Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 12923 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #330 : 15.10.08 - klo:12:33 »

Kyllähän sen sinne talon alle jollakin konstilla saisi, mutta kuka sinne menee ja kuka sitten menee sen kokemaan.
---------
Ei ole helppoa .
---------
Enhän minä loukkaannu neuvoistanne. Mutta ahdistun aina vaan enemmän. Kun tuntuu, että tämä kaikki on alkujaankin minun syytäni ja nyt en edes pysty tätä asiaa hoitamaan kauniisti loppuun saakka.
On niin paha olla, että koko ajan tuo asia on mielessä, niin töissä kuin kotonakin. Tunnen olevani niin voimaton ja on pakko käydä töissä, kun eivät täällä oikein ymmärtäisi poissaolon syytä. Sairaaksi en viitsi tekeytyä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #331 : 15.10.08 - klo:12:47 »

Onko niistä vapaaehtoisista sinulle enää yhtään tukea? Edes henkistä sellaista...

Ymmärrän, että oot jo aivan burn out. Eikä ihme. [:1]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #332 : 15.10.08 - klo:13:09 »

Mä en osaa sanoa oikeastaan mitään. Kissan minttu, oisko siitä apua jos laittais loukkuunherkkuruokien kera? Voisko emoa lainata narun päähän? Jossakin vaan neuvottiin apuun "kaveriseura".

Tuollaisia mä vaan.... [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #333 : 15.10.08 - klo:13:30 »

Emoa varmaan vaikea lainata, koska imettää orpopentua löytöeläintalossa... [:-I]

Jos laittais illalla, kun on jo pimeää, kaksi loukkua tasan rintarinnan, ja lainaisi toiseen - suljettuun- pari niistä turvassa olevista pennuista "naukumaan" (epäilen että naukuisivatkin), ees joksikin aikaa, ei ne siitä elinikäistä traumaa varmaankaan saisi. Tää vois houkutella kisun yrittämään niiden luo avoinna olevan loukun kautta...

Hömis saa kohta harmaita hiuksia...

Muuta en osaa minäkään sanoa. Joku hyvin voimakkaan hajuinen raaka kala... silakkaa... vois hajullaan houkutella. Jos se haisis enemmmän kuin kissan tonnikala. [:-I] [:-I]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #334 : 15.10.08 - klo:14:37 »

Ei emoa ei muita pentuja houkutukseksi. Emo ei luultavasti tunnista enää pentuja, ei pennutkaan emoa, ovat olleet jo yli 2 viikkoa toisistaan erossa. Ansassa oleva kissa ei pennusta tunnu ollenkaan samalta, kuin mihin pentu oli leimautunut. Ei lisäahdistusta enempää jo kerran pyydystetyille kissoille.
Taisin lukea, että Lahjan pennut olisi 4-6 viikkoisia. Mun mielestä sen ikäisinä ovat vielä vähän kömpelöitä juoksemaan. Ehkä pennuilla on sittenkin ikää enemmän. Pieni pentu ei uteliaisuudeltaan ymmärrä pelätä loukkua siten, kuin aikuinen kissa. Mietin vain, että jospa se ei olekaan Lahjan pentu, vaan joku joku toinen kissa tai pentu.
Nälkäiselle pennulle kelpaa mikä tahansa ruoka, kunhan se tuntee ruuan hajun tarpeeksi läheltä.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #335 : 15.10.08 - klo:15:13 »

Kissan minttu,

Kissan mintusta tuli mieleeni, että äiti sanoi aina, että valeriaana, mitä se sitten lieneekään, houkuttelee kissoja enemmän kuin mikään muu. En kyllä tiedä, onko sellaista edes saatavilla ja tosiaan, mitä se on. Tuli vaan tuosta kissanmintusta mieleeni.

Ja Hömis, elä syyllistä itseäsi. Ei varmaan kukaan meistä ajattele, että tämä olisi Sinun syytäsi. Sellaiset asiat pois mielestä. Olet tehnyt sen kuin vain ihminen voi. Enempään ei pystyisi kukaan, ja minä en varmaan noinkaan paljoon.
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #336 : 15.10.08 - klo:20:37 »

Tuosta "houkutuskissan" käyttämisestä: Silloin kun nuorimmainen kisumme tammikuussa 2006 löytyi n. 10 viikkoisena pentuna pihastamme, kiinnisaamisessa auttoi huomattavsti se että pihalla ulkoilutettiin samalla toista kissaamme taluttimessa. Pikkukisu oli ensin naapurin kissan porukoissa, mutta kun se huudettiin sisälle niin pentu lyöttäytyi meidän Hiski-kisun seuraan. Pentu pysyi loitolla ihmisistä, mutta toinen kissa veti sitä puoleensa. Hiski-kisun avulla sain lopulta napattua pennun kiinni. Pentu oli alkuun hyvin arka ja "villi" ihmisiä kohtaan, mutta Hiski-kissan kanssa heti kohta hyvät kaverit. Meillehän kisu sitten jäi  [:-)]

Tässä Rouva Hömötiaisen kissan tapauksessakin saattaisi toisesta kissasta olla apua kiinnisaamisessa eikä sen kissan tarvitse välttämättä olla "sukua". Toteutus ei välttämättä ole kuitenkaan helppoa ellei sitten esimerkiksi Arvo lähde koittamaan lajitoverin kesytystä  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #337 : 15.10.08 - klo:20:56 »

"Valeriana saa kissan ekstaasiin vieläkin voimakkaammin kuin kissanminttu ;)"

Tämän kopsasin yhdeltä keskustelupalstalta.

