Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 13080 kertaa)

jatta

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #75 : 31.08.08 - klo:11:19 »

Onkohan Lahja Kulkijalla siru? Sitäkin voisi ajatella olevan noin kaunilla kissalla.

Tämä nyt tuli mieleeni..
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 31.08.08 - klo:14:59 »

Väri on sininen kilpikonna ja näyttää olevan nuori Norjalainen metsäkissa.
Norjalaisilla metsäkissoilla on oma yhdistys http://www.norjalainenmetsakissa.fi/index.php sinnekin kannattais ottaa yhteyttä.
Oletkos varmistanut että jos sillä on siru niskassa.
Joku voi hyvinkin kaivata sitä.
Kannattaa aina ottaa yhteyttä lähimpään eläinsuojeluyhdisykseen, he voivat ottaa kisan huostaansa tai sijoittaa sen hyvään kotiin jos omistajaa ei ala löytymään.
« Viimeksi muokattu: 31.08.08 - klo:15:11 kirjoittanut AnnMC »
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #77 : 31.08.08 - klo:18:34 »

Lahja on taas vaihteeksi ollut tosissaan kulun päällä. Eilen illalla sitä kutsuin vaikka kuinka, mutta ei näkynyt.
Tänä aamuna oli kaikki ruoka hävinnyt, vein aamupalaa, mutta ei Lahjaa missään. Vasta nyt illan suussa hän ilmestyi ja oli nälissään. Annoin ruokaa ja kissanmaitoa.
Ja tietysti: otin syliin. Pihalla oli muitakin ja heidät nähdessään Lahja tuli aivan vauhkoksi, yritti väkisin pois sylistä. Mutta kun rapsuttelin ja rauhoittelin, niin siihen hän rauhoittui. Sitten söi pikkumassun täyteen, lipoi huuliaan ja lähti taas omille teilleen.
Voipihan tuolla kotikin olla, jossa välillä on, mutta on todella huonolla hoidolla jos näin on. Kyllä nuo takut saa leikattua kissalta pois ilman mitään konsteja.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #78 : 31.08.08 - klo:21:53 »

Kylläpäs on suloisen näköinen kisuli, toivottavasti hyvä ja rakastava koti löytyy  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #79 : 02.09.08 - klo:21:09 »

Hankala tapaus tämä meidän Lahja.
Aamuisin olen jättänyt aamiaista, mutta sitä ei ole syöty. Iltaisin hän ilmestyy jostakin, jos ilmestyy. Tänä iltana taas ilmestyi. Ja oli kauhea nälkä.
Voisiko tästä päätellä, että jonkinlainen koti olisi jossakin, mutta ylöspito on kehnonlaista. Päätellen jo noista takuistakin.

