Tuo otsikko on aika kehno, kiireessä keksitty.
Mutta se todella pitää paikkansa ja se on osoittautunut aivan oikeaksi.
Tänä iltana minä olen itkenyt, ensin itkin töistä tullessani kun jäin miettimään, että jos Kulkija viedään pois ja minä en sitä enää koskaan näe.
Toisen kerran itkin juuri äsken, ja itkin katkerasti. Ja itken vieläkin.
---------------------------------------------------------------------------
Illalla juutuin puhelimeen erään pönttöläisen kanssa. Sitten läksin tapaamaan Kulkijaa ja viemään ruokaa. Tiedän, että hän on nälkäinen illalla. Toki aamullakin jätin aamupalaa, mutta aina ei tiedä, kenen suuhun ne ruokapalat joutuvat. Hakkaraisetkin ovat löytäneet ruokintapaikan pensaiden juurella, talon alle johtavan aukon kohdalla.
--------------------------------------------------------------------
Kävin illalla eläinkaupassa ja olisin ostanut kissanmintulla "maustetun" hiirilelun, mutta niitä ei ollut kaupan. Ostin sitten kissanminttupastilleja. Ilkeä taka-ajatukseni oli, että niillä saisin houkuteltua Kulkijan paremmin syliini ja siten totuteltua hänet minuun että ei pelkäisi niin kovin kuten tähän asti.
----------------------------------------------------------------------------
Hänhän on ollut sylissäni pari kertaa, mutta tempoillut äkkiä itsensä irti, koska on todennäköisesti pelännyt aikalailla.
No, nyt minä sitten olin varustautunut kaikin asein kesytysleikkiin!
Mieltä poltteli ja pelotti suorastaan tuleva tapaaminen. Vieläköhän on yhtä arka kuin ennen. Voinko ottaa edes pienen pientä askelta lähemmäs syliä ja halauksia?????
Varustauduin myös silmälasein, koska pelkäsin, että hän voi peloissaan jopa raapia silmiäni. Ulkotakin laitoin myös päälle, koska en oikein tiedä, kuinka likainen hän on.
Siis sitten kissanruokapurkki ja pussi minttumakeisia mukaan, silmälasit ja takki päälle ja taistoon!
Menin pihalle ja lähestyin ruokintapaikkaa, joka on parin suuren pensaan juuressa talon seinustalla, siinä talonalusaukon kohdalla. Siellä on valmiiksi ruokakippo.
Kun astuin pihalle, näin liikahduksen pensaiden juurella ja kun lähestyin ruokintapaikkaa, kuulin hänen äänensä "miauuuuuuuu-miauuuuuuuuu" surkealla äänellä. Siis selvästi nälkäinen. Oletin heti että helppo nakki!
-------------------------------------------------------------
Tarvitaankos tässä lainkaan kissanminttupillereitä??????
---------------------------------------------------------
Kun tulin ruokintapaikalle - uskottekos???????
Hän tuli minua vastaan! Sieltä pensaiden alta,missä hän on aina tähän asti lymyillyt visusti ja vältellyt kaikenlaista kohtaamista.
Minulla oli ruokapurkki vielä tukevasti kiinni, siis hän ei voinut edes haistaa ruokaa. Mutta hän tunnisti "mummin" ja tuli vastaan!
-----------------------------------------------
Laitoin sitten heti ruokaa kuppiin, koska huomasin, että Kulkija oli erittäin nälkäinen. Annoin hänen ensin ahmia pahimpaan nälkäänsä kunnon satsin. Nyt en erehtynyt häiritsemään häntä kesken ruokailun. Alkuinnostuksen jälkeen huomasin, että vähitellen ruokahalu oli tyydytetty.
Sitten päätin ryhtyä tositoimiin!
![Jess! [:5]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/afro.gif)
Olinhan siis päättänyt, että tämän kissan minä vielä tänä kesänä kesytän! Mutta eihän mitään ihmeitä tapahdu noin vaan, luottamus täytyy voittaa!