Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 12970 kertaa)

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #285 : 13.10.08 - klo:19:42 »

Mietin auttaisiko kissanpennun "kesyttämisessä" joku peitto tai muu vaate, jossa olisi pennun sisarusten hajua. Jos pentu tunnistaisi tutut hajut se saattaisi tuntea olonsa turvallisemmaksi. Peiton voisi laittaa talon alle ja pentu voisi vaikka makoilla peiton päällä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #286 : 13.10.08 - klo:19:47 »

Mäkin aattelin, että mahtaisko sinne talon alle saada jotenkin ujutettua edes jonkun lämpimän nukkuma-alusen... palelee siellä yöt, raasu. [:-(] Sisarusten hajut voisivat tuoda turvallisuudentunnetta kyllä...

Tuntuu niin kamalalta, kun pikkunen on siellä niin yksin. [:-(] [:-(]  [:´(] [:´((] Kunhan nyt jatkaisi syömistä sentään!
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #287 : 13.10.08 - klo:19:48 »

Eiks kukaan vois ryömiä sinne talon alle ja napata sen pennun sieltä.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #288 : 13.10.08 - klo:19:50 »

Se on kyllä helpommin sanottu kuin tehty. Ei sitä enää noin vaan kiinni saa. Lue tämä ketju kokonaan, niin huomaat, että kaikki voitava on tehty, ja enemmänkin.
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #289 : 13.10.08 - klo:19:53 »

Se on kyllä helpommin sanottu kuin tehty. Ei sitä enää noin vaan kiinni saa. Lue tämä ketju kokonaan, niin huomaat, että kaikki voitava on tehty, ja enemmänkin.

Olen seurannut tätä ketjua alusta alkaen.

Onko varma että se pentu on vielä siellä talon alla elävänä.

Entäs jos se on kuollut sinne talon alle.

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #290 : 13.10.08 - klo:19:55 »

Eiks kukaan vois ryömiä sinne talon alle ja napata sen pennun sieltä.

Talon alus on hyvin laaja tila. Pentuhan karkaa silmänräpäyksessä. Ihminen ei kai siellä pysty kuin konttaamaan, jos sitäkään... muistelen...

Ens yöksi on Helsinkiin luvattu +8 astetta (onneks sentään niinkin "paljon") ja kovaa sadetta. Luulisi ettei pentu lähde ainakaan kauaksi sateessa hiippailemaan. Hömis varmasti laittaa taas kermaviiliä ja ruokaa tarjolle.

Ehkä kannattaisi laittaa supiloukku siihen nyt, kun luulisi pennun pitelevän sadetta siinä lähellä vaan... mietin ma...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #291 : 13.10.08 - klo:19:57 »

No mie aattelin, että kun viime yönä on syöty kermaviilit, mutta ei kiinteätä ruokaa, niin se olisi ollut se pentu. Joku aikuinen kulkijakissa ois varmasti syönyt sen kiinteän ruuankin...
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #292 : 13.10.08 - klo:19:59 »

Toivon koko sydämestä että se kissanpoikanen saataisi pois sieltä talon alta ennen pakkasia.
Tsemppiä toivotan kaikille niille ihmisille jotka ovat edesauttaneet kissanpennun ruokintaa.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #293 : 13.10.08 - klo:20:00 »

Tuota ei voi varmuudella tietää, mutta Rouva Hömötiainen tekee kyllä kaiken voitavan niin kauan kun on vähänkin toivoa.
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #294 : 13.10.08 - klo:20:08 »

Tsemppiä.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #295 : 13.10.08 - klo:21:00 »

Tämä homma on sekoittanut koko elämäni. Olen aivan lopussa - siis henkisesti. Olen omasta mielestäni tehnyt kaiken voitavan ja hiukka ylikin. Mikään ei tunnu auttavan.

Jos olisi kamera tuolla ruokinnalla, niin siitä voisi edes nähdä, kuka siellä yöllä käy.

Vein aamullakin kermaviiliä, mutta ei siihen juuri ole päivällä koskettu. Kaikki kiinteä ruoka oli hävinnyt, mutta siitä huolehtivat isot linnut.

Vein taas illan suussa kermaviiliä, kananmunan keltuaista ja siihen sekoitettua apteekista ostettua nutri-plussaa. Sen pitäisi antaa energiaa ja vitamiineja.

Talon alta kissaa ei pysty saamaan kiinni kukaan  ihminen. Siellä pystyy paikoin kaiketi kävelemään aika suorassa, mutta suuressa osassa joutuu konttaamaan ja osassa ei ihminen pysty liikkumaan lainkaan. Tämän takia en voi tilata kaivuria puhdistamaan talon alustaa. Kyseessä ei siis ole omakotitalo vaan aika iso kerrostalo.
Jos kissa on kuollut talon alle, niin se on sitten kuollut talon alle. Minulla ei ole mitään keinoa tai mahdollisuutta sitä estää.