Kylmät ilmat lähestyvät ja päätös on tehtävä. Tänä iltana hän oli jo odottamassa ruokaa, tulin taloyhtiön kokouksesta eikä tarvinnut kahta kertaa kutsua, kun jo oli naukumassa ja ruokaa putosi alas!
Sitten taas talon alle piiloon. Mikä kumma on tämän tarina??????????
----------------------------------------------------------
Jos tekisin sen kaikkein helpoimman ja minulle mieluisimman ratkaisun - ottaisin Lahjan meille.
Mitä siitä seuraa?
Ensimmäinen kissani oli eläinsuojeluyhdistyksestä, Sulo-herra. Helppo nakki. Toinen kissani olikin sitten jo Riesa, erittäin vaikea tapaus ja meillä oli jo silloin Sulo, Koko Maailman Kunkku. Sain ne sopeutumaan, Riesan meillä syntyneestä viidestä pennusta meille jäi yksi, Pikku-Piu, joka on vieläkin. 15-vuotias.
-------------------------------------------------------
Sitten meillä Sulon poismenon jälkeen oli Riesa ja Pikku-Piu. Sitten tuli Arvo, joka osoittautui Koko Maailmankaikkeuden Kuninkaaksi, Jumalasta seuraava, ylöspäin!  Kaikki sopeutuivat keskenään. Sitten Riesa lähti Taivaanrannan taa. Sitten tuli Reino Reppuhousu, eipä ollut maailman helpoin tapaus . Mutta nyt Reino ja Arvo ovat ylimmät ystävät, Piu elää omissa maailmoissaan ja kaikki tulevat hyvin toimeen.
----------------------------------------
Uskaltaisikohan ajatella, että myös Lahja voisi sopeutua kuitenkin kaikesta huolimatta tähän meidän erikoiseen perheeseen. Meidän perhe elää tätä nykyä aivan kissojen ehdoilla. Kuinkas muutenkaan? Minä rakastan heitä koko sydämestäni ja minulle ei olekaan niin tärkeää huonekalut tai muut tilpehöörit, minulle on tärkeää se, että kotona on elämää ja etenkin se, että tunnen itseni tarpeelliseksi.
Minulla ei ole puolisoa, ilman näitä kotini olisi tyhjä. Hei, en sitä tyhjyyttä yritä paikata näillä kissoilla. Elämäni olisi paljon helpompaa, jos näitä ei olisi lainkaan olemassa. Sehän on taivaan tosi!
------------------------------------------------------------------------
Nyt minä pohdin: rakastan Luontoa ja Eläimiä. Ei riitä selitykseksi! Haluan pelastaa tuon takkuisen Kulkijan? Miksi? No, kyllä toisetkin meidän talon asukkaat ovat huolissaan sen kohtalosta kun on tulossa kylmä aika ja se kulkee vapaana. Ei kissa selviä Suomen talvesta. Ja jos sillä on koti, niin miksi sen mahanalus ja häntä on niin takkuinen ja miksi se on iltaisin niin nälkäinen?
Ei minun kissoillani ole tuollaisia ongelmia!!! Reinolla oli alkuun takkuja turkissa, mutta ne leikattiin säännöllisesti pois eikä hänellä ole enää sitä ongelmaa.
--------------------------------------------------------------------------------
Neljä kissaa kerrostalossa? Vai onko parempi että kissa kerrostalon alla? Onko parempi, että kissat ovat sisällä, saavat ruokaa, on siistit pipa-astiat ja rokotukset ja madotus hoidettu? Vai onko parempi, että kulkee ja luuhaa pihoilla, pelkää jokaista ihmistä ja ääntä, painuu pienenkin äänen kuullessaan talon alle piiloon, kerjää ruokaa ja jää vaille hoitoa. Siis, madotusta, rokotusta, takkujen poistoa ja ennenkaikkea:
RAKKAUTTA JA RAPSUTUSTA

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #80 : 02.09.08 - klo:21:19 »

Ei voi muuta sanoa kuin taidolla ja tunteella kirjoitettu, sana hallussa. Eiköhän kolmikko sopeutuisi  [:10] [:10] [:10]           [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 02.09.08 - klo:21:23 »

Monenlaista pohdittavaa...........mikä olisi paras ratkaisu??? Sitä ei varmaan kukaan tiedä, mutta sen tiedän, että ei Lahjan ole hyvä olla talon alla kylmissään. Rouva Hömötiaisen luona olisi varmaan paras paikka, mutta entäs jos tulee sopeutumisvaikeuksia? Voi kunpa osaisikin antaa oikean ratkaisun tähän pulmaan. Uskonpa, että parhaiten Lahjan kohtalosta osaa päättää Rouva Hömötiainen.  [:-)]
Kirjattu

kuukkeli

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #82 : 02.09.08 - klo:22:06 »

Oletko Hömis kysynyt jostain löytöeläintalosta, onko kukaan kaivannut Lahjaa? Sinullahan oli siitä kuvakin, voisikohan sen laittaa jonnekin esille, että löydetty tämmöinen kissa?