Tässä toinen
"Kun meillä on ollut kissanminttuhiiriä, eikä ole kumpaakaan kissaa kiinnostanut ollenkaan (vaikka on ollut vahvakin kissanmintun tuoksu). Tänään kuitenkin ostin "tyynyn" missä luki että "kissanminttu valeriaana" ja kissat oli molemmat aivan sekaisin!"

(Nyt en kyllä tiedä, saisiko näitä kopioida keskustelupalstoilta. Jos ei, niin poistan viestin. Sanokaa joku, saako kopioida vai ei )

Mietin vain, että jos sinne loukkuun laittaisi valeriaanalta tuoksuvaa, niin ehkä saattaisi kisu sinne mennä. Kaikkia keinoja kannattaa koittaa.
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:21:10 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #338 : 15.10.08 - klo:21:14 »

Minäki kun tuossa loppukesästä soittelin Kotkan Eläinsuojeluyhdistykseen, kun vähän toisen kisun ottoa oon harkinnu... Kirsikalle kaveriksi (minusta tuntuu, että Kirsikka on yksinäinen, kun Tiitu meni...) niin siellä oisi ollut semmoinen aikuinen kissa, joka pelkäsi ihmisiä (siis löytökissa), mutta oli aina heti kaikkien muiden kissojen kanssa kaveria. Se sopeutui heti tämän henkilön omaan kissakatraaseen (asui työntekijän kodissa), eli suorastaan kaipaa kissaseuraa, vaikka vielä pelkää ihmisiä... Hänelle etsitään kotia, jossa oisi kissakavereita.

Kyllä vois ehkä apua olla kissakaverista, kun Hilullakin vielä on tuollainen kokemus...
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #339 : 15.10.08 - klo:21:51 »

Tässä Rouva Hömötiaisen kissan tapauksessakin saattaisi toisesta kissasta olla apua kiinnisaamisessa eikä sen kissan tarvitse välttämättä olla "sukua". Toteutus ei välttämättä ole kuitenkaan helppoa ellei sitten esimerkiksi Arvo lähde koittamaan lajitoverin kesytystä  [:-)]

Arvo ei lähde houkutuskissaksi. Olin hänen kanssaan tänäänkin ulkona, mutta ei hän edes haistellut esim. noita ruokintapaikkoja. Kyllä jostakin paikoista näytti selvästi hajua ottavan ja oli todella kiinnostunut, joku siellä oli kulkenut. Mutta ei sen kummempaa. Siitä ei ole mitään apua. Kissa on yksittäistaistelija, ei laumaeläin. Ja minä olen aina mukana, kun Arvo ulkoilee. Sitä en päästä vapaana liikkumaan metriäkään! Ei kissanpentu lähesty meitä, koska mukana on ihminen.

Ei välttämättä ole lainkaan niin, että tuo pentu olisi edes Lahjan pentu. Lahja ei enää pentua omakseen tunnistaisi - aikaa on mennyt liian paljon ja hänellä on jo "oma" pentu. En usko, että myöskään toisia sisaruksia tuo Sissi enää tunnistaisi. Jos ne naukuisivat tuolla ulkona loukussa, voisi pelko olla vielä suurempi.

Luulenpa, että tämä virsi on nyt loppuun veisattu ja itkut itketty. Päivällä kermaviiliastialla oli käyty, mutta jäljet näyttivät enemmänkin lintujen tai oravan jäljiltä. Ei kissan.
Ei pikkuinen kissanpoikanen voi selvitä näin kauan ilman säännöllistä ruokintaa. Ei pelkkä yöruokinta sitä enää voi pelastaa. Ei sille kelvannut oikea ruoka, silakoitakin yritettiin, ei ottanut. Jotain vikaa siinä on ollut.

