Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 13082 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #270 : 11.10.08 - klo:22:06 »

Tulin taas pihalta. Yöasussa, kumisaappaissa ja taskulampun kanssa. Aika lämmintä oli ulkona. Loukuilla ei mitään. Kumpikin tyhjä ja koskematon. Ulkona tavallista lauantai-illan meininkiä (vaikka en koskaan tähän aikaan ennen olekaan ulkona ollut!)

Nyt luovutan tältä illalta ja tiedän, että meidän vapaaehtoinen kissaystävä tulee yöksi. Kunhan ensin käypi saunassa. Sitten hän tulee autollaan tuonne pihamaalle ja kyttää sieltä autosta kissaliikennettä. Jos oikein hyvin kävisi, uskaltaisi se onneton pikkuinen raasu mennä sinne supiloukkuun ja jäisi sinne ! Sitten se olisikin sen jälkeen jo hyvissä käsissä ja hoidossa ja tapaisi viimein sisaruksensa, jotka on jo loukutettu.
---------------------
Onpa koko kesälomani mennytkin näissä merkeissä. Ensin sairastui Rakas Pikku-Piu ja hänestä jouduin  luopumaan. Sitten tuli tämä Lahjan kiinniotto ja nämä yllätyspennut. Tästähän saisi ihan kokonaisen sadun aikaiseksi! Lahja - Taivaan Lahja!

Ensi yön pitäisi olla ratkaisu. Niin ainakin nyt kaikin tavoin rukoilen. Jospa ensi yönä tuo onneton pikkuinen ressukka uskaltautuisi tuonne supiloukkuun. Sen jälkeen sen elämä olisikin helppoa - ainakin se hoidetaan kuntoon ja saa lääkärin hoidon.

Pitäkää kaikki peukkuja ja lähetetään pyyntöjä tuonne yläkertaan, että saamme sen viimeisenkin mohikaanin vielä pelastettua elämälle!
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #271 : 11.10.08 - klo:22:10 »

[:10] [:6] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #272 : 11.10.08 - klo:22:19 »

Nyt minä lähden tältä päivältä nukkumaan. Olen kaikkeni tehnyt ja kaiken organisoinut. Kunpa nyt ensi yö olisi ratkaisu. Se ei enää kauan jaksa selvitä yksin.

[:-(]
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #273 : 11.10.08 - klo:22:19 »

[:6]    Voimia teille kaikille  [:6]

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #274 : 11.10.08 - klo:23:22 »

Jaksamista  [:6]
Peukkuja pidetään  [:72]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #275 : 12.10.08 - klo:02:03 »

Jaksamista sinulle Rouva Hömötiainen.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #276 : 12.10.08 - klo:11:44 »

Ikäviä uutisia taas. On se nähty viime yönäkin, mutta loukkua kaihtaa. On erittäin laiha ja huonossa kunnossa.
Nyt otetaan käyttöön toinen suunnitelma:
loukut otettiin pois ja avasin meidän talon alle menevän kolon. Sen kolon viereen vein ruokaa. Aion pitää sille vain yhtä ruokapaikkaa, että se oppii siihen tulemaan. Sen jälkeen alkaa kesyttelyvaihe. Jos siinä onnistun, niin sitten on hyvä. Ruokin sitä vaikka loppuelämäni ja  periksi en anna!
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #277 : 12.10.08 - klo:11:46 »

Voi että on sitkeä Sissi. Harmin harmi kun ei ymmärrä omaa parastaan.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #278 : 12.10.08 - klo:12:12 »

Sitte sen kolon viereen jossakin vaihees-ko (?) se supihäkki ja sinne ruokaa? Sehän ei ole pimeä paikka se supihäkki. Jos ei sitä pelkäisi...

Siis onko ne kissaloukut jotakin kiinteää ainetta, muovia, kun sanoit että ne ovat pimeitä loukkoja??? Se kissaloukku jota äitini käytti, oli hyvin suuri, ja se oli häkki, ei siis pimeä loukko. Se oli niin iso, että sinne ois mahtunut keskikokoinen koirakin... Kissa ei siis varmaan edes aavistanut, että tämä on joku loukko, läpinäkyvää häkkiä koko laite.

Pakkohan sitä on ruokkia ilman loukkuakin, jos ei kerran loukkuun mene syömään. Muutenhan se menehtyy.

Peukutusta ja pyyntöjä yläkertaan lähtee täältä ja paljon.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #279 : 12.10.08 - klo:12:26 »

Tiitun pennut kun siirtyivät kiinteälle ravinnolle, niin aloitin paistetulla jauhelihalla pieninä murusina ja KERMAVIILIÄ. Näitä annoin säännöllisesti. Niitähän voisi sekoittaa keskenään, jauhelihaa ja kermaviiliä.