Sillä ei nyt tietenkään voi jättää kissaa syksyn tullen pihalle. Mutta jollet sitä itsellesi haluamisesta huolimatta voi ottaa, niin ehkä sen paikka olisi siellä löytöeläinpaikassa, jossa sille etsittäisiin koti, joko sen entinen, tai jos on onneton hylätty kesäkissa, niin uusi.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #83 : 03.09.08 - klo:08:57 »

Että se kai sitten siitä mahdollisesta kodista. Vein aamulla sinne aamupalaa ja kukas se tulikaan surkeasti itkien heti paikalle. Ja oli valtava nälkä! Eilen annoin purkillisen ruokaa ja tänään jätin saman verran. Ei kauan malttanut viihtyä sylissäkään, kun oli niin nälkäinen! Ja takkuja oli koko mahanalusta täynnä.
Ensi viikko enää ja sitten alkaa loma ja silloin minä teen ratkaisun. Olkoon se mikä tahansa. Se ei paina juuri mitään, on niin laiha. Mutta niin säälittävän kaunis.... [:36]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #84 : 03.09.08 - klo:09:00 »

Minusta hänellä ei voi olla kotia, kun kulkee irrallaan nälissään ja hoitamatta.
Kyllä minä testaisin sopeutuuko muiden joukkoon, nyt on jo yöt kylmiä.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #85 : 03.09.08 - klo:09:03 »

Onkohan kerrostalon alla lämmintä? Onhan siellä joitain putkia ja sellaisia. Ainakin  siellä on kuivaa ja turvallista - siis väliaikaisesti nyt asua.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #86 : 03.09.08 - klo:09:08 »

Kuivaa siellä on, mutta tuskin kovin lämmintä.
Kaikki putket yleensä eristetään sen verran hyvin ettei ne lämmintä läpi laske.

Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #87 : 03.09.08 - klo:10:50 »

Upea tuo kissa on.  [:-)]
Isonsin hieman Rouva Hömötiaisen ottamaa kuvaa:

Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #88 : 03.09.08 - klo:11:21 »

Kaunis on sääli että on heitteille joutunut.
Onneksi löysi Hömiksen  [:-)]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #89 : 03.09.08 - klo:14:17 »

Jos Lahjalla olisi koti, sen täytyisi olla erittäin vastuuntunnoton. Se alue, jolla Hömis asuu, on sen verran kerrostaloa, katua, kaupunkia, ettei siellä yksikään vastuuntuntoinen ihminen päästä kissaa tarkoituksella vapaana ulos.

Kyllä se kisu varmaan siellä talon alla pärjää näillä keleillä, mutta talvipakkasilla siellä ei varmaankaan ole kovin hyviä oltavia, vaikka ehkä jotenkin hengissä ruokinnnan turvin säilyisikin. Viluhan siellä tulee. Onneksi sen ei tarvitsekaan. Kiitos Hömiksen!

Olisiko se hirvittävä Katastrofi (isolla K:lla!) jos ottaisit Lahjan itsellesi ja sitten kävisi ilmi, että se ei sopeudukaan? Kun minusta tuo voisi hyvinkin toimia tuo sopeutumiskuvio ja jos niin ikävästi kävisi, ettei sopeutuisikaan, niin varmasti kissalle siinä vaiheessa löytyisi rakastava koti jostain. Olisihan se sitten jo hoidettu ainakin parempaan kuntoon. Minusta sekin olisi kissalle toisiksi paras vaihtoehto, vaikka sitten olisikin luonasi vain väliaikaisesti. Kolmanneksi paras olisi sitten se eläinsuojeluyhdistykseen toimittaminen, joka ei sekään ole huono vaihtoehto.

Siis oikeastaan sinullahan on kolme ihan hyvää vaihtoehtoa, siis kissan kannalta. Sinulle itsellesi noista ei varmaan mikään ole helppo ja harkinta onkin paikallaan. Mutta siis niin tai näin, niin toimimalla et varmaan voi saada enempää pahaa aikaan.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Sivu luotiin 0.256 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.