jos sitä ruvetaan hätistelemään ja ajamaan takaa, niin varmasti ei koskaan enää ilmaantuisi.

Ainoa tapa on nyt yrittää kärsivällisesti loukuttaa - viime yönä oli kaksi loukkua, nyt viritimme sitten lisäksi supiloukun. Vapaaehtoinen auttaja tulee myöhemmin yöksi autoonsa vahtimaan. Hän näkee kissan, jos se tulee. Oli viime yönäkin tullut, siis se kissa, istuskellut pitkään pihalla ja näykkinyt jotain ruokaa, mutta loukkuun ei uskaltanut. Mitäs siinä sitten teet. Jos tulet autosta ulos, on kissa tiessään. Ei sitä kiinni saa.
Aikalailla vaikea on tämä tapaus. Ne toiset tulivat helposti loukkuun, saatiin nopeasti pois ja turvaan. Niillähän ei nyt olekaan hätää enää.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #265 : 11.10.08 - klo:20:53 »

Kävin juuri äsken taas kokemassa loukut. Ei mitään. Sekään ei haittaa, jos loukulla käy usein, koska siellä on sitä muuta hälinää ja ääntä jokatapauksessa. Ei siellä minun käyntini ketään häiritse. Nyt on lauantai-illan hälinät päällä ja voi mennä myöhään, ennen kuin se ilmestyy.
Toinen loukku on siellä toisten poikasten löytöpaikalla, mutta se on melko lähellä katua ja siellä on hälinää. Toinen loukku on meidän lehtikompostorissa, rauhallinen paikka, mutta se pelkää tuota loukkua, joka on pimeä.

Meidän epäilys on nyt sellainen, että tuo poikanen on jotenkin "vajaa", ei syö juuri mitään ja on erittäin laiha. Jos sillä olisi nälkä, kuten sisaruksillaan, olisi se jo jäänyt loukkuun. Toiset jäivät tosi helposti, kun oli ruokaa tarjolla. Jopa päivällä saatiin kiinni!
Tämä voi olla jotenkin vajaa eikä olisi muutenkaan selvinnyt elämälle. Mutta olisi parempi lopettaa kärsimykset kuin kulkea tuolla yön pimeydessä.
Odotellaan nyt kuitenkin, periksi en vieläkään anna. Kaikkeni olen tehnyt niin minä kuin kaikki muutkin, jotka ovat tässä operaatiossa mukana. Ei jää huono omatunto, että ei olisi yritetty kaikki mahdollinen. Joskus vaan ei ihmisenkään konstit auta.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #266 : 11.10.08 - klo:20:55 »

Kyllä täältä annetaan Rouva Hömötiaiselle ja muille operaatioon osallistuneille 100% kiitokset
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #267 : 11.10.08 - klo:21:01 »

Syökö se siis kuitenkin jotakin? Mistä?

Onko siellä loukun ulkopuolella ruokaa? Vai onko ruoka ihan loukun suulla, että se ylettää syömään menemättä sisään... Pitäiskö antaa maitoa/kermaa... Jos hän olisi vielä ollut imetyksen tarpeessa. (Kissalla voi olla eri aikaan hedelmöityneitä pentuja, tämä saattaa olla se "nuorin" ja siten kehittymättömin. Luin just vasta asiasta.)

Älä hermostu mun uteliaisuudesta, asia vaan pyörii minunki mielessä koko ajan.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #268 : 11.10.08 - klo:21:33 »

Kissan piiloutumiskyvystä saa päivittäin esimerkkejä kotioloissakin, jopa "kesy" kotikissa saattaa kadota huusholliin niin, ettei kukaan tiedä, missä hän on. Saati sitten pihoilla liikkuva pelokas villikissa...
Rouva Hömötiainen on tehnyt eläinsuojelumitalin arvoista työtä pihapiirinsä kissaeläinten pelastajana !!!  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #269 : 11.10.08 - klo:21:43 »

Rouva Hömötiainen on tehnyt eläinsuojelumitalin arvoista työtä pihapiirinsä kissaeläinten pelastajana !!!  [:-)]

Kyllä, näin on.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.051 sekunnissa. 16 kyselyä tietokannasta.