Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 12933 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #345 : 18.10.08 - klo:21:51 »

Olen tänään jutellut noiden vapaaehtoistyöntekijöiden kanssa. Tämän päivän Iltalehdessä on haastattelu heistä > Arjen sankarit. Erittäin mielenkiintoinen.
Ja aivan samaa mieltä: ei riitä että rakastaa paljon, on osattava myös ottaa vastuu.

Kun otat kissan, on mietittävä sitäkin, että kissa voi elää jopa 20 vuotta. Mietipä omaa ikääsi. Sen takia en itse enää voi ottaa kissanpentua.

Menen maanantai-iltana katsomaan noita pentuja, joiden oletan olevan Lahjan pentuja. Laitan sitten kuvia. Lahja on vielä löytöeläintalossa ja imettää orpopoikasta.
Noilla Lahjan poikasilla, jotka pelastettiin  talon alta, oli ollut jokin tauti. Ne olivat lakanneet syömästä ja menneet hiljaisiksi. Ne oli viety lääkäriin ja olivat saaneet antibioottikuurin ja nyt ovat kuulemma virkeitä ja leikkisiä. Eli siis selvinneet. Eihän se ihme olekaan, jos   ovat olleet sairaita.

Jos en olisi saanut kiinni Lahjaa ja rakennusmiehet eivät olisi huomanneet poikasia, olisi koko sakki menetetty!

Ehkä sittenkin kaunis loppu. Vaikka yksi poikasista todennäköisesti menetettiin. Mutta on tehty niin paljon kuin voidaan. Ja jos noilla kaikilla  poikasilla oli jokin sairaus, niin kuinka se yksi olisi tuolla ulkona selvinnyt ilman antibioottia. Ja sitähän ei sille kukaan olisi voinut täsmäantaa, koska sitä ei saanut millään kiinni.

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #346 : 18.10.08 - klo:21:53 »

Onnellinen loppu sanoisin minäkin ja lisäksi vielä taito kirjoittaa  [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #347 : 19.10.08 - klo:22:20 »

Minäkin luin sen Iltalehden haastattelun ja ajattelin Rouva Hömätiaista, yhtä hyvin hänestä olisi se haastattelu voitu tehdä.

Mikähän tauti niissä pennuissa oli, hyvä että selvisivät.  [:-)]

Meillä maalla oli kissanjälkiä runsaasti yläpihalla, peloittaa ihan ajatella talvea.
Onko taas villikissoja ja kun ei ole mitään lämmintä ulkorakennusta edes niinkuin ennenvanhaan.
Ja löytöeläinkoti ei huoli villikissoja siitä on kokemusta, itse saa viedä piikille ja sehän ei onnistu  [:´(]

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #348 : 20.10.08 - klo:06:35 »

Olipahan taas yllätys tänä aamuna. Kävin katsomassa ruokintapaikan ja loukun (se ei ole viritetty).
Kermaviiliä ei ollut syöty, kissanruoka kylläkin. Ja mikäs se köllötti siellä ruokapurkin päällä!!!!! :-O :-O :-O :-O

Eipäs kukaan muu kuin

:-O :-O :-O

SIILI!!!!!
Eikä ollut edes kovin isokaan, minun mielestäni pieni tämän kesän poikaseksikin. Lähti sitten kipittämään kovaa vauhtia pienillä jaloillaan. Onkos siilitkin vielä liikkeellä? Taidan nyt seota näiden hoidettavien kera!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #349 : 20.10.08 - klo:07:57 »

On se muuten kova poika kakkimaan tuo siili! [:-DD]
Oli kakkinut loukun täyteen. Kesälläkin huomasin samoja tapoja, ruokintapaikalle oli kakittu! Ei ole sillä pöytätapoja.
Tämähän tietää nyt sitten sitä, että mulla on kivaa puuhasteltavaa illalla ... siilinkakan kanssa [:-DD]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #350 : 20.10.08 - klo:09:05 »

[:-DD]

Meillä oli joskus kalkkunoita kesäisin. Ne söivät kaikennäköisiä ruuantähteitä.
Siili kömpi aina iltaisin niiden ruokakuppiin ja saattoi syödä itsensä sellaiseen
ähkyyn, ettei enää päässyt enää kupista pois. Tietty kakkaskin myös sinne  [:-)]
Kalkkunat oli aika ärhäköitä, mut ei ne siilille mahtaneet/tehneet mitään  :-))
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #351 : 20.10.08 - klo:13:19 »

No voihan  :-))
Vai on pikkusiili tullut vielä täydentämään rasvavarastojaan.
Nyt sinun pitää laittaa sillekin hieman murkinaa.
Saattaa muuten sitten olla että aiemminkin syönyt kisuliineille tarkoitettua ruokaa.
Pikkuiset usein käyvät hieman epäsäännöllisesti syömässä siihen saakka kun lumet tulevat.'Tietää ettei muuten talvesta selviä.

Meillä ei nyt ole muutamaan viikkoon enää käynyt syömässä.
Viikonloppuna heitin viimeiset ruoat roskiin ja putsasin ruokintalaatikon.
Meillähän oli vain muutama poikanen. Ne kävivät syömässä ehkä parin-, kolmen viikon ajan.
Sitten lakkasi käynnit. Niiden oli käynyt huonosti. Kettu/koira tai muu peto  [:´(] 
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #352 : 20.10.08 - klo:20:18 »

Kävin tänä iltana katsomassa niitä kolmea Lahjan pentua, jotka nyt ovat tilapäiskodissa. Voi hyvä hyttyrä!!!! [NUT] [NUT] [NUT] [NUT]
Voitte vaan kuvitella, kuinka siinä taisi käydä.....

Kuka näitä voisi vastustaa!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #353 : 20.10.08 - klo:20:23 »

Aapuuvaa! Ja mie kun oon miettiny kissanpennun ottoa Kirsikalle kaveriks, kun Kirsikka on jääny yksin... Ennen oli sentään Osku, Hilkka ja Tiitu ja vielä isänkin hauva viikonloppuisin hoidossa ja nyt ei niin kettään. Paitsi mami, joka ei oikein osaa muuttuu kissaksi eikä koiraksi... [:-I] [NUT] :-))

Laita lisää kuvii jos mahd.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #354 : 20.10.08 - klo:20:27 »

Taitaa nyt olla vauvakuumetta oikein tosissaan! Kaksi näistä on tuollaisia mustan/punaisen kirjavia ja sitten yksi on kokonaan punainen. Sille punaiselle on jo nyt kehittymässä oikein paksut villahousut jalkaan ja varmasti tulee komea häntäkin. Ihan kuin sillä olisi ollut jo komeat kollin posketkin.

Mietittiin niille nimiä ja tuon punaisen minä ristin Toivoksi. Lahjan poika Toivo!
Käyköhän tässä niin, että minusta tulee pian Toivon mummi..... ja sitten........... [:-I] [:-I]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #355 : 20.10.08 - klo:20:32 »

[:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #356 : 20.10.08 - klo:20:57 »

Voi että kun kauniita  [:36]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #357 : 20.10.08 - klo:21:20 »

Voi että kuin sööttejä !  [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #358 : 20.10.08 - klo:21:30 »

Ihania pikku kisuja  [:36] [:36]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #359 : 20.10.08 - klo:21:35 »

Vaikeita kuvattavia olivat pikkuiset. Pari hassua kuvaa vaa sain.
Tässä toinen Toivon pikkusiskoista.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.066 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.