Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 13134 kertaa)

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #315 : 15.10.08 - klo:06:16 »

[:-(]   jos vielä kuitenkin olisi toivoa ... [:10]   [:72]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #316 : 15.10.08 - klo:06:26 »

Jätin ruuan sinne tietystikin. Isot linnut vaan tahtovat käydä päivällä siellä sotkemassa. Eikä pieni uskalla päivällä tulla näkyviin. Noita lintujakin on syytä pelätä
Kirjattu

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
« Vastaus #317 : 15.10.08 - klo:08:07 »

Kiitos Hömis että jaksat vielä [:30]
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #318 : 15.10.08 - klo:08:25 »

Hömikselle jaksamista ja voimia  [:30] [:30] Toivotaan että saat viimeisenkin pikku-Sissin pelastettua  [:10] [:72] [:72]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #319 : 15.10.08 - klo:09:03 »

Peukkuja pidetään pikkuisen kiinni saamiseksi ja toivomuksia lähetetään yläkertaan.
Voimia Hömikselle!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #320 : 15.10.08 - klo:09:07 »

Laittakaa Hömis pliis ne loukut sinne ulos johonkin, kaikki. Ei sillä kisulla ole mitään mahdollisuutta pelastua ja jäädä kiinni jos loukkuja ei ole. [:-(]

Jos ja kun loukkuja ei tuntikausiin kukaan tarkista, tai vaikka ei koko yönä, niin totta on (jos kisu loukkuun sattuisi sattumalta menemään - ihmeitäkin voi tapahtua...), että se joutuu olemaan siellä yksin kylmässä, mutta niinhän se nytkin joutuu olemaan, yksin kylmässä.

En usko, että se itse loukkuja tai niiden OLEMASSAOLOA pelkää, se nyt vaan ei ole yksinkertaisesti uskaltautunut/kiinnostunut menemään niihin sisälle. Mutta sellainenkin saattaisi tapahtua, jos loukut edes siellä olisivat.

Aika alkaa olla armoton tässä jutussa... yöt kylmenevät pikkuhiljaa ja kisun kunto ei ole hyvä. Pitäisi olla edes mahdollisuus joutua/päästä loukkuun. Ruokaa voi olla sekä loukun ulkopuolella että loukuissa... toki se varmaan mieluummin syö ulkopuolella, mutta koskaan ei tiedä josko se uteliaisuuttaan menisi loukun sisäpuolelle käymään. Ei sitä voi tietää, vaikkapa menisikin...

Mää taas selostan tässä, kun on niin paha olla täälläki päässä...

Sulle Hömis en osaa muuta kuin aina vaan voimia lisää toivottaa, aikamoinen piina tästä jutusta kehkeytyi.

Positiivisena asiana haluan sanoa, että AJATTELE miten kullanarvoista on ollut se, kun Lahja-kissaa niin kauan ruokit!!! Hänhän on koko sen ajan imettänyt!!! Mistä ihmeestä hän ois ravintoa saanut imettämiseen, ellei hän itse olisi saanut ravintoa? Ei mistään! Eikä Lahjalla ois ollut mitään keinoa ruokkia pentuetta imettämisen loputtua jatkossa. Sä oot jo sillä ruokinnalla pelastanut heidät kaikki. Saatika vielä kiinni saamisella ja turvaan saattamisella. Siinä on kuule SANKARITEKO, minäkin toivon mummelin tavoin, että sinut tästä palkittaisiin, koska olet sen ansainnut!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #321 : 15.10.08 - klo:09:18 »

Olen Susun kanssa samaa mieltä noista loukuista, että annettaisiin olla vaan, että kisu tottuu niihin, niin mene ja tiedä, vaikka se joskus erehtyisi menemään sinne.

Sankariteon tosiaankin on Hömis tehnyt ja tekee kaiken aikaa ruokkimalla pikkuista.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #322 : 15.10.08 - klo:09:35 »

Samaa mieltä minäkin, meni loukkuun tai ei, mutta olisi edes pieni mahdollisuus saada hänet kiinni ennenkuin yöt kylmenee.
Tsemppiä  [:30]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #323 : 15.10.08 - klo:09:51 »

Jos siis laitan sinne loukun ja ruuan loukkuun - se ei mene sinne. Jos laitan ruokaa myös ulkopuolelle, se syö ulkopuolelta eikä loukusta.
Viime yönä ei ole juurikaan käynyt - voipi olla myöhäistä jo nyt. Mutta lupaanpa koettaa tuota loukkua. Se vaan on  niin hankala, koska se on näkyvällä paikalla ja kuka tahansa pääsee siihen käsiksi. Jos kissa rääkyy siellä yöllä, voipi joku päästää sen pois. Itse en pysty öitä siellä valvomaan. Sitä on valvottu kolmena yönä ja aina oli loukun kiertänyt, vaikka siellä oli herkkuja tarjolla.
Sen takia se edellinen loukuttaminen lopetettiin, koska emme voineet pitää sitä nälässä vain sen takia, että se ei suostu menemään loukkuun.
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:09:56 kirjoittanut Rouva Hömötiainen »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #324 : 15.10.08 - klo:10:04 »