Jos tonnikala ei pentua houkuttele, niin nämä (esimerkiksi) voisi houkutella. Kermaviilistä saa myös tuikitärkeää rasvaa. (Kannattaisi olla HYLAA, ettei vatsa mee sekasin, yhdellä Tiitun pennuista meni vatta sekasin.). Tällä pennulla on ehkä vaikeuksia siirtyä kiinteään ravintoon, jos se on muista jäljessä kehityksessä. Tässä vaiheessahan on kyllä tärkeintä, että pentu pysyy elossa. Jos se ei syö, kunto vaan heikkenee ja heikkenee. [:-(] Tonnikalassa ei varmaan sitä rasvaakaan paljoa ole. [:-I] Se ois nyt tärkeetä, koska pentu on niin laiha, ressukka.

Herkkuja kun laittaa tarjolle, niin ehkä joku kelpaisi, että saisi sisäänsä edes jotakin.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #280 : 12.10.08 - klo:13:53 »

Ihanaa, Hömis, että jaksat pitää huolta.  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #281 : 12.10.08 - klo:21:37 »

Kävin laittamassa sinne kolon suulle kermaviiliä, johon sekoittelin kananmunan keltuaisen. Ja lisäksi tietysti ruokaa.
Sitten ripottelin sinne maahan vehnäjauhoja - toivon että siitä näkisi, onko pienet tassut käyneet ruokinnalla tai talon alla.

Loukut olen toistaiseksi poistanut, ne eivät toimineet. Ja jos olisivat siellä, pitäisi jonkun olla kytiksessä koko yö. Ja se on mahdotonta näillä voimilla. Pitäisi olla komppania nuoria miehiä, joilla olisi samanlainen ajatus ja tahto pelastaa tuo kissamirri. Talon alle on vaikea mennä, siellä joutuu kumartumaan ja konttaamaan - tosi iso alue - mahdoton löytää mitään.

Voihan olla niinkin, että tämä pienokainen ei ole aivan terve - voi olla jokin synnynnäinen vikakin, että ei missään tapauksessa selviäisi elämälle. Mutta toivoisi sittenkin, että sen kärsimykset voisivat olla nopeammin ohitse.
----------------------------------------------------
Ei ole helppoa. Kokonaisuus on luonnollisesti loistava: neljä pentua, emo ja orpopentu on pelastettu. Kuulostaa hyvältä, mutta kaikkein pahin on tuon onnettoman kohtalo. En anna itselleni koskaan anteeksi.

Kiitokset kaikille teille, jotka myötäelätte tätä tarinaa. Kiitokset niistä viesteistä, joita olen saanut. Tämä oli tällainen tarina.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #282 : 13.10.08 - klo:09:30 »

Kermaviili oli hävinnyt!!! Tämä viittaisi siihen. että pikkuinen on käynyt syömässä. Ruokaan ei ollut koskettu. Oli vaikea nähdä vehnäjauhoista, kuka siellä on kulkenut.
Siis - laitoin vehnäjauhoa maahan, että siitä näkisi sitten mahdolliset tassun jäljet.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #283 : 13.10.08 - klo:09:32 »

Voi, toivottavasti sen on pikkukisu käynyt syömässä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #284 : 13.10.08 - klo:10:08 »

Hyvä!

Se, että ruokaan ei ollut koskettu viittaisi kyllä, että syömässä on käynyt pikkukisu! Aikuinen kissa ois varmasti syönyt (kiinteän) ruuankin.

Epäilen edelleen, että se pikkukisu on muita kehityksessä jäljessä ja sillä on vaikeuksia siirtyä kiinteään ravintoon. Siksi just kermaviili (HYLA), ja vaikka kuohukerma (HYLA) myös, on erittäin hyvä vaihtoehto. Kermaviili varmaan paras, oon ymmärtänyt että hapanmaitotuotteet on vatsalle hyväksi. Kermaviiliä minun pikkukisut veteli kaiken aikaa ihan luovutusikään asti ja siitä eteenpäinkin. (no tään oon jo sanonutki) Tietty kiinteä ravinto tuli siihen mukaan, se paistettu jauheliha pikkumuruina. [:-)]

Hyvä kun sen kananmunankeltuaisen sekoitit siihen viiliin, kisu saa myös proteiinia.

Pidetään peukkuja!

ONNEKSI juuri nyt ei ole pakkasöitä! Ainakaan säätiedotuksen mukaan.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.055 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.