Jos nyt laitan supiloukun tuonne pihalle: se ei ehkä mene sinne missään nimessä. Ja jos se menee, se joutuu olemaan siellä ehkä tuntikausia yksin pimeässä yössä. Loukkua ei voi laittaa talon alle, koska sinne mennään pienen luukun kautta . Minä esim. en mahtuisi koko luukusta talon alle menemään.
Ja jos laitan ruokaa vain loukkuun, se kuolee nälkään, koska ei uskalla mennä loukkuun. Jos laitan ruokaa sekä loukkuun että ulkopuolelle, se syö tietysti ulkopuolelta eikä mene loukkuun.
Minä en voi valvoa koko yötä pihalla vahtimassa. Sitä on vahdittu kolmena yönä ulkona pihalla, mutta loukkuun se ei ole mennyt.

Pelkään pahoin, että se on jotenkin vajaa - sillä ei ole kaikkia asiat ihan kunnossa. Luonto valitsee ja tekee tehtävänsä. Jos se saataisiin nyt nopeasti kiinni ja hoitoon, voisi se ehkä pelastua elämälle. Mutta Luonnon lakien mukaan sen kohtalo on todennäköisesti sinetöity.

Jos en olisi onnistunut pelastamaan emoa ja neljää muuta poikasta, olisi toistenkin kohtalo ollut aika rankka. Emoa myöten. Kuinka kissapoikue selviäisi talon alla ilman ihmisten apua ja talven ollessa tulossa?

Minulla on niin paha olla tämän asian takia, että en jaksaisi tätä enää kauheasti selitellä. Kaikkeni olen yrittänyt tehdä. Ja tulen vielä yrittämäänkin niin kauan kuin vaan voin kuvitella, että olisi toivoa.
Olen kuitenkin pelastanut emon, kolme pentua . Orpopentu ja yksi näistä pentueen viidestä on pelastettu muulla tavalla. Olen onnellinen, mutta en koskaan anna itselleni anteeksi tätä viimeistä mohikaania.

Tänään hain sitten Pikku-Piun kotiin. Elikkä hain hänen uurnansa tänne - tuossa he nyt ovat: Sulo, Riesa ja Pikku-Piu. Kaikki kolme, omissa uurnissaan - jälleen kotona.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #296 : 13.10.08 - klo:21:10 »

[:1] [:1]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #297 : 13.10.08 - klo:21:16 »

Hömis, ei mikään ihme, että olet ihan poikki. [:1] [:30] Olet jo tehnyt enenmmän kuin kaiken voitavasi.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #298 : 13.10.08 - klo:21:27 »

Kiitos kaikille!
En kerjää myötätuntoa, mutta nyt rupeaa tulemaan yli reunojen. Itken ja itken.
Kai se vaan on ymmärrettävä, että ei voi tehdä enempää eikä voi aina ymmärtää, miksi elämä heittelee näin. Miksi 16-vuotias kuolee moottoritielle?
------------------------------
Kuka löytää vastauksen?
------------------------------
Tunnen vaan niin suurta syyllisyyttä tästä asiasta. Joskus heikkoina hetkinä kuvittelen, että voin sen vielä pelastaa ja kesyttää. Niin ei varmaan koskaan kuitenkaan tapahdu. Ehkä se vaan oli heikoin lenkki koko sakissa. Niistä kolmestakin on yksi ollut selvästi pienempi ja heikompi.  Viimeisten tietojen mukaan kuitenkin kaikki kolme ovat hyvissä voinnissa. Ja Lahja-äiti on onnellinen sen orpopentunsa kanssa.

Katsellaan nyt taas yön yli. Aamulla käyn tsekkaamassa. Jos viili on hävinnyt, on kyseessä poikanen - ehkä. Ja onhan siinä ainakin nyt sitten piristystä mukana, ruuassa. Vielä on aika lämpöisiä öitä luvassa. Ja talon alla on ainakin kuivaa -lämpötilasta en osaa sanoa.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #299 : 13.10.08 - klo:21:36 »

Päivä kerrallaan vaan rauhallisesti. Se tapahtuu mikä on tapahtuakseen. Jos ruokaa jaksat viedä ja jos hän syö, niin voi olla vielä mahdollisuuksia. Jos pysyy elossa. Jos tottuu ruokakuppiin samassa paikassa, voi sitä ehkä pikkuhiljaa siirtää lähemmäs ja lähemmäs loukkua ja sitten loukun sisäänkin yrittää jossakin vaiheessa. Muutahan tässä ei voi tehdä.

Hyvä kun sait hankittua sitä Nutri Plussaa. Pennulla on varmasti vakavakin aliravitsemustila, ja tuo Nutri Plussa sisältää kaiken tarvittavan + suuren määrän nopeasti vaikuttavaa energiaa kuten pakkauksessa lukee. Se on lisäksi hyvän makuista. Jos pentu nyt sitten on se, joka kermaviiliä on käynyt syömässä. Mie jaksan uskoa, että on.

Ei voi enempää. Kuin ruokkiminen ja laittaa kädet ristiin ja pyytää...

Toivottavasti saat nukuttua ja levättyä yön rauhassa. Itsensä syyttäminen myös vie valtavasti voimia. Sellasia me ihmiset oomme, että helposti alkaa itsesyytökset. En tiedä auttaako kun sanon, että ei ole mitään syytä syyttää itseäsi, päinvastoin. Jos homma ei olisi kulkenut näin, olisi koko pesue tuhoutunut. Ehkä emokin. Voi kun uskoisit. Ollaan kaikki sun tukena täällä ja oltais kaikki toimittu samalla tavalla. [:30]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.258 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.