Toki se suurimmalla todennnäköisyydellä syö loukun ulkopuolelta. Mutta ainakin olisi edes mahis mennä loukkuun, vaikka uteliaisuuttaan. Nythä sitä mahdollisuutta ei ole. Lisäksi tottuisi loukkujen olemassaoloon. [:-)] Ei noista kisuista tiedä mihin ne milloinkin sattuu menemään tai ei menemään. Hyvälle sattumalle pitää antaa mahdollisuus. [:-)] (Minä laittaisin kaikki kolme loukkua sinne, hieman eri paikkoihin - kolmehan niitä on? Kukaan ei tiedä missä se öisin mahtaa seikkailla, se voi seikkailla ihan missä vain. Saattaa se päivälläkin jossakin liikuskella, vaikkei kukaan olisikaan sattunut näkemään.)

Jos sen joku loukusta sattuisi vapaaksi päästämään, sille ei voi mitään, sitten se taas olisi vapaana... mutta niinhän se on nytkin. Tilanne vaan pysyisi samana.

Nyt kyllä huolestuttaa, kun viime yönä ei ole syöty. Ei auta kuin pyytää apua Korkeammilta Voimilta... me ihmiset emme muuta voi kuin yrittää täällä tavalla.

[:30]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #325 : 15.10.08 - klo:10:11 »

Minä laittaisin sitä ruokaa päivä päivältä aina lähemmäs ja lähemmäs loukkua, ja lopulta loukkuun. Hyvähän tässä on neuvoja antaa, mutta olisi itsekin aika toivoton, jos olisin Hömiksen paikalla. Ei menetetä kuitenkaan silti toivoa, vai mitä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #326 : 15.10.08 - klo:10:14 »

Mullakin on täällä melkein "huono omatunto", kun jakelen omia neuvojani. En vaan voi olla kirjoittamattakaan, kun oon niin huolissani. [:-I] [:-(]

Ei menetetä toivoa!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #327 : 15.10.08 - klo:10:17 »

Sama täällä, neuvoja jakelen, vaikka en tiedä, ovatko ne sen parempia kuin käytössä olevat konstit. Jotain on vaan yksinkertaisesti pakko sanoa, kun säälittää niin se pikkuinen. Onkohan sitä muuten nähty viime päivinä, -tai öinä?
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #328 : 15.10.08 - klo:10:18 »

Eiköhän Hömis ymmärrä että ei me pahalla neuvota  [:-)]

Kisu, eli loukutettu villikissa, eli 25 asteen pakkasessa aikanaan.
En kyllä ymmärrä miten selvisi, mutta se antaa toivoa ettei Lahjan lapsellakaan vielä hätää ole.
Tai tietenkin on mutta ... tajuskohan kukaan  [:-I]

Toivoa ei heitetä  [KIPPIS]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #329 : 15.10.08 - klo:10:48 »

Kissat onneks on aika sitkeää tekoa...

Kirsikka katosi kerran 3 vuorokaudeksi kun olin muuttanut tänne, talvella, ja pakkasta oli yli -20 astetta koko ajan. No sitten hää vaan palasi. Sillä olikin juoksuaika. :-O Enkä ollut huomannut, se oli nimittäin ensimmäinen sellainen ja leikkaus oli jo suunnitteilla ihan siinä lähiaikoina, ikää ei vielä ollut kai vuottakaan Kirsikalla. Onneks ei tullu pentuja. :-O [:-I] En ollut osannut aavistaa, että juoksut ylipäänsä silloin voi jo alkaa. [:-I]

Ja se äitini kissa tosiaan eli karussa 3 kuukautta... joulu- tammi- ja helmikuun. Ja vihdoin löytyikin sitten loukusta!

Lämpimimpään paikkaanhan kissat hakeutuu, lämpimimpään minkä löytävät. Mikähän siellä Hömiksen tienoilla ois lämpimin paikka... talonaluset tietysti. Ellei jossakin ole jotaki lämpöputkea tms. Nonni taas mie alotan pähkäilyä, huh sentään.

Ei sitä supiloukkua kai mahdu mitenkään sinne talon alle tunkemaan...?
Kirjattu

Sivu luotiin 0.082 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.