Vein sinne vielä ruokaa, mutta enhän voi tietää, kuka sen yöllä syö. Jos seutukunnan kulkukissat oppivat säännöllisen ruokintapaikan, on menestys taattu. Ja kohta täällä on taas vilisemällä kulkukissoja.
Tämä tarina on saanut loppunsa, olkoon se hyvä tai huono. Kukin miettii mielessään.
Olen kiitollinen että sain niin paljon myötäelämistä ja kannustusta. Olette olleet ihmeellisiä ja olen kiitollinen kaikesta.
En pystynyt parempaan. En anna itselleni anteeksi.
Mutta summa summarum: ainakin neljä kissanpoikasta on pelastettu elämälle, emokissa ja orpokissa myös. Eikös se ole suuri  saavutus!
Kiitokset siis teille kaikille: olen purkanut omaa pahaaoloani täällä. Minulla oli vaan niin paha olla. On ollut suurenmoista, että olen saanut täällä kertoilla ja saada myötäelämistä. Yksin on niin vaikea kaikkea kestää. Kiitos!
Nyt siis ajattelemme näin: ainakin neljä kissanpentua, emo ja yksi orpokissa (varmaan kuolemaan tuomittu) on pelastettu!

Itse olen tehnyt mitättömän vähän - kiitokset kuuluvat niille vapaaehtoisille, jotka tässä olivat aivan käytännän apuna ja muutenkin tukemassa!
Toivon, että voin käydä katsomassa niitä Lahjan kolmea pentua, jotka loukutettiin. Jospa saan niistä kuvia ja laitan ne sitten kaikkien nähtäville.
Ja jos sitten vielä Lahja tulee joskus meille.....  omaksi perheenjäseneksi...... [:-)]

Olen itse ylläpitänyt ja lietsonut tätä ketjua. Mutta kun oli niin paha olla. Ymmärrän toki, että jokainen halusi tehdä kaikkensa ja auttaa ja antaa neuvoja ja myötäelää. Mutta ... joskus tulee eteen se totuus, että kaikki on tehty ja sillä siisti.
Nämä vapaaehtoisetkin olivat mukana, yksi heistä päivysti ja valvoi kolme yötä, loukkuja tuotiin ja loukutetut pennut saivat turvan. Jopa tuota työmaan aikataulua siirrettiin näiden pentujen takia.
Itse lintsasin yhden päivän töistä ja kävin selittämässä sen esimiehelle, joka onneksi ymmärsi hyvin tilanteeni.
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:22:15 kirjoittanut Rouva Hömötiainen »
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #340 : 15.10.08 - klo:22:11 »

Kiitos Hömis kun olet jakanut tämän meidän kanssa  [:-)]
Toivoa ei saa heittää  [:30]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #341 : 15.10.08 - klo:23:02 »

Kiitos Hömis!
Ihana oli seurata tätä episodia. Siihen mahtui paljon iloa, mutta myös surua. Siis täyttä elämää.
Tästä jatketaan eteenpäin, ja kuten Varpunen sanoi, "toivoa ei saa heittää."
Kirjattu

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
« Vastaus #342 : 16.10.08 - klo:07:34 »

Kiitos Hömis kun olet jaksanut pitää meitä tiedonjanoisia ajantasalla. Parhaasi olet varmasti tehnyt
ja varmasti tuntuu pahalta, vaikka olemmekin yrittäneet Sinulle ylimääräisiä voimia antaa.

Ehkä tuo pentu on jo todellakin mennyt kissojen taivaaseen (pojille on aina puhuttu kissojen taivaasta,
vaikka ei niille tietenkään eri taivasta ole kun muillekaan), jos se ei vaikuttanut terveeltä. Parhaasi Hömis
varmasti teit, meistä muista ei ollut kuin hyviä neuvoja antamaan ja kaukoelämään tätä asiaa.

Jos vielä jaksat sitä yrittää ruokkia tai loukuttaa niin hyvä, jos et jaksa niin sekin on hyvä koska mihinkään
mahdottomuuksiin ei ihminen pysty. Joskus voi tietysti yrittää, mutta tosiasioiden edessä on asiat hyväksyttävä.

Kiitokset Kaapon, Lahjan ja sen 3 pennun puolesta  [:10] [:30]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #343 : 18.10.08 - klo:11:59 »

Viimeisimmät uutiset tältä rintamalta.
OLen vienyt vielä ruokaa tuonne pihalle, ruoka on aina hävinnyt. Sitten vein loukun ja laitoin ruokaa aivan luukun eteen. Ei tapahtunut mitään. Viime yöksi laitoin loukun ja viritin sen.
Kävin katsomassa pari kertaa, ei mitään. Sitten menin kolmen aikaan yöllä ja loukku oli lauennut ja kissa loukussa!

Mutta, kuten pelkäsinkin, ei mikään pentu vaan  aivan aikuinen kissa. Päästin sen vapaaksi. En halua enää toista tällaista rumbaa! Syötän sitä vielä jonkin aikaa. Näytti kyllä aika hyvinvoivalta. Voi olla jonkun vaan muuten ulos päästämä kissa.
------------------------
Maanantaina menen katsomaan pentuja. Laitan sitten kuviakin!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #344 : 18.10.08 - klo:12:23 »

Ei tosiaan kannata ruokkia kenenkään isoja kisuja. Vähän tuntuu siltä, että se pikkuinen......................  [:-(]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.065